Tætningsliste til termoruder
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-07-10 21:47

Jeg skal i gang med at male vinduer i vores sommerhus - og opdager først
nu, at der i nogle af dem tilsyneladende mangler en tætningsliste
(fugeliste?) af gummi udvendig imellem sprossen og glasset.

Kan man købe den slags i metermål, evt. i forskellige tykkelser?

--
Jørgen Grandt

Fra : Per H

Dato : 26-07-10 22:13

On Mon, 26 Jul 2010 22:47:00 +0200, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> [...]
>(fugeliste?) af gummi udvendig imellem sprossen og glasset.
>
>Kan man købe den slags i metermål, evt. i forskellige tykkelser?

Ja hos byggemarkeder, og i forskellige tykkelser, ca 5.50 kr pr
meter. Klip fra dem der er i store ruller.

per

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-07-10 08:32

Per H skrev:

> Ja hos byggemarkeder, og i forskellige tykkelser, ca 5.50 kr pr
> meter. Klip fra dem der er i store ruller.

Tak, jeg prøver at besøge 'Slima'.

--
Jørgen Grandt

Fra : Marianne

Dato : 27-07-10 19:59

Per H skrev:

> Ja hos byggemarkeder, og i forskellige tykkelser, ca 5.50 kr pr
> meter. Klip fra dem der er i store ruller.

Hvorfor ikke bare fuge med silikone?

mvh
Marianne

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-07-10 21:57

Marianne skrev:

> Hvorfor ikke bare fuge med silikone?

Hvis du spørger mig, så: Dels har har jeg aldrig prøvet at fuge (bortset
fra da jeg kittede en rude hos min farmor i 1960), dels vil jeg tro det
er mindst lige så nemt at presse en tætningsliste ned i rillen. Den
griser vel næppe op ad glasset.

--
Jørgen Grandt

Fra : cykelsmeden

Dato : 27-07-10 23:43

Den 27-07-2010 22:56, Jørgen Grandt skrev:
> dels vil jeg tro det er mindst lige så nemt at presse en tætningsliste
> ned i rillen. Den griser vel næppe op ad glasset
du har vel ikke tænkt dig bare at presse gummilisten ned??

Af med vindueslisterne, rengør glas og liste, klem listerne på igen, nu
med fugelisten i klem mod glasset og søn fast

finn

- husk vælg en gummifuge som passer så listen sidder pænt. de fås i 2,
3 og 4 mm