Gulstensvæg - afrensning
Fra : Margit

Dato : 26-07-10 14:42

Vi vil fjerne et blommetræ, der gror op ad vores gule murstenshus.
Men vægen er så grim af mos og alger. Hvad skal jeg rense den
med og kan den i det hele taget blive pæn igen. Fugerne har også
været gule i tidernes morgen. Træet har stået der i mindst 20 år,
men er desværre gået ud nu.

Venlig hilsen Margit Jensen

Fra : John V.

Dato : 26-07-10 15:05

Den 26-07-2010 15:41, Margit skrev:
> [...]
> med og kan den i det hele taget blive pæn igen. Fugerne har også
> været gule i tidernes morgen. Træet har stået der i mindst 20 år,

Prøv med aljefjerner. Muligvis også saltsyre.
VIrker det ikke må du nok male det.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Tom Andersen

Dato : 26-07-10 16:34

"Margit" <hassel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med og kan den i det hele taget blive pæn igen. Fugerne har også
> været gule i tidernes morgen. Træet har stået der i mindst 20 år,

Når du fjerner træet vil solen få adgang til og gøre kål på algerne.
Alm rengøring med en algefjerner fra byggemarkedet først vil gavne.

Tom

Fra : Margit

Dato : 31-07-10 13:24

Jeg prøver med en gang algefjerner.
En stålbørste har taget noget af det nu.
Tak for svarene.

Hilsen Margit