Det var lige ved at gå galt
Fra : Kent Friis

Dato : 26-07-10 19:35

Undervejs hjem fra arbejde på cykel, holdt jeg for rødt, og ventede
på at komme over krydset. Da det skiftede til grønt, begyndte jeg
at køre, men lige i det samme var jeg lige ved at blive kørt end af
en højresvingende...

.... cyklist. Eller rettere to.

Og her gik jeg og troede at den manøvre var forbeholdt lastbilchauffører.

Jeg kan efterhånden kun komme til den konklusion at ingen gruppe af
trafikanter har noget at lade de andre grupper høre for. De laver sg*
alle sammen alle de samme fejl.

Jo - det er faktisk sjældent at man hører om en cyklist der har fået en
fartbøde, men det har jo sine naturlige årsager

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-07-10 22:28

On Mon, 26 Jul 2010 18:35:20 +0000, Kent Friis wrote:

> [...]
> højresvingende...
>
> ... cyklist. Eller rettere to.
>
> Og her gik jeg og troede at den manøvre var forbeholdt

Det her er lidt anderledes. Cyklisterne har selvfølgelig ment at de var i
deres gode ret til at dreje til højre for rødt og da du stod i vejen så
måtte de lige så selvfølgeligt køre venstre om dig. Men så skiftede lyset
til grønt så de næsten ikke nåede det...

(I kid you not. Det er helt tydelig sådan der tænkes. Samme logik som når
man på cykel formaster sig til at standse for rødt når en bagfra havde
tænkt sig at køre frem.)

--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-07-10 06:12

Peter Dalgaard skrev:

> (I kid you not. Det er helt tydelig sådan der tænkes. Samme logik som når
> man på cykel formaster sig til at standse for rødt når en bagfra havde
> tænkt sig at køre frem.)

Ja det prøvede jeg forleden...
Kom kørende ad cykelstien hen mod rødt lys, og stoppede ved STOP linjen...
Hold da op nogle gloser vedkommende havde lært
Heldigt man er lidt tykhudet(eller er det tykhovedet)

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Kent Friis

Dato : 27-07-10 16:16

Den 26 Jul 2010 21:27:58 GMT skrev Peter Dalgaard:

> [...]
> måtte de lige så selvfølgeligt køre venstre om dig. Men så skiftede lyset
> til grønt så de næsten ikke nåede det...

Den holder ikke, det er et af de kryds hvor der er grøn højrepil inden det
skifter til grønt. Der er dog lige et par sekunder med gult imellem, så de
bør have haft tid til at konstatere at det skiftede.

> (I kid you not. Det er helt tydelig sådan der tænkes. Samme logik som når
> man på cykel formaster sig til at standse for rødt når en bagfra havde
> tænkt sig at køre frem.)

Det har jeg ikke oplevet, men vi tager nok også tingene lidt mere roligt
herovre.

Mvh
Kent
--