Autocampere - igen igen.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-07-10 19:19

Som jeg har været inde på før, så holder de der polyestervillaer ikke
til en skid.:

http://ekstrabladet.dk/112/article1382114.ece

Det er utroligt at folk tør køre i dem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-07-10 19:21

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Det er utroligt at folk tør køre i dem.

Nøh, ulykker sker kun for "naboen"

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-07-10 19:23

Ja, det har du ret i.

Sådan tænker rigtigt mange.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-07-10 20:45

> Ja, det har du ret i. Sådan tænker rigtigt mange.

Men bortset fra det er jeg helt vild med at købe sån en (Hymer).
Og den nævnte ulykke ændrer ikke dét forhold (drømmen)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-07-10 09:42

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Men bortset fra det er jeg helt vild med at købe sån en (Hymer).

Jeg ska' ikke ha' en Hymer, jeg skal ha' sådan en her:
http://www.perbeer.dk/camp01.JPG
http://www.perbeer.dk/camp02.JPG

Han lå lige ved siden af os i sidste uge og det er seriøs camping.
I traileren stod hans Mercedes SL65 AMG samt hans gummibåd.
Selve campingbussen var en af den slags, hvor man trykker på en knap og så
bliver den en meter bredere i hver side.
Jeg "tror" dog, at vogntoget kræver både stort kort/bus kort samt
trailerkort, så måske det var noget for Folmer også

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-07-10 17:18

Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg "tror" dog, at vogntoget kræver både stort kort/bus kort samt
> trailerkort, så måske det var noget for Folmer også

Kæft en skrummel at køre rundt på ferien med !

Fra : Jensen

Dato : 27-07-10 10:25

On 27 Jul., 18:17, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Kæft en skrummel at køre rundt på ferien med !

Og er der ikke noget med, at så store (o. 3500 kg) campere hører ind
under køre-/hviltidsbestemmelserne med indbygget fartskriver og hele
pivtøjet?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-07-10 17:49

"Jensen" <nondesperado@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Og er der ikke noget med, at så store (o. 3500 kg) campere hører ind
> under køre-/hviltidsbestemmelserne med indbygget fartskriver og hele
> pivtøjet?

Ingen problem - efter en dag i sån et skrummel er man sikkert helt klar til
at parkere. Desuden vil bilen i hængeren helt klart trække i dén retning
(parkering)

Fra : KASO

Dato : 26-07-10 19:53

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> Som jeg har været inde på før, så holder de der polyestervillaer ikke
> [...]

Hmmm - tankevækkende. Jeg har flere gange puslet med tanken om en
autocamper - men dette er ikke voldsomt tillokkende. Nu er jeg også mest
interesseret i "van-versionen" - dvs. at det er f.eks. en Sprinter eller en
Jumper, hvor den originale kasse er beholdt og blot indrettet til en lille
camper til 2 - og den må jo have samme sikkerhed som en "almindelig"
version.

Fra : Mikael

Dato : 26-07-10 14:18

On 26 Jul., 20:19, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Som jeg har været inde på før, så holder de der polyestervillaer ikke
> til en skid.:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1382114.ece
>
> Det er utroligt at folk tør køre i dem.

Der er en risiko ved alt og når du ellers ser hvordan folk gebærder
sig i trafikken og generelt går op i trafiksikkerhed, så kan det her
da næppe afskrække nogen. Det er jo ikke en typisk
"vanvidsbilist" (hold kæft hvor jeg hader den betegnelse) der sætter
sig bag roret i en camper.

Vi kan jo ikke alle sidde højt hævet over de andre billister og lade
dem tage skraldet når det går galt

Mikael