Her må være bilen for den, som elsker Volv~
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-07-10 19:16

Der var jo for nyligt bryllup i Sverige, hvor Volvo leverede en række
specialbiler (udstyr). De biler er nu til salg for gud og hver mand:
http://www.bilia.se/kung

Specialdesignade Volvobilar från det Kungliga bröllopet

Nu har du möjlighet att köpa någon av de exklusivt byggda bilarna för
bröllopet mellan Kronprinsessan Viktoria och Daniel den 19 Juni 2010, som
använts för att transportera Kungligheter och VIP-inbjudna gäster under
bröllopet.

Bilarna är unikt byggda och har ett emblem med den officiella
bröllopsseriens sigill på sidorna. Sigillet finns på nackstöden och på
förarplats är de numrerade. Bilarna är utrustade med en exklusiv mjuk
läderklädsel. Ett mönster med sigillet finns även på andra detaljer, som
till exempel instegslisten.

Modellerna är Volvo S80 och Volvo V70 av den bränslesnåla DRIVe-versionen
med en utsläppsnivå av koldioxid på under 120 gram per kilometer, med
utrustningsnivån är Summum med glassoltak och samtliga bilar är
vitlackerade.

Fra : Mikael

Dato : 26-07-10 14:24

On 26 Jul., 20:16, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> [...]
> med en utsläppsnivå av koldioxid på under 120 gram per kilometer, med
> utrustningsnivån är Summum med glassoltak och samtliga bilar är

Nu kender jeg ikke lige til de svenske brugtvognspriser, men er de
dyrere end en "almindelig" volvo med samme udstyr?

Mikael

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-07-10 05:00

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nu kender jeg ikke lige til de svenske brugtvognspriser, men er de
> dyrere end en "almindelig" volvo med samme udstyr?

http://www.bytbil.com/bilar/nybilsfakta
En spritny S80 eller V70 1,6d Drive starter ved 276.000 kr, så bilerne
koster nok omkring nyprisen og ikke brugtvognsprisen. På www.bytbil.com ka
du se brugte biler til salg i Sverige...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-07-10 05:28

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Modellerna är Volvo S80 och Volvo V70 av den bränslesnåla DRIVe-versionen
> med en utsläppsnivå av koldioxid på under 120 gram per kilometer

Motoren er tilsyneladende for lille til de store karrosserer. Så er det jo
godt, at BSR leverer en chip, som gir 140 hk, men gad vide, om ikke dette
går gevaldigt ud over udslippet. Og hva så med rabattan, man får ift.
Vägvärket...