Brug af unit uden Pas fil
Fra : Simon

Dato : 06-08-01 17:01

Jeg har lige konvertert til Delphi 4 og har forløbig kun stødt ind i
et problem: jeg har et par Funktions biblioteker som jeg ikke har
source koden til, kun DCU filen. I Delphi 3 var det ikke noget problem
men det er det åbenbart i Delphi 4 for den vil have soure koden
(*.pas) til de pågældende biblioteker (Jeg får en 'File Not found'
fejl) og dem har jeg ikke.
Findes der en løsning på mit problem?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-08-01 18:37

Ja, skift tilbage til Delphi 3 eller skaf kildekoden. Der er ikke andre
løsninger. DCU filer er forskellige for hver udgave af Delphi.

Fra : Claus Christiansen

Dato : 06-08-01 21:24

simon.jensen@12mail.dk (Simon) wrote in

> [...]
> men det er det åbenbart i Delphi 4 for den vil have soure koden
> (*.pas) til de pågældende biblioteker (Jeg får en 'File Not found'

DCU filer til D3 kan ikke bruges til D4 eller D5 så de skal recompileres
og så mangler du PAS filerne. Eller hvis du kan finde DCU filerne i en
D4-5 version istedet for D3 versionen så er det også en mulighed.

Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:cch@unipeople.dk>

personal: http://www.bigfoot.com/~kruc/; pythia: http://www.pythia.dk
"Computers are useless. They can only give you answers."
- Pablo Picasso (1881-1973)