Andet multimedie
bentjuul 3670
TRYKNING AF BROCHURE
Fra : Anders Pedersen

Dato : 06-08-01 11:45

Hejsa gruppe

jeg leger med en lille privat ide hvor jeg har nogle ting jeg gerne vil have
trykt som en reklame avis ligesom den fra bilka, netto osv.

Jeg skal dog ikke bruge mere end ca. 100-200 stks.

Nogen der ved hvor man kan få trykt sådan nogle reklame aviser til billige
penge når man kun skal have et par 100 stykker og det stadigvæk skal se
professionelt ud i 4 farver osv. ??

Mvh.

Anders Pedersen
banana2000@get2net.dk

Fra : Thomas

Dato : 06-08-01 19:30

"Anders Pedersen" <peder@bananagroup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> penge når man kun skal have et par 100 stykker og det stadigvæk skal se

Det lyder som om du skal bruge nogle farveprint i stedet for rigtigt tryk.
Hvor meget skal det ligne købmandsaviserne? Papiret de er trykt på er typisk
meget tyndt, og det kan i nogle tilfælde være et problem at printe på så
tyndt papir.

Det kan dog hurtigt blive en halvdyr affære, afhængig af hvor mange sider
der skal være i avisen og om den skal falses og klammes. En anden ting du
også skal tænke på, er hvordan du vil levere jobbet, de fleste kan håndtere
både Mac og PC, men spørgsmålet er så hvilket program du vil sætte avisen op
i (eller om du i det hele taget selv skal sætte den op).

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Anders Pedersen

Dato : 06-08-01 22:01

Ja sorry jeg har ikke fået alle detaljerne med.
- Det skal gerne være tyndt papir så det rigtigt ligner en "tilbuds avis"
- Det er faktisk kun 1 side der skal bukkes så der ialt bliver 4 sider men
planen er så at der i midten skal være et karton så ialt 5 sider.
- jeg sætter det op på pc i adobe photoshop / illustrator
(ligger ikke helt fast)

Fra : Thomas

Dato : 06-08-01 22:21

"Anders Pedersen" <banana2000@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ja sorry jeg har ikke fået alle detaljerne med.
> - Det skal gerne være tyndt papir så det rigtigt ligner en "tilbuds avis"

Kan godt blive svært i en printer.

> - Det er faktisk kun 1 side der skal bukkes så der ialt bliver 4 sider men
> planen er så at der i midten skal være et karton så ialt 5 sider.

Så bliver der vel 6 sider - hvordan skal den 5. side sidde? Skal den
bare lægges løst ind eller hvad havde du tænkt dig? Formatet spiller også en
rolle, det samme gør nok om du vil hve tryk til kant eller der gerne må være
en margin rundt om siden.

> - jeg sætter det op på pc i adobe photoshop / illustrator
> (ligger ikke helt fast)

Begge programmer kan ikke håndtere mere end én side (uden eksterne
plug-ins), så jeg vil nok foreslå InDesign eller PageMaker.

Hvor skal du have det lavet (geografisk)?