Stafetten : De problemer kærlighed også fo~
Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-07-10 08:42

Så når nu kærligheden er blevet blandet ind i det...

Så lad os prøve at beskæftige os lidt, med de problemer,
som den også kan forvolde.....

Her er det F.eks Lobo, der har det lidt svært, og syntes hans nye udkårne,
allerede har ændret for meget på ham...

Love me for what i am...

http://www.youtube.com/watch?v=9X_CTznei60

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-07-10 09:13

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> Så når nu kærligheden er blevet blandet ind i det...

Her er han gift - det er hun ikke.....

"Backstreet affair" m. Webb Pierce
http://www.youtube.com/watch?v=o3hplgpcOcY&feature=related

Hun har forladt ham og han er ked.....

"I´ll leave this world loving you" m. Ricky van Shelton
http://www.youtube.com/watch?v=II3cVrOrqMo

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-07-10 09:28

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Hun har forladt ham og han er ked.....
>
> "I´ll leave this world loving you" m. Ricky van Shelton

Hej Eva

Det er også tilfældet her... Men her har hun ingen problemer med det...

Linda Williams... I am the lady...

http://www.youtube.com/watch?v=6zgjmCxM8_o

Denne gang huskede jeg linket

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-07-10 09:31

> [...]
>>

> Hej Eva
>
> Det er også tilfældet her... Men her har hun ingen problemer med det...

Den havde jeg helt glemt - tak Benny

Hvis man er til country, så er der masser at tage af med hensyn til
ulykkelig kærlighed *SS*

mvh Eva

Fra : Anglachel

Dato : 25-07-10 09:44

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> Så når nu kærligheden er blevet blandet ind i det...
>
> Så lad os prøve at beskæftige os lidt, med de problemer,
> som den også kan forvolde.....

Ok. Mit første bud må være sædvanligvis dystre Joy Division med Love will
tear us apart
http://www.youtube.com/watch?v=4XUmbhGEO3I&feature=related

Magnetic Fields kan også være med på den galej. All my little words er efter
min mening fremragende.
http://www.youtube.com/watch?v=eo8vW_0H_Kg

For at blive i samme boldgade foreslår jeg Leonard Cohen med Chealsea Hotel
no. 2
http://www.youtube.com/watch?v=Dx11oNHPDrA

Iggy Pop kan med Sweet 16 også fint deltage, selvom det er en anden genre.
http://www.youtube.com/watch?v=BrI62NSarSc

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-10 10:02

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> writes:

> Så når nu kærligheden er blevet blandet ind i det...
>
> Så lad os prøve at beskæftige os lidt, med de problemer,
> som den også kan forvolde.....

R.L. Burnside - Bad Luck City
http://www.youtube.com/watch?v=XeJ5pKQOSfg

Rolling Stones - Beast of Burden
http://www.youtube.com/watch?v=UZH1aOZY9Tc

--
Carl

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 25-07-10 12:19

Den 25/07/10 09.42, Benny Mortensen skrev:

> Så lad os prøve at beskæftige os lidt, med de problemer,
> som den også kan forvolde.....

Jeg kom straks til at tænke på denne gamle folkesang:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Trees_They_Grow_So_High_(folk_song)

Den findes i et utal af versioner, youtube gav en version med Joan Baez
som første hit:

http://www.youtube.com/watch?v=c3_qE9ectJQ

Maggie Reilly har også indspillet den i en fin version, men den kunne
jeg ikke lige finde på tuben.

/Henrik

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-07-10 15:22

On 25-07-2010 09:42, Benny Mortensen wrote:

> Så lad os prøve at beskæftige os lidt, med de problemer,
> som den også kan forvolde.....

En fra mine unge år, Brenda Lee med "I m sorry":

http://www.youtube.com/watch?v=sgUqLbpzXkI&feature=related

En mere fra datiden.
Som mange drenge dengang, havde jeg også cowboyfilm som det helt store
'hit'. I disse film flygtede forbryderne ofte over grænsen til Mexico,
med sheriffen i hælende. Ofte ledsaget af lidt Mexikansk musik.
Det har siden givet mig en interesse for Mexikansk film og musik.

Her er en meget charmernde sang, "Jeg mødte de to", med en af Mexico's
berømte sangerinder. María Luisa Landín med "Conozco a los dos", for
hvad gør man ikke, når den kære er gået sin vej:

I come to apologize to you
so that you return.
If you want my life,
my life I give to you,
what more gives than the people say about us:
I meet the two.

http://www.youtube.com/watch?v=LU5nwHIEAco

Henning.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-07-10 19:47

"Benny Mortensen" skrev i en meddelelse

> Så lad os prøve at beskæftige os lidt, med de problemer,
> som den også kan forvolde.....

Well well.... her historien om Avenging Annie og Pretty Boy Floyd.

Her er den med Andy Pratt som også har skrevet sangen.
Andy Pratt synger en del af sangen i falsetto ( lige som brøderne gebis) ,
en fantastisk sang.....
http://www.youtube.com/watch?v=__7OrOxoQxI

Sangen er en "American Outlaw West fantasy " ala Bonnie and Clyde o.s.v Den
er ikke helt let tilgængelig i dens komplicerede klaver spil, der kører både
forlæns og baglæns.

Roger Daltrey har indspillet sangen sammen med Alvin Lee ( guitaristen fra
Ten Years After) og den er knap så kompliceret opbygget som Andy Pratt's
version, den er fra albummet One of The Boys.
http://www.youtube.com/watch?v=Yp-fMERX67k

Andy Pratt var inspireret af Woody Guthrie's "The Ballad of Pretty Boy
Floyd" da han skrev sangen (som tydelig høres )
The Byrds havde et pænt hit med deres version af Pretty Boy Floyd
Balladen.....
http://www.youtube.com/watch?v=Mtxan0bJw7k

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-07-10 17:53

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4c4c86c6$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Floyd" da han skrev sangen (som tydelig høres )
> The Byrds havde et pænt hit med deres version af Pretty Boy Floyd

Det er vist lidt småt med deltagerne, her i sommervarmen.... Og det ser ud
som om dette emne er ved at være udtømt... Andy Pratt prøvede lige at føre,
men indrømmet, jeg har altid haft en svaghed for The Who, og dermed også for
Roger Daltrey... At Alvin Lee også er med, gør ikke sagen ringere... Men det
er nu ikke på grund af disse, at Michael får stafetten.... Men på grund af
The Byrds.... Sweetheart of the rodeo... Simpelt hen et udødeligt album...

Så Michael Meidahl Jensen.... Stafetten er din...

M.V.H....Benny..

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-07-10 19:05

"Benny Mortensen" skrev i en meddelelse

> Så Michael Meidahl Jensen.... Stafetten er din...

Jeg siger mange tak Benny, jeg skal lige tænke lidt over et nyt emne, vender
hurtig tilbage.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen