Den bedste instrumentalmusik
Fra : Michel

Dato : 24-07-10 21:27

Hej,

Er I trods sommervarmen friske på nogle bud på instrumentalmusik?

Jeg synes, det er lidt overset. Og det er som sådan i sig selv ikke en
genre, da det kan være alt muligt. Rock, dance, klassisk ... whatever. Blot
uden ord. Flere af dem er tilsyneladende aldrig lavet på video, så det er
for de flestes vedkommende noget "hjemmegjort" (og ikke af mig).

Sweet People: Et les oiseaux chantient ("Og fuglene sang", så helt
instrumental er den vel ikke http://www.youtube.com/watch?v=HmISIkaPMYY

ABBA: Arrival http://www.youtube.com/watch?v=A3yMnNj6xJ8 , hvilket efter min
mening er deres flotteste nummer.

Og en alternativ version men aldeles fremragende og dansabel version:
Arrival (Matt Mix): http://www.youtube.com/watch?v=WyVGVq5t1ic . Hvis dette
er lavet af en amatør, så er han en professionel af slagsen.

Her bryder jeg med reglerne, for der bliver sunget lidt. På græsk. Af "Tol &
Tol" og sangen hedder Eleni. Men denne sang kan simpelthen få tårekanalerne
til at køre, selv om jeg intet forstår. F.... tage stadig at have følelser:
http://www.youtube.com/watch?v=fSt2tnj1nw4 , men den er simpelthen så køn.
Det var en kamp at finde den efter jeg havde hørt den på NDR1, men de sagde
aldrig noget om, hvem der lavede den. Sådan er skæbnen for
instrumentalmusik.

Glem balladen til Adelaine. Denne med Richard Clayderman er bedre: "Lettre a
ma mère" : http://www.youtube.com/watch?v=Eb85oDGLjeY

Det må også gerne være klassisk. Så her er andensatsen ef Beethovens
vidunderlige femte klaverkoncert: http://www.youtube.com/watch?v=qSeg69d3CQ8

Og lidt futuristsk klassisk kan Rondo Veneziano garantere med "La
Serenissima": http://www.youtube.com/watch?v=ej_wRgBS5lI (videoen er vildt
underlig, men musikken er ok

Elsker også "Music Box Dancer" med Frank Mills. Først udgivet i 1974, og så
blev den genudsendt i 1981: http://www.youtube.com/watch?v=2N_tmH6y7ng

Og hvem kan stå for Frank Duvals "Todesengel":
http://www.youtube.com/watch?v=OjFI90RllDI

Mange sommerhilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-10 21:35

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> Hej,
>
> Er I trods sommervarmen friske på nogle bud på instrumentalmusik?

Hvem kan slå James Last ? - det er verdensklasse:
http://www.youtube.com/watch?v=xQzHxbh4cgY

og

hvem kan slå Andre Rieu:
http://www.youtube.com/watch?v=zZ8WN0KEVoU&feature=related

Har jeg sagt for meget? - Nej, vel.

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 24-07-10 21:41

"Michel" <nosp@mthanks.dk> writes:

> Er I trods sommervarmen friske på nogle bud på instrumentalmusik?

Santana - Samba Pa Ti
http://www.youtube.com/watch?v=TO17UuUonWw

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 24-07-10 22:03

"Michel" <nosp@mthanks.dk> writes:

> Er I trods sommervarmen friske på nogle bud på instrumentalmusik?

Lige en mere med Santana. Fra Woodstock 1969 Soul Sacrifice.

http://www.youtube.com/watch?v=dLDalZ4-53g

--
Carl

Fra : MFN

Dato : 25-07-10 07:51

Steve Vai med "Whispering A Prayer"

http://www.youtube.com/watch?v=8KUSkGeaUPU

/Michael

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-07-10 08:03

Michel skrev:

> Er I trods sommervarmen friske på nogle bud på
> instrumentalmusik?

Her er et gammelt nummer af Bach med Jethro Tull,
Bourée:
http://www.youtube.com/watch?v=N2RNe2jwHE0

--
Herluf :·)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-07-10 08:58

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så blev den genudsendt i 1981: http://www.youtube.com/watch?v=2N_tmH6y7ng
>
> Og hvem kan stå for Frank Duvals "Todesengel":

Hej Michel

Om det ligefrem er den bedste, ved jeg ikke, men af en eller anden grund,
bliver den ved med at stikke hovedet frem af og til...

Love is blue, Paul Mauriat

http://www.youtube.com/watch?v=YkXNy1s9StQ

Så igen, den bedste, aner det ikke, men smuk er den.

M.V.H....Benny..