Rengøring af udvendig vinyl.
Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-07-10 07:06

Nu er bilen blevet shinet op så den falmede røde lak atter er flot.
Prisen blev noget lakrens på de sorte vinyllister og kofangerne.
Har nu fået den så rene at de er jævnt mørkegrå over det hele,
men kunne godt tænke mig at få dem helt rene og sorte.
Jeg kunne bare forestille mig at hvis man bruger noget med for
meget silicone i så forsvinder den pæne sorte finish hurtigt.
Er der en der kan tricket til at få listerne til at stå flotte
sorte i længere tid??

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : oz3bto

Dato : 25-07-10 21:04

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget silicone i så forsvinder den pæne sorte finish hurtigt.
> Er der en der kan tricket til at få listerne til at stå flotte

Varm dem med en varmepistol men pas på lakken

En anden gang så smid lige noget maler tape på de steder der ikke skal have
lakrens

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-10 19:56

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en der kan tricket til at få listerne til at stå flotte
> sorte i længere tid??

Har bedst erfaring med ARMOR ALL i 'blank' udgave.
Den efterlader en blank sort finish men efter en hæftig
regnbyge er dette tonet ned til normal-sort.
Kan ALDRIG anbefale et BASTA vinylfrisk-produkt
som IKKE VIRKER OVERHOVEDET !!!

Sku' shine kofangerne op den anden dag og der
var kun BASTA's discountvarer på hylden på tanken.
Af nød købte jeg en vinyl shine-up 'ude' men det kan
IKKE anbefales. Det er som om du sprøjter med ren
gas som blot fordamper. Der er faktisk INGEN effekt
overhovedet..
ARMOR ALL efterlader typisk plasten med den
oprindelige farve og står ellers blank længe hvis
du har mulighed for lukket garage.

Fra : Claus Pehrsson

Dato : 28-07-10 07:07

Salatolie eller, hvis det skal rigtig fint, koldpresset olivenolie. Virker
fint men ikke så længe. Til gengæld er det meget billigt.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-07-10 08:28

Claus Pehrsson udtrykte præcist:
> Salatolie eller, hvis det skal rigtig fint, koldpresset olivenolie. Virker
> fint men ikke så længe. Til gengæld er det meget billigt.

Ha ha ha, ja det må være ligesom at pisse i bukserne.

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-07-10 01:34

On 28 Jul., 09:28, Andersen [3650] <FJERNander...@FJERNnospam.dk>
wrote:
> Claus Pehrsson udtrykte præcist:

> Ha ha ha, ja det må være ligesom at pisse i bukserne.

I forhold til de billige produkter tror jeg såmænd ikke der er meget
forskel på funktion og levetid. Begge dele er fint til en oppudsning i
forbindelse med salg af bilen e.l.

Leo

Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-07-10 09:11

Leo Jensen forklarede:

> I forhold til de billige produkter tror jeg såmænd ikke der er meget
> forskel på funktion og levetid. Begge dele er fint til en oppudsning i
> forbindelse med salg af bilen e.l.

Nu var det også en behandling der holder i længere tid jeg efterlyste.
Regner ikke med at sælge bilen de første par år.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 28-07-10 19:32

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev
> Er der en der kan tricket til at få listerne til at stå flotte
> sorte i længere tid??

Hvordan arter siliconeolie sig?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-07-10 20:10

On Wed, 28 Jul 2010 20:32:10 +0200, Preben R. Sørensen
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev
>
>Hvordan arter siliconeolie sig?

>--

Bare hæld besynderlige (til formålet) ingredienser på i rigelige
mængder. Lad vognen maskinvaske, og alle vi andre få¨r vores biler
smurt ind i alle Jeres mirakelmidler.

En smule tankevirksomhed der rækker ud over egen næsetip ville være
ønskelig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 28-07-10 20:51

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> [...]
> smurt ind i alle Jeres mirakelmidler.
>
> En smule tankevirksomhed der rækker ud over egen næsetip ville være

Jeg har tilfældigvis så megen tankevirksomhed, at jeg ikke maskinvasker.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-07-10 19:24

On Wed, 28 Jul 2010 21:50:55 +0200, Preben R. Sørensen
<preben@esenet.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev

>Jeg har tilfældigvis så megen tankevirksomhed, at jeg ikke maskinvasker.

>--

Du bliver nok hurtigt sur, hvad?

Bare for at du ikke skal blive god igen alt for hurtigt, kan jeg så
konstatere at du bruger dyrebart drikkevand til bilvask, bare fordi
det skal se godt ud, hva'?

--

Venlig hilsen
Folmer