Mobiltelefon defekt - hvem hænger på den? ~
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 22-07-10 15:11

Hej NG

Min kæreste købte en SonyEricsson C905 ved Monatel tilbage i februar 2009
(inden de kom i medierne - så lad være med at file på dén), som hun nu har
fået et "større" problem med - højttaleren er gået til, så den er ubrugelig
som telefon.

Til historien hører at hun august 2009 indsendte den til reparation da en
taste-række ikke fungerede - de svarer at de laver den på garantien, men hun
skal betale 4xx kr. for at få den tilbage - ellers vil de sende telefonen
til destruktion (?!).

Allerede hér tegner der sig et billede af virksomheden.

- Tilbage til nutiden, kan vi på CVR.dk konkludere at firmaet er under
konkurs, hvorfor de så ikke kan lave telefonen af åbenlyse årsager.

En henvendelse til forbrugerstyrelsen giver intet resultat - de er på ferie
til midt-august - øv!

Findes der noget jura for hvem der står for reklamationsretten hvis
virksomheden der har solgt varen, går konkurs?

Mange hilsener,
Troels

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-07-10 15:30

Troels [around 9000] wrote:

> Findes der noget jura for hvem der står for reklamationsretten hvis
> virksomheden der har solgt varen, går konkurs?

Konkursboet.

For nogle produkter kan der være garantier fra producenten, som
forbrugeren måske kan benytte sig af.

--
Jesper Lund

Fra : Jean

Dato : 22-07-10 17:50

Jesper Lund skrev:
> For nogle produkter kan der være garantier fra producenten, som
> forbrugeren måske kan benytte sig af.

Det tvivler jeg på, da Monatel i høj grad benytter sig af parallelimport.

Mvh Jean.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 24-07-10 16:45

> For nogle produkter kan der være garantier fra producenten, som
> forbrugeren måske kan benytte sig af.

Jvf. statstidende er det for sent at gøre krav mod Monatel ifm. konkursen.

Betyder det at alle telefoner der bliver defekte efter deres konkurs, er
uden nogen form for reklamationsret?

Troels

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-07-10 03:46

Troels [around 9000] wrote:

> Betyder det at alle telefoner der bliver defekte efter deres konkurs, er
> uden nogen form for reklamationsret?

I praksis, ja.

--
Jesper Lund