Nr. 20 - Nr. 7 - Nr. 5
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-10 07:41

Tysk slager oversvømmer stadig landet. Det er blevet danskernes nye
dansktop-musik, kan man vel sige

Helene-pigen er nr. 5 - Smemino Rossi nr. 7 og Hansi-drengen nr. 20

Alle 3 er forøvrigt gået stærkt frem i denne uge. Det er voldsomt med tysk
slager over Danmark i disse år. Det er vi blevet rigtigt glade for.

http://www.hitlisterne.dk/

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-07-10 08:34

meddelelsen news:4c493990$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Alle 3 er forøvrigt gået stærkt frem i denne uge. Det er voldsomt med tysk
> slager over Danmark i disse år. Det er vi blevet rigtigt glade for.

Ikke alle er glade Åge - dem der foretrækker 10 gryder kastet ned af en
betontrappe i 5-6 minutter er IKKE glade.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-10 08:38

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> dem der foretrækker 10 gryder kastet ned af en betontrappe i 5-6 minutter
> er IKKE glade.

Hihi. "10 gryder kastet ned af en betontrappe i 5-6 minutter-musik".
Det lyder som noget P3 og P4-agtigt noget.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-07-10 08:45

meddelelsen news:4c4946d5$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hihi. "10 gryder kastet ned af en betontrappe i 5-6 minutter-musik".
> Det lyder som noget P3 og P4-agtigt noget.
>
> Hilsen Åge

Det er meget længe siden, jeg har hørt radio - men det skal nok passe *GG*

Jeg sætter en af mine mange CD´ere på - så får man den musik, man vil have.

mvh Eva

Fra : HBJ

Dato : 23-07-10 17:54

On 23-07-2010 08:41, Åge Halldorsson wrote:
> Tysk slager oversvømmer stadig landet. Det er blevet danskernes nye
> dansktop-musik, kan man vel sige

Hej Åge.

Jeg har et seriøst spørgsmål.
Husker jeg forkert, eller var der ikke, for mange år siden, en populær
tysk sanger, som også var tidligere skiløber?

Hilsen Henning.

Fra : HBJ

Dato : 23-07-10 18:00

On 23-07-2010 18:54, HBJ wrote:

> Hilsen Henning.

Beklager, det var den bærbare jeg skrev fra, derfor stod der HBJ.
Jeg har rettet det.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-10 18:09

"HBJ" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har et seriøst spørgsmål.
> Husker jeg forkert, eller var der ikke, for mange år siden, en populær
> tysk sanger, som også var tidligere skiløber?

Jo, det er rigtigt at Hansi-drengen, der er blevet så populær blandt
danskerne, også var/er skiløber. Kender du ikke hans sang "Ski Twist". Den
er der "godaw" i.
http://www.youtube.com/watch?v=pDmdbv0wQ1A

Så fik sangen en på skien af gruppen "Oesch's die Dritten" for et par år
siden, med stor succes. Den er faktisk heller ikke så ringe endda.
http://www.youtube.com/watch?v=FU3j5umkrF4

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-07-10 18:15

On 23-07-2010 19:08, Åge Halldorsson wrote:
> Jo, det er rigtigt at Hansi-drengen, der er blevet så populær blandt
> danskerne, også var/er skiløber. Kender du ikke hans sang "Ski Twist".
> Den er der "godaw" i.
> http://www.youtube.com/watch?v=pDmdbv0wQ1A

Tak for dit svar, men det er ikke Hinterseer jeg tænker på.
Hvis jeg husker rigtigt, så er det mange år tilbage i tiden. Måske 60'erne?
Jeg har en svag erindring fra tv-shows fra den tid???

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-07-10 16:41

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 60'erne?
> Jeg har en svag erindring fra tv-shows fra den tid???

Syntes også jeg mindes lidt om det, og navnet Hermann Mayer slår ned i
mig.... Men jeg er langtfra sikker...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-07-10 19:08

On 24-07-2010 17:40, Benny Mortensen wrote:
> Syntes også jeg mindes lidt om det, og navnet Hermann Mayer slår ned i
> mig.... Men jeg er langtfra sikker...

Glimrende forslag.
Men jeg vil lidt længere tilbage i tiden. Til Gitte Henning og Mireille
Mathieu tiden, og:

http://www.youtube.com/watch?v=l2lRLL6U9qs&feature=related

Hilsen Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-07-10 08:47

> Glimrende forslag.
> Men jeg vil lidt længere tilbage i tiden. Til Gitte Henning og Mireille
> [...]

Se så kommer jeg i problemer ))

Jeg har det fint med schlagermusikken... Men det kniber lidt med
skiløberne...
Den eneste jeg sådan altid lige kan huske, men der er vist glemt et par
bogstaver...
Det er Eddie the av for pokker Eagle Men han er jo også alt for ny
så...
Men okay, hans sange var heller aldrig ret lange....
Vist mest fordi det er besværligt at synge, med en ski nede i halsen )

M.V.H....Benny..