Opskrift søges: Multe til forret.
Fra : Erik Poulsen

Dato : 22-07-10 20:17

Hejsa

Jeg har fået en Multe, som jeg har tænkt mig,at bruge til forret på lørdag.
Har tænkt mig,at sprød stege den på skind siden. Hvad vil i forslå af
tilbehør? Også gerne alternativ til tilbedrelsen af Multen.

På forhånd tak
ERik

Fra : cykelsmeden

Dato : 22-07-10 20:52

Den 22-07-2010 21:16, Erik Poulsen skrev:
> Også gerne alternativ til tilbedrelsen af Multen.
cevize er fint af multe
- og det er lidt moderne (og imho meget lækkert)

finn

Fra : Erik Poulsen

Dato : 22-07-10 21:25

> cevize er fint af multe
> - og det er lidt moderne (og imho meget lækkert)
Det er det helt sikkert, men desværre er det ikke alle her, som spiser
fiske. Der ikke er stegt/kogt....

/Erik

Fra : Erik Poulsen

Dato : 23-07-10 12:50

> cevize er fint af multe
> - og det er lidt moderne (og imho meget lækkert)

Overvejer det alligevel og vil så lave noget andet til dem, som ikke er til
den slags.....

Kan se, at der er et hav af opskrifter på Ceviche på nettet. Har det et
forslag til hvordan den kan laves?

/Erik

Fra : cykelsmeden

Dato : 23-07-10 13:11

Den 23-07-2010 13:49, Erik Poulsen skrev:
> Kan se, at der er et hav af opskrifter på Ceviche på nettet. Har det et
> forslag til hvordan den kan laves?

mulighederne er mangfoldige, men basis er milde løg, salt, peber og
lemon. Nogle siger at citron kan erstatte, men ikke efter min smag.

skær fisken som carpacio, læg på tallerken og krydr med alt peber og
finskårne løg og klem lemonsaften over. Lad stå ~30-60 min.

eller skær kødet i små stykker og bland dem med tilbehøret i en skål og
hæld lemonsaften over og rør rundt. Lad det stå i køleskabet 3-4 timer.
Fisken ligner til forveksling [korrekt] kogt fisk, til ære for dem som
er bange.

prøv det og kik så efter variationerne (chili, kørvel, dild, koriander oma.)

finn

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 22-07-10 14:08

On 22 Jul., 21:16, "Erik Poulsen" <egpnew...@SPAMhotmail.com> wrote:

> Jeg har fået en Multe, som jeg har tænkt mig,at bruge til forret på lørdag.
> Har tænkt mig,at sprød stege den på skind siden. Hvad vil i forslå af
> tilbehør? Også gerne alternativ til tilbedrelsen af Multen.

Jeg ville tilberede den præcis som du. Parter den først, medmindre du
vil servere den hel :)

Tilbehør, når det nu skal være forret, kunne f.eks. være et ovnbagt
sommerløg, en balsamico-glaseret sommergulerod og/eller lidt grønne
bønner (de er helt fantastiske for tiden).

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Erik Poulsen

Dato : 22-07-10 21:28

> [...]

sommerløg, en balsamico-glaseret sommergulerod og/eller lidt grønne
bønner (de er helt fantastiske for tiden).

Det lyder lækkert! Hvordan laver du ovnbagt sommerløg, en balsamico-glaseret
sommergulerod? Vi du servere det uden sauce?

/Erik

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 22-07-10 16:04

On 22 Jul., 22:27, "Erik Poulsen" <egpnew...@SPAMhotmail.com> wrote:

> Det lyder lækkert! Hvordan laver du ovnbagt sommerløg, en balsamico-glaseret
> sommergulerod? Vi du servere det uden sauce?

Sommerløget skæres til og det yderste lag fjernes. Olivenolie og salt
på. Bages til det er mørt.

Guleroden skrælles, jeg ville bevare lidt af den grønne top. Hilser på
småkogende vand i et minuts tid. En god balsamico varmes langsomt op
til kogepunktet og damper lidt ind. Guleroden besøger den tyknede
balsamiske eddike i et par minutter, nu for lavere varme. Guleroden
skal have bid uden at knase.

Sauce kan pasende være en dekorativ streg af den indkogte balsamico.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Erik Poulsen

Dato : 24-07-10 23:04

Jeg endte op med denne her:
https://www.hjerteforeningen.dk/index.php?pageid=27&rid=68&persons=10

Det var en stor succes også for dem, som ikke er til fisk....

/Erik