Udvendig isolering af et træ-sommerhus på ~
Fra : Stampe

Dato : 23-07-10 13:50

Nogen der ved hvad der er best og billigst - vi har et ældre træ-sommerhus
på 120 m2 som i forvejen er isoleret med 100mm rockuld invendigt, men det er
ikke nok i vintermånederne, hvad kan man isolere med udvendig på bedst og
billigst/pænest måde?

Nogen forslag?

Mvh
Allan

Fra : Marianne

Dato : 24-07-10 18:02

Stampe skrev:
> [...]
> invendigt, men det er ikke nok i vintermånederne, hvad kan man isolere
> med udvendig på bedst og billigst/pænest måde?

Jeg ville nok kigge på taget først. Taget en den del af huset, der
tabers mest varme igennem. Om det er muligt/realistisk afhænger
selvfølgelig af taget, men jeg har selv - i mit eget sommerhus - kig på
nogle kassetter med isolering og tagpap, der skulle kunne lægges direkte
ovenpå det eksisterende tagpap-tag. Desværre kan jeg ikke lige finde
produktet ....

mvh
Marianne

Fra : cykelsmeden

Dato : 24-07-10 18:19

Den 24-07-2010 19:01, Marianne skrev:
> [...]
> med isolering og tagpap, der skulle kunne lægges direkte ovenpå det
> eksisterende tagpap-tag. Desværre kan jeg ikke lige finde produktet ....
hvis det er nogenlunde standardopbygning, er det nok ikke smart.
der vil formentligt være udluftning mellem eksisterende loft og
paptaget, hvorved en isolering her vil være spild!

finn

Fra : Marianne

Dato : 24-07-10 23:48

cykelsmeden skrev:
> hvis det er nogenlunde standardopbygning, er det nok ikke smart.
> der vil formentligt være udluftning mellem eksisterende loft og
> paptaget, hvorved en isolering her vil være spild!
>
> finn

Det har du ret i. Men her er taget tag på den ene side og loft på den
anden. Ingen hulrum.

mvh
Marianne

Fra : Stampe

Dato : 25-07-10 00:20

"Marianne" wrote in message news:4C4B6D90.8090507@gmail.com...
> hvis det er nogenlunde standardopbygning, er det nok ikke smart.
> der vil formentligt være udluftning mellem eksisterende loft og paptaget,
> hvorved en isolering her vil være spild!
>
> finn
Hmm det var nu ikke taget jeg spurgte om - men tak aligevel

Mvh
Allan

Fra : Marianne

Dato : 25-07-10 18:08

Stampe skrev:

> Hmm det var nu ikke taget jeg spurgte om - men tak aligevel
>
> Mvh
> Allan

Næh - det ved jeg godt. Men hvis du nu ikke havde tænkt på den mulighed.
Og taget har jo også en udvendig side ....

mvh
Marianne