HP Mediasmartserver EX490 Brugernavn??
Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 22-07-10 13:29

Er der andre end mig der har sådan en sag som vil dele oplevelserne med
mig?? .
Den beder nu om brugernavn og adgangskode for at logge ind.
Jeg har da kun indtastet en adgangskode i installationsfasen, hvor
kommer dette brugernavn fra?? .
Jeg har da ikke på noget tidspunkt indtastet et brugernavn! .
OK EX490eren er helt ny for mig jeg har lige fået den så jeg ved nok for
lidt omkring den.
Er der nogen her der kender til dette brugernavn som den beder om?? .
/KE Kofod.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-07-10 00:38

KE Kofod / 7100 Vejle <virker@ikke.dk> wrote:

> [...]
> lidt omkring den.
> Er der nogen her der kender til dette brugernavn som den beder om?? .

Administrator?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 23-07-10 12:31

Den 23-07-2010 01:38, Axel Hammerschmidt skrev:

> Administrator?

Jeg har løst problemet, den måde jeg går ind på kræver at jeg er
oprettet som bruger! .
Jeg troede jeg som administrator bare havde adgang, det har jeg så ikke.
Så Axel tak for dit bud.
/KE Kofod.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-07-10 15:24

KE Kofod / 7100 Vejle <virker@ikke.dk> wrote:

<snip>

> Så Axel tak for dit bud.

You're welcome.

En Mediasmart bruger Windows Home Server som OS. Der er flere - mange -
faldgruber. F.eks så bliver en ekstern USB disk automatisk formatteret
når den bliver tilsluttet. Det er jo ikke så heldigt, hvis man bare vil
overføre nogle filer på disken.

Der findes osse mange hacks.

Du kan bruge Windows RDC til at administrere serveren, foruden det
klientsoftware der normalt følger med WHS. Man får dog en advarsel, om
at det kan være farligt. Og med en lille Reg-hack kan du ha' op til 3
klienter, der afvikler programmer på serveren på samme tid. Det er nok
lidt meget for en HP MS med dens forholdsvis svage CPU, men jeg havde
WHS på en kraftig hjemmelavet server, med bl.a Office 2007. Så kunne der
være flere der brugte Word 2007 på samme tid.

Jeg vil foreslå du går på nettet og kigger i de fora der er om WHS.

F.eks denne her:

<http://www.wegotserved.com>

(Eller Google med: we got served)

--