Kreativt forslag ønskes :-)
Fra : Morten P

Dato : 21-07-10 07:24

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10128461

Den er alt for høj til mit køkken.

Jeg tænker at trække den længere ned igennem pladen og sætte nogle klodser
på undersiden imellem plade og batteri, men der er jo den der krave på som
jeg i så fald skal skære ud til i pladen for at den kan komme igennem.

Og det ønsker jeg faktisk ikke.

Men det kan jo nok blive resultatet alligevel, men hvordan dækker jeg så det
derefter for store hul i bordpladen til på en pæn måde?

Bordpladen er hvid kompaktlaminat.

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-10 07:58

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10128461
>
> Den er alt for høj til mit køkken.

Hej Morten
Det bliver noget klamp !

Det eneste fornuftige, hvis du ikke kan leve med den hane, er at finde en
anden -
Du vil aldrig kunne få en pæn overgang mellem bord og hane - og du vil
risikere vandnedsivning til træet under laminaten - og derefter en ny
bordplade om et år eller to.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 21-07-10 09:48

Den 21/07/10 08.24, Morten P skrev:

> ... hvordan dækker jeg så det
> derefter for store hul i bordpladen til på en pæn måde?

Det første jeg lige kan komme i tanke om, er, at du kan få én
til at dreje en ring i træ, som så får en overfladebehandling,
der matcher hane/bordplade.

Man kan sagtens dreje en ring i træ, der passer præcis omkring
hanen. Drejeemnet skal limes sammen af to stykker træ med to
lag papir. Når ringen er færdig, er den rimelig let at dele, så du
senere kan lime den sammen om hanen.

Men selv om jeg kommer med forslaget til træringen, er jeg nu
heller ikke begejstret for, at du næsten VIL bruge den "forkerte"
hane. Er også bange for det bliver noget klamp. Men er du fiks
på fingrene, kan resultatet nok blive acceptabelt.

Hvis nu ... så vær omhyggelig med at fuge. Ellers er det en ny
bordplade om kort tid!

/Svend Erik

Fra : Benny Andersen

Dato : 21-07-10 07:33

Også jeg mener du bør købe en hane der passer - og vil iøvrigt dele
min betænkelighed med vandhaner, som jeg tror man ikke kan købe
pakninger til om 4 år når den bliver utæt.
Det med hullet tror jeg nu ikke er noget problem - derfor mit svar -
den kan, er jeg næsten sikker på, skilles ad - overdelen skrues af og
svingtuden trækkes op.

Fra : Armand

Dato : 21-07-10 16:53

Morten P skrev:
> http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10128461
>
> Den er alt for høj til mit køkken.

Kun omkring 40 cm luft over køkkenvasken ??
Så må man sætte tæring efter næring og forelske sig i et armatur man har
plads til (og der findes efterhånden adskillige muligheder) :-|

--
Armand.