to spørgsmål om ejerskifteforsikringer
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 20-07-10 19:35

Hej

1) Sælger skal betale halvdelen, men er der et krav til hvad han skal
tilbyde? Er det nok at han indhenter tilbud på en 5årig. Eller skal han
som minimum indhente tilbud på en 10årig?

2) Man skal have tegnet sin ejerskifteforsikring inden man får
overdraget huset, men hvis man som mig er lidt i tidsknep, er det så nok
at man har underskrevet den og sendt den af sted, eller SKAL man have
modtaget selve forsikringspolicen inden overtagelsesdagen?
(Har mulighed for at få huset overdraget i morgen (torsdag). Har
papirene til ejerskifteforsikringen. Vil jeg kunne underskrive dem og så
køre forbi forsikringsselskabet for at aflevere dem og så senere få
tilsendt policen inden jeg derefter kører ud og får nøglerne til huset)

MVh
Anders

Fra : MicJen

Dato : 20-07-10 20:05

Prøv evt. http://www.forsikringogpension.dk/Forsikring/Sider/forsikring.aspx

Sælger skal kun betale halvdelen af den billigste forsikring, så hudt jeg
visker.

Dvs. sælger kommer med et tilbud på en 5 års standard ejerskifteforsikring.
Lad os sige den koster 6000,-. Sælger skal så betale 3000,- hvis køber
accepterer den forsikring.

Hvis du vil have en 10 års udvidet forsikring som måske koster 12000,- så
skal sælger stadig kun betale de 3000,-

Fra : dufur

Dato : 20-07-10 22:28

Den 20/07/10 20.35, Anders T. Nielsen skrev:
> [...]
> tilbyde? Er det nok at han indhenter tilbud på en 5årig. Eller skal han
> som minimum indhente tilbud på en 10årig?

Sælger skal betale halvdelen af den billigste forsikring, også selvom du
vælger en anden.

> [...]
> køre forbi forsikringsselskabet for at aflevere dem og så senere få
> tilsendt policen inden jeg derefter kører ud og får nøglerne til huset)

pas. hør ejendomsmægleren/forsikrings selskabet.
Men da evt problemer er en sag mellem dig og forsikrings selskabet, vil
jeg tro det er nok at fremvise et accepteret tilbud.
Jeg valgte det selskab ejendomsmægleren havde tilbud fra, og her var det
nok at hun havde mit underskrevne tilsagn om køb af forsikring.

ligeledes husforsikring.
Her var det tilstrækkeligt at jeg kunne fremvise accept af det tilbud
mit forsikrings selskab sendte mig.

Fra : Jesper

Dato : 21-07-10 17:56

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsikringsselskabet for at aflevere dem og så senere få tilsendt policen
> inden jeg derefter kører ud og får nøglerne til huset)

Det er nok at underskrive og sende den inden du rådr over huset. Husk
dokumentation for at den er afsendt (f.eks en faxkvittering.)

---
Jesper