Pensionister med gangstativ-musik fra Holl~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-07-10 16:45

Er det ikke længe siden vi har kigget lidt på hollandsk musik? - Får i ikke
lige lyst til en god omgang hollandsk kvalitets-musik ?

Det her det er da kræs og guf guffenuf guf gium guf, hwa. Synes i ikke?

JAN SMIT
http://www.youtube.com/watch?v=LuBJHgquXi8

CHARLENE
http://www.youtube.com/watch?v=0qLCRwbX3BM&feature=related

Bemærk de mange pensionister med gangstativ.

PS: Hvis de er svære at se, så kan jeg fortælle at hollandske pensionister
ser 60 år yngre ud end danske pensionister.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-07-10 16:48

meddelelsen news:4c447308$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er det ikke længe siden vi har kigget lidt på hollandsk musik?

THOMAS BERGE
http://www.youtube.com/watch?v=xYEermE_bJ0&feature=related

Den er da hellern ikke så ringe

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 20-07-10 11:02

> Det her det er da kræs og guf guffenuf guf gium guf, hwa. Synes i ikke?

Jo, bestemt. Og kommentarer om at denne musik tiltaler 70+ kan vist kun
medføre et skuldertræk, hvis man ser videoerne

Charlene er faktisk endnu bedre med "Jij joeft mij niets meer uit te
leggen": http://www.youtube.com/watch?v=bEn5CRvca4w&feature=related , hvis
man spørger mine ører.

Men det må nu nu også gerne være tysk, og så foretrækker jeg Andrea Berg (Du
hast mich 1000mal belogen):
http://www.youtube.com/watch?v=_-Pcvn60A7c

/Michel Sanomi

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-10 14:19

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Jo, bestemt. Og kommentarer om at denne musik tiltaler 70+ kan vist kun
> medføre et skuldertræk, hvis man ser videoerne

Jeg må i hvert fald sige at der var mange extremt unge pensionister i det
klip du kom med med Charlene. Ret mange så umidelbart ud til at være
12-13-14 år.
De lever sgu sundt i Holland, når pensionister ser så unge ud.
Andrea sparker bagdel med det hit du kom med.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 20-07-10 16:58

> Charlene er faktisk endnu bedre med "Jij joeft mij niets meer uit te
> leggen": http://www.youtube.com/watch?v=bEn5CRvca4w&feature=related , hvis
> man spørger mine ører.

Jeg kan også rigtig godt lide rytmen i denne sang. Det er schlager når det
er bedst! Desværre er det jo på hollandsk, som jeg ikke fatter en brik af!

> Men det må nu nu også gerne være tysk, og så foretrækker jeg Andrea Berg
> (Du hast mich 1000mal belogen):
> http://www.youtube.com/watch?v=_-Pcvn60A7c

Aldeles fantastisk klip! Er helt vild med Andrea Berg. Og herligt at se
denne, hvor hun for en gangs skyld synger live! Det er jo desværre sjældent
man ser det i TV (for ikke at sige aldrig)! Men klippet er nok også fra en
koncert.

Her en fandens god én med hende:
http://www.youtube.com/watch?v=qAcfPZRf6G4&feature=related.

Kan ikke forstå at jeg for et års tid siden ikke var så meget for hendes
musik!

Hvad med Michelle? Er det noget?
http://www.youtube.com/watch?v=YmszcA1NegE&feature=related.

Synes også at hun er fantastisk, og håber at hun bliver ved, selvom hun
sidste år tog afsked. Det har hun dog sidenhen trukket tilbage!

Andrea, Michelle og Helene er efter min mening de 3 største i den tyske
slager.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-10 17:34

"V" <videovideo@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Synes også at hun er fantastisk, og håber at hun bliver ved, selvom hun
> sidste år tog afsked. Det har hun dog sidenhen trukket tilbage!

Det var da mystisk. Jeg kan ikke erindre hende fra nogen slagershow, hverken
"Musikantenstadl", "Feste" eller "IWS". Hendes stil passer da ellers lige i
de show.
Har i set hende i de show eller hvilke show har i så set hende i?

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 20-07-10 19:03

> [...]
> ellers lige i de show.
> Har i set hende i de show eller hvilke show har i så set hende i?

Nu har jeg kun interesseret mig for de tyske shows i ca. 1½ år. Jeg blev
opmærksom på Michelle i et show hos Florian Silbereisen. Det var "Herbstfest
Der Volksmusik" i 2009, hvor hun tog afsked med sit publikum. Det må du også
kunne huske. Hun var hovednavnet i det show!

Hun sang hele 3 sange i det program.

Goodbye Michelle:
http://www.youtube.com/watch?v=VU5kduV6j98

Gefallener Engel:
http://www.youtube.com/watch?v=wDYO_Npemq8

Wenn Die Ganze Welt Noch Heute Untergeht (Duet med Kristina Bach):
http://www.youtube.com/watch?v=fKm3CM7oCz0

Klippene er fra selve showet. Hendes optræden var for at sige farvel til sit
publikum.

Så skete der en masse, og hun blev bl.a. skilt fra sin mand, og så dukkede
hun op i "Frühlingsfest Der Volksmusik" med denne: "Nur Noch Dieses Lied"
http://www.youtube.com/watch?v=QQgyvK3Rxp4, og bekendtgjorde at hun stadig
ville optræde, og at musikken fortsat skulle være en del af hendes liv.
Hendes snak med Florian er også med i klippet.

En pige der har været meget igennem. Bl.a. er hun kollapset på en turné for
nogle år siden og resten af turnéen blev aflyst. Hun har også forsøgt
selvmord.

I år har jeg set hende i "Die Neue Hitparade" på RTL II, hvor hun sang 2
sange. Hun var også med i ZDF-Fernsehgarten for nylig!

Du får lige hendes allerførste single fra 1993:
http://www.youtube.com/watch?v=-hUeBDRg328

Fra : Michel

Dato : 21-07-10 04:35

> [...]
> "Herbstfest Der Volksmusik" i 2009, hvor hun tog afsked med sit publikum.
> Det må du også kunne huske. Hun var hovednavnet i det show!

Michelle har også gæstet København. Det gjorde hun i 2001 ifm. det
internationale Melodi Grand Prix:

http://www.youtube.com/watch?v=3GBvfkQYR-4

Og jeg var naturligvis forbi Men MGP-sangen siger mig ikke så meget.

/Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-07-10 14:14

> Og jeg var naturligvis forbi Men MGP-sangen siger mig ikke så meget.
>
> /Michel

Heller ikke mig. Den er aldeles rædselsfuld med det skrigen.
Hun har da vist skiftet musikgenre siden dengang. Mildest talt.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 21-07-10 14:46

> Michelle har også gæstet København. Det gjorde hun i 2001 ifm. det
> internationale Melodi Grand Prix:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=3GBvfkQYR-4

> Og jeg var naturligvis forbi Men MGP-sangen siger mig ikke så meget.

Ja, det har jeg også fundet ud af bagefter. Bed heller ikke umiddelbart
mærke i den dengang! Den er slet ikke på højde med noget af det andet hun
har lavet!