Husk nu hjelmen!!!
Fra : Martin_P

Dato : 06-08-01 09:01

Jeg skriver ikke dette indlæg for at brokke mig, eller spørge om
noget. Det er udelukkende for at sige til de rødder der kører uden
hjelm, at det er for åndssvagt(jeg har set 2 stk. her til morgen på en
HD og en eller anden japaner cykel - vistnok en honda)

Min far kørte for 14 dage siden galt i Thailand hvor han var på ferie
men hans Thai-kone og deres 3-årige datter. Han ville ud at køre MC,
og lånte derfor en yamaha 380ccm(model kendes ikke p.t.) han lå med ca
80 km. i timen bag en anden bil, og rundt i en hårdt venstresving
kunne han ikke holde cyklen. Han ramte et helleanlæg, og tog en
highside over cyklen, og da han havde gledet ca 10 meter hen ad
asfalten(uden køredragt) ramte MC'en ham i baghovedet, og skubbede ham
over i en kantsten, så hans hovede kom i klemme mellem kantsten og MC
- han havde ingen hjelm på.. Han døde ikke ved ulykken, og han ligger
nu stadig i koma. Lægerne siger, at han ikke kommer sig - nogensinde.
Og om han vågner ved det heller ikke rigtigt - det sux.!!

Inden i flamer mig og siger at det var hans egen skyld(det ved jeg det
er) så er der sq ingen der kan holde til at køre i den varme med hjelm
på i mere end en time ad gangen.

Men - som sagt - dette bare for at fortælle, at man nu har set hvor
vigtigt det er med sikkerhedsudstyr, så det lømler, som kommer med
200+ km i et par shorts og en t-shirt - (har jeg dog ikke set - men
overdrivelse fremmer forståelsen) - Det kan godt være det er fedt at
køre uden lædertøj på en dag med 30 grader, men det er jeres familie
der skal tage beslutningen om at slukker for respiratoren - og det er
dælme ikke sjovt!!!

Rgds
Martin_P(som nu er faderløs)
Suzuki 250T

Fra : Niels S.

Dato : 06-08-01 09:19

Martin_P skrev

*Snip kloge ord*

Hej Martin

Det gør mig ondt at høre og jeg kan kun være 100% enig med dig. Af samme
årsag holdt min mc stille i en uge for 14 dage siden. Det var simpelthen for
varmt til sort lædertøj/rygskinne/handsker/støvler/styrthjelm.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-08-01 10:34

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> Af samme
> årsag holdt min mc stille i en uge for 14 dage siden. Det var simpelthen
for
> varmt til sort lædertøj/rygskinne/handsker/støvler/styrthjelm.

Og af netop _den_ årsag, er jeg rigtig glad for mit Cordura-tøj, hvor alt
foeret kan tages ud, så det er udholdeligt at køre rundt, stadig med
beskyttelse.
Det kan simpelthen ikke anbefales nok at investere o niget ordentligt tøj.
Vi ved jo hvad risikoen er.

/Rune

Fra : Armand

Dato : 06-08-01 13:26

> [...]
simpelthen for
> varmt til sort lædertøj/rygskinne/handsker/støvler/styrthjelm.

Jup!

Mc vejr er 20° og måske let overskyet; men tørt!
Det med høj himmel og sommer, er der andre fritidsfornøjelser der bedre
egner sig for (mest noget med vand!?)

--
Armand.

Fra : RacingBabe

Dato : 06-08-01 10:21

> Min far kørte for 14 dage siden galt i Thailand hvor han var på ferie
> men hans Thai-kone og deres 3-årige datter.
-----------
Hej Martin!

Den forfærdelige historie lyder bekendt, er du i familie med en Linda???

/ Jeanne, SV650S

Fra : Martin_P

Dato : 06-08-01 11:03

>Hej Martin!
>
>Den forfærdelige historie lyder bekendt, er du i familie med en Linda???
>
>/ Jeanne, SV650S

Jeg har en kusine der hedder Linda Schou...kender du hende? Hendes
mor, Betty, er i øjeblikekt dernede sammen med min farmor, og mine 2
brødre

Martin_P

Fra : RacingBabe

Dato : 06-08-01 11:59

> Jeg har en kusine der hedder Linda Schou...kender du hende? Hendes
> mor, Betty, er i øjeblikekt dernede sammen med min farmor, og mine 2
> brødre
-----------------
Ja Linda er min veninde, hun ringede kort tid efter hun havde fået det at
vide. Jeg har selv været i Thailand flere gange( min søster har boet i
Thailand). Men det er meget godt han har en hos sig der taler thai, hvis han
ikke selv gør.

/ Jeanne

Fra : Martin_P

Dato : 06-08-01 12:09

> [...]
>Thailand). Men det er meget godt han har en hos sig der taler thai, hvis han

Du må endelig hilse fra Martin - jeg talte dog med hende igår, så det
er ikke så længe siden..

Det med at hvis han nu ikke taler thai - det er ikke så vigtigt - han
vågner ikke - ihvertfald ikke foreløbig - og hvis/når han gør, så ved
han for det første ikke hvem vi er - og sikkert heller ikke hvem han
selv er - ca 20% af hans venstre hjernehalvdel er død, og det er i det
døde område hukommelsen sidder - damn damn damn hvorfor kunne han ikke
lige tage den hjelm på!!

Martin_P

Fra : Anders Winther

Dato : 06-08-01 11:45

[snip]
Jeg vil lige gøre udtryk for mine dybeste medfølelse..
En af mine venner blev slået ned i byen i går morges.. Han lå bevidstløs i
flere minutter og jeg frygtede på et tidspunkt for hans liv.. Så jeg har det
stadigvæk mærkeligt med at have vold og ødelæggelse så tæt på livet..

Det er aldrig rart at høre om ulykker, hvor folk kommer galt afsted.. Men
det er utroligt præventivt..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Morten Juel

Dato : 06-08-01 16:54

> En af mine venner blev slået ned i byen i går morges.. Han lå bevidstløs i
> flere minutter og jeg frygtede på et tidspunkt for hans liv..
Urtoligt at folk er så hjernelamme at de kan finde på den slags tåbelig
latterlig åndsvag vold, hvorfor blev han slået ned ? og var du der ?

Mvh
Morten

Fra : Anders Winther

Dato : 06-08-01 20:17

> Urtoligt at folk er så hjernelamme at de kan finde på den slags tåbelig
> latterlig åndsvag vold, hvorfor blev han slået ned ? og var du der ?
Nu har det ikke så meget med Martins indlæg at gøre men jeg vil da alligevel
svare på dine spørgsmål..
Han blev slået ned fordi der var en psykopat i nærheden.. Det var den korte
version.. Og jeg var på forester række da det skete..

Den lidt mere detaljerede version:
Det startede med at der var tre gutter der råbte noget provokerende efter
mig, min kæreste og mine to venner.. Min ven (ham der kom galt afsted. Han
hedder Theis) havde en lidt kort lunte den dag, så han pustede sig op foran
dem, og løb også lidt efter dem.. Skubbede lidt til en af dem, men ikke
noget direkte voldligt.. Han skulle bare skræmme dem..

Theis begyndte at gå imod os andre og de tre der havde provokeret os gik den
modsatte vej.. Lige pludselig kommer der en helt tredje (psykopaten) løbende
og råber efter Theis.. Han vil tydeligvis slås.. Jeg troede først at han var
venner med de tre som havde provokeret os.. Men de blev ved med at gå væk,
så de kendte ham åbenbart ikke..
Theis råber lidt igen, men på ingen måde noget som kunne opfordre den anden
til at skulle slås..
Theis fortsætter med at gå væk fra ham og siger til os andre at vi bare skal
begynde at gå.. Theis går en 15-20 meter foran os.. Lige pludselig begynder
ham den anden at løbe hen imod Theis og vi andre når kun lige at råbe "pas
på".. Theis vender sig om og får en hans albue lige i hovedet.. Han ryger
direkte i jorden og slår hovedet ned i brorstenene.. Jeg var allerede
begyndt at løbe derhen da jeg så ham psykopaten kom løbende.. Og jeg kaster
mig hen til Theis i frygt for at psykopaten vil begynde at sparke på ham..
Men han løber sin vej.. Jeg ser med det samme at Theis er helt væk, og jeg
begynder at give ham lussinger og råbe ham ind i hovedet, men han vågnede
ikke op.. Det begynder også at bløde fra hans hoved.. Ret meget faktisk..
Der kommer hurtigt andre folk til, jeg lægger faktisk ikke rigtig mærke til
dem, men jeg høre nogen sige at jeg skal ringe til en ambulance, det gør
jeg.. Jeg kunne tydligt høre hans vejrtrækning i starten, men den forsvinder
sådan lidt.. Dér troede jeg at han var ved at dø.. Jeg græd faktisk.. Mest
inde i mig selv.. Jeg overvejer mund-til-mund.. Men mærker efter en puls på
hans hals.. Jeg har åbenbart trykket lidt hårdt for han begynder at gispe
efter vejret.. Så der var da livstegn.. Lidt efter kommer der en til som
begyndte at sige hvad der skulle gøres ved ham.. Jeg forsikrede mig at han
vidste hvad han talte om og lod ham gøre hvad der nu skulle gøres.. Der går
nogle minutter og Theis begynder at vågne op.. Lidt efter kommer ambulancen
og tager ham med.. Min anden ven tager med på skadestuen, og jeg bliver
sammen med min kæreste.. Vi er begge to meget chokkede over situationen.. Vi
får af vide fra en af dem der er kommet til, at hans søster er løbet efter
ham psykopaten og hans to venner der også var i nærheden.. Søsteren kommer
tilbage og fortæller at politiet har fanget dem og taget dem med på Station
3..
Et rum tid efter dukker politiet op.. Vi aflægger vidneforklaring.. De tre
som havde provokeret os var faktisk kommet for at give deres vinkel af
sagen.. De indrømmede at have provokeret os, og sagde at Theis ikke havde
gjort dem nogen skade andet et skub på en af dem.. De fortalte også at de
ikke kender voldsmanden..
Alt i alt en meget dårlig afslutning på en ellers rigtig god bytur..
Min ven blev syet i panden og i øjenbrynet.. Han har fået et kæmpe sæbeøje
og hævelser i hovedet.. Han kan ikke huske noget fra før han lå i
ambulancen.. Men ellers har han ikke taget skade.. Jeg var bange for hans ve
og vel indtil jeg så ham senere på dagen (i går).. I dag har han været på
politi-stationen og anmelde det.. Og jeg skal højst sandsynlig aflægge
vidneforklaring en af dagene..

Jeg har aldrig været udsat for en så ubehagelig oplevelse.. Men man lærer en
helt ny side af sig selv..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Morten Juel

Dato : 06-08-01 20:55

[snip]
, men han vågnede
> ikke op.. Det begynder også at bløde fra hans hoved.. Ret meget faktisk..
Ja der skal ikke meget rit til i hovedet, så bløder man som en i hel.... har
selv prøvet at få et geværløb i hovedet i milli, og der kom sq blod !!

> Der kommer hurtigt andre folk til, jeg lægger faktisk ikke rigtig mærke
til
> dem, men jeg høre nogen sige at jeg skal ringe til en ambulance, det gør
[snip resten]

Ihh det er sq så trist når sådan nogle folk, skal smadre andre folk uden
grund, den slags burde tvangsmedicineres med antabus, så de ikke kunne
drikke og gøre andre folk harme.
En ting er tyveri og den slags, men vold, det har jeg sq intet til overs
for, det er en af grundene til at jeg ikke gidder at gå i byen så meget som
man gjorde engang, folk går i byen for at slås, det er da hjernelamt så det
batter ;o(
Bare min mening.

Mvh
Morten **som bliver trist i sit hoved af, at den slags vold findes**

Fra : news.uunet.dk

Dato : 06-08-01 13:29

Hej Martin!

En trist historie, uanset hvordan det er sket.
Jeg tror, at vi alle håber det bedste for din far og hans familie.

Hilsen Brian

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 06-08-01 13:40

Min dybeste medfølelse.

Anders

Fra : Morten Christensen

Dato : 06-08-01 15:53

"Martin_P" <dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg skriver ikke dette indlæg for at brokke mig, eller spørge om
> noget. Det er udelukkende for at sige til de rødder der kører uden
> hjelm, at det er for åndssvagt

*SniP*

Jeg giver dig ganske ret.

Jeg er netop lige flyttet ud til det store ringvejs-kryds ved
Roskildevejen/Ring 3.
Skulle jeg sætte min server til at registrere, hvor mange mc'er der drøner
forbi vil den gå kold.
Sætter jeg den til at registrere, hvor mange, der kører uden ordentlig
beskyttelse - det være sig tøj, støvler hjelm eller andre vitale dele - vil
den sq også gå kold!!

I torsdags mødte jeg først om eftermiddagen kl 16, og lige over frokost
stagnerede jeg lige med tankerne oppe i det ene vindue - mest af alt for din
jeg så en lækker ting køre rundt dernede *S*, med direkte udsyn ned til
dette store lyskryds.
Efter bare et par minutter begyndte jeg at tænke på, hvorfor så mange kører
uden ordentlig beskyttelse.

Det blev så til, at jeg i de efterfølgende 1 tine og 20 minutter begav mig
igang med at tælle disse "syndere" - eller skal man kalde dem "snydere"?
(Hvem snyder de egentlig??)

Resultatet er *ganske* uhyggeligt!

Fra kl 12:40 til 14:00 nåede jeg at registrere 19 af disse tilfælde.

Et eller andet sted, føler jeg en umådelig trang til at købe en
batteridrevet båndpudser med det grove sandpapir fremme samt en gummihammer,
stille sig op nede i krydset og så ellers vinke alle de "forkert påklædte"
mc'ister ind til siden - lokke dem i en fælde, og så give dem en kraftig
forsmag på, hvad det er de har gang i
Sandpapiret kan de så få lov at mærke på kinden, og gummihammeren rundt
omkring på knogler og led.
Dernæst ville jeg gi' dem penge til bussen hjem.....

Ligeledes, om aftenen ser man lige så ofte, at så er kæresten strøget med på
bagsædet, og der skal lige cruises ind til nogle venner i området.

Det foregår i buffalo-sko, badesandaler, miniskørt og bikini'er!!!

Måske man burde hidkalde noget tv, og få dem til at gøre opmærksom på
problemet?
----

Dyb medfølelse til Martin_P og familien, for den tragedie, som har ramt dem.

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup - altid i læder, når han bestiger.... cyklen

Fra : Morten Juel

Dato : 06-08-01 16:55

Respekt !

Mvh