Solventilation i værksted?
Fra : Steen Suder

Dato : 19-07-10 12:09

Jeg påtænker solventilation a la SolarVenti i mit nye værksted på 23m².
Formålet er frisk luft og lidt, billig varme på kølige dage.

Hvad kan anbefales?
Er der noget, man skal passe på?

--
Steen Suder

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 20-07-10 20:50

Steen Suder wrote:

> Hvad kan anbefales?
> Er der noget, man skal passe på?

har samme tanke så jeg er også med på en lytter...
gad vide om man ved fælleskøb (hmm vi skal nok være flere end 2) kan få
mængderabat?

Rasmus

Fra : Preben

Dato : 20-07-10 23:05

Den 19.07.2010 kl. 13:09 skrev Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk>:

> Jeg påtænker solventilation a la SolarVenti i mit nye værksted på 23m².
> Formålet er frisk luft og lidt, billig varme på kølige dage.
>
> Hvad kan anbefales?
> Er der noget, man skal passe på?

Solar Venti har jeg brugt i et sommerhus i nogle år. Det virker fint,
giver varme ind når solen skinner, og luften ar altid frisk.
Om der er noget, du skal passe på? Ja, at den ikke bliver stjålet

--
mvh/Preben

Fra : Esben I.

Dato : 21-07-10 18:05

Steen Suder wrote:
> Jeg påtænker solventilation a la SolarVenti i mit nye værksted på 23m².
> Formålet er frisk luft og lidt, billig varme på kølige dage.
>
> Hvad kan anbefales?
> Er der noget, man skal passe på?

Findes der evt. billigere alternativer ?
mvh
Esben I.

Fra : Preben

Dato : 21-07-10 19:38

Den 21.07.2010 kl. 19:05 skrev Esben I. <raggamuffin@invalid.get2net.dk>:

> Findes der evt. billigere alternativer ?
> mvh
> Esben I.

Køb en solcelle og find en ventilator fra en gammel PC og lav det selv..
Det er ikke særlig kompliceret.
--
mvh/Preben

Fra : Hauge

Dato : 21-07-10 19:41

Preben skrev:
> Køb en solcelle og find en ventilator fra en gammel PC og lav det selv.

Giver det specielt meget varme?

Citat fra trådstarteren:
_
Formålet er frisk luft og lidt, billig varme på kølige dage.
_

Mvh Hauge

Fra : Preben

Dato : 21-07-10 20:02

Den 21.07.2010 kl. 20:41 skrev Hauge <hauge@cutsmart-tech.dk>:

> Giver det specielt meget varme?
>
> Citat fra trådstarteren:
> _
> Formålet er frisk luft og lidt, billig varme på kølige dage.

Hvis der er sol, giver den faktisk en del varme og masser af luft. Min
Solar Venti kan holde sommerhuset frostfrit med minus 10 grader udenfor,
men det kræver sol. Hvis der ikke er sol, kører blæseren ikke.
--
mvh/Preben

Fra : Hauge

Dato : 21-07-10 20:32

Preben skrev:

> Hvis der er sol, giver den faktisk en del varme og masser af luft. Min
> Solar Venti kan holde sommerhuset frostfrit med minus 10 grader udenfor,
> men det kræver sol. Hvis der ikke er sol, kører blæseren ikke.

Jamen enig, men den opskrift du kom med, den jeg lige har citeret..
Eller skulle man stadig bruge den luft-solfanger + solcelle og pc-blæser?

Mvh Hauge

Fra : Preben

Dato : 21-07-10 21:27

Den 21.07.2010 kl. 21:31 skrev Hauge <hauge@cutsmart-tech.dk>:

> Jamen enig, men den opskrift du kom med, den jeg lige har citeret..
> Eller skulle man stadig bruge den luft-solfanger + solcelle og pc-blæser?
>
> Mvh Hauge

Solfangeren for at få varme, solcellen for at få 12 volt, blæseren for at
flytte luften
--
mvh/Preben

Fra : Armand

Dato : 25-07-10 14:15

Preben skrev:

> Solfangeren for at få varme, solcellen for at få 12 volt, blæseren for
> at flytte luften

Og det hænger sammen på nydeligste vis: Hvis der ikke er sol nok til at
drive blæseren, så er der heller ikke solvarme at skulle flytte!

--
Armand.