Mangler inspiration til forret
Fra : Hauge

Dato : 18-07-10 16:56

Hejsa

Jeg skal holde noget havebespisning af 10-15 personer på lørdag og
mangler lidt inspiration til hvilken forret der eventuelt kan/skal laves.

Hovedretten er:

Kold kartoffelsalat
tzaziki
coleslaw
eventuelt sojamarinerede champignon, som er et hit
blandet salat uden ukrudt
hjemmetilsmagte hotwings
hjemmetilsmagte små køller af gris, da jeg ikke gider spareribs.

Men mangler ét eller andet til forretten, idéer er meget velkomne
Havde fra starten af selv en idé om grillede tigerrejer, men synes det
smagsmæssigt kommer for tæt på vingerne og køllerne, så det blev droppet.

Forøvrigt, idé til marinade til hotwings hhv. køllerne er også velkomne.

Det er ikke noget der skal laves på havegrill, da det ikke interesserer
mig synderligt, selvom der dog trods alt står en "ny" og glaner på
terrassen ;)

På forhånd tak.

Mvh Hauge

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 18-07-10 18:08

Hauge wrote:

> Jeg skal holde noget havebespisning af 10-15 personer på lørdag og
> mangler lidt inspiration til hvilken forret der eventuelt kan/skal
> laves.

hvad med en let tun-mousse - dvs. uden "riiiglig smør", men tilgengæld med
peberfrugt, løg, kapers hakket i?
kan f.eks. serveres på bund af salat og pyntes med tomater, kapers etc.

det er altid et hit her i hvert fald...

Rasmus

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 18-07-10 18:51

Hauge wrote:
> Men mangler ét eller andet til forretten, idéer er meget
> velkomne

Hva' mæ' en simpel omgang røget laks på flûtes?
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : smiley

Dato : 18-07-10 18:52

On 18-07-2010 17:56, Hauge wrote:

> Det er ikke noget der skal laves på havegrill, da det ikke interesserer
> mig synderligt, selvom der dog trods alt står en "ny" og glaner på
> [...]

Let og forfriskende - Ceviche
citrus marineret fisk og skaldyr,
enkelt at tilberede, søg på google
for variationer eller brug fantasien.

Ideen om rå fisk kan skræmme, men faktisk
"koger" fisken i citrus syren, så det ligner
slet ikke eks. sushi eller sashimi. -max-

Fra : Emil

Dato : 18-07-10 19:22

smiley <smileymaxphoto@gmail.com> wrote:

>Ideen om rå fisk kan skræmme, men faktisk
>"koger" fisken i citrus syren, så det ligner
>slet ikke eks. sushi eller sashimi. -max-

Det er korrekt, at rå fiskekød koagulerer ved tilsætning af citrussaft
(efter et par timer på køl).
Men det skal håndteres som sushi!
Og det er tæskelækkert.

m.v.h. Emil