Under bladene
Fra : Kim2000

Dato : 18-07-10 11:26

Der sidder nogle små klæbrige røde bolde under min egs blade. Er det til
nogen umiddelbar skade. Og hvad kommer der ud af disse små røde bolde/æg.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-07-10 13:24

On Sun, 18 Jul 2010 12:26:15 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> wrote:

>Der sidder nogle små klæbrige røde bolde under min egs blade. Er det til
>nogen umiddelbar skade. Og hvad kommer der ud af disse små røde bolde/æg.

Det er galmyg eller galhvepse - de lægger æg på bladene, som bliver til
de små "knolde" hvori der sidder en lille larve.

Det er uden betydning - ud over at det ser lidt skægt ud.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/