Octavia 2.0 FSI fra 2005.
Fra : Kasper

Dato : 18-07-10 15:36

Hej med. jer.

Jeg har kig på en Skoda Octavia 2.0 FSI (150 HK) fra 2005. Min bror
siger så at han mener at have hørt at denne model bruger en del olie.
Jeg har nu søgt lidt på google og VAG cars forummet, men synes ikke
jeg kan finde noget der underbygger hans påstand?

Kan der være noget/er der noget om det?

Er der ellers andet jeg skal være opmærksom på ved denne model?

Håber i kan hjælpe.

Mvh.

Kasper

Fra : TDN

Dato : 19-07-10 06:48

"Kasper" <k.n.lund@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg har ikke hørt at denne 2.0 FSI har problemer med olieforbruget. Det er
den gamle 2.0 som VW begyndte at bruge igen i 115 og 130 hk der drikker
olie.
Du skal dog nok være opmærksom på FSI kører på 98 oktan for at kunne levere
det opgivene og det er ikke alle steder det er lige let at finde 98 oktan +
det er dyrere.

Mvh
Thomas

Fra : Kasper

Dato : 19-07-10 00:00

On 19 Jul., 07:47, "TDN" <tdnfjernde...@net.telenor.dk> wrote:
> [...]
> det opgivene og det er ikke alle steder det er lige let at finde 98 oktan +

Levere 150 HK eller?

Hvad kan man forvente med almindelig 92/95

Kan den overhovedet køre på 92? (Som jo er billigst :))

/Kasper

Fra : TDN

Dato : 19-07-10 07:51

> [...]

Levere 150 HK eller?

Hvad kan man forvente med almindelig 92/95

Kan den overhovedet køre på 92? (Som jo er billigst :))

Jeg mener den kan klare 95 oktan dog med lavere ydelse, men 92 oktan er jeg
ikke sikker på. Prøv evt. at google på det, eller skriv en mail til Skoda
Danmark, så du er sikker på svaret.

Mvh
Thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 19-07-10 09:46

Den 18-07-2010 23:36, Kasper skrev:
> [...]
> Jeg har nu søgt lidt på google og VAG cars forummet, men synes ikke
> jeg kan finde noget der underbygger hans påstand?

Nej, det er 2,0 8V der kan være forslugen.

> Er der ellers andet jeg skal være opmærksom på ved denne model?

Mener at den kan have et problem med at lave tilstrækkelig olistryk.
Sørg for at få mulighed for at starte den når motoren er helt kold, hvis
den klaprer meget fra motoren i længere tid så undgå den. Den skal lyde
"normalt" med det samme.
Som en anden også har nævnt, så vil den helst ha' 98 oktan. Den kan
sagtens gå på 95, men mister vel omkring 10 heste.

/Kent Glerup