Stafetten: Sommerforelskelse
Fra : Max

Dato : 17-07-10 23:03

Hej

Kender vi det ikke alle sammen, disse herlige sommerforelskelser
hvor man bliver håbløs forelsket på to dage i det danske sommervejr,
hvor man ikke fatter at man kan leve vidre når man kommer hjem
uden den udkårede inden for rækkevidde :)

"Så det tager vi lige en sang om" som Gasolin udtrykte det.

Vi starter med en jeg egentlig ikke kan lide, men den har sjælen

Grease - Summer Nights
http://www.youtube.com/watch?v=FpJUrt0O7uY&feature=related

Og så en perle fra den danske sangskat, den bringer minder frem
fra dengang i middelalderen hvor man var teenager :)

Kender du det (Mona Mona) af Søren Kragh Jacobsen
http://www.youtube.com/watch?v=QTpGD4M7r9c&feature=related

Max

Fra : Hauge

Dato : 17-07-10 23:06

Hej Max
Max skrev:
> Kender vi det ikke alle sammen, disse herlige sommerforelskelser

Næeh, så jeg kan desværre ikke være med i den stafet

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 18-07-10 01:24

Hej Hauge

> Næeh, så jeg kan desværre ikke være med i den stafet

Nu ved jeg ikke om jeg skal være ked af det på dine vegne,
eller jeg skal være glad på pigernes vegne :)

Max

Fra : Martin [TMM]

Dato : 17-07-10 23:11

Hej
On 18-07-2010 00:03, Max wrote:
> [...]
> hvor man ikke fatter at man kan leve vidre når man kommer hjem
> uden den udkårede inden for rækkevidde :)

Det er svært at leve videre uden, sådan er det.
Jeg kan mindes at jeg engang kendte en ganske køn brunette, og dengang
havde vi en "kendesang". Det var denne her:

http://www.youtube.com/watch?v=ee16wUqU2Fg

Hver gang man hørte den....

Mvh
Martin

Fra : Max

Dato : 18-07-10 01:23

Hej Martin

> Hver gang man hørte den....

Jeg kender det, i 1969 kendte jeg en der hed Linda :)

Chris Andrews - Pretty Belinda
http://www.youtube.com/watch?v=DsaPaGrIdMg

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-07-10 10:16

> [...]
> fra dengang i middelalderen hvor man var teenager :)
>
> Kender du det (Mona Mona) af Søren Kragh Jacobsen

Uha, det er lige ved at være svært at huske, og så dog alligevel....

Klaus & Servants, var stort set, helt nye og uprøvede, og hvad der fik stor
indflydelse på mit liv, var at min lillesøster, var helt vild med dem... Så
selvfølgelig skulle hun da til bal, hvor de skulle spille.... Men nu var hun
jo ikke så gammel, og ville derfor gerne have escorte med... Så måtte man jo
i hast, finde lidt forstærkning... Og en meget skummel, og drilagtig plan
blev lagt, om at invitere en bestemt pige med... Af uforklarlige årsager,
sagde hun ja... Men da Youtube lider af en skrækkelig mangel på Dansk
musik, fra den tid... Så må det vel mere blive et lille tilbageblik.... Og
så er der vel næppe nogen, der siger dette bedre end....

Kim Larsen, med hans Kvinde min...

http://www.youtube.com/watch?v=RAlcoM44IUQ

Og det er selvfølgelig, det samme kvindfolk der stadig rumsterer og regerer
i køkkenregionerne ( Samt alle de andre steder, men det skal i ikke læse )

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 21-07-10 20:06

Hej Benny

> Kim Larsen, med hans Kvinde min...

Normalt taler vi jo ikke sammen, så noget er
vi da enige om. Men din historie og så den sang
giver dig retten til at vidreføre stafetten.

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-07-10 16:50

> [...]
>
> Normalt taler vi jo ikke sammen, så noget er
> vi da enige om. Men din historie og så den sang
> giver dig retten til at vidreføre stafetten.

Hej Max...

Ja Ups og undskyld, jeg havde slet ikke været på et par dage....

Nu skal jeg skynde mig at få udtænkt mig et nyt emne....
Kommer lidt senere i aften...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-07-10 08:39

> [...]
>
> Normalt taler vi jo ikke sammen, så noget er
> vi da enige om. Men din historie og så den sang
> giver dig retten til at vidreføre stafetten.

Jamen Max dog, der er da intet i vejen, for at vi skulle kunne tale sammen.
At vi er uenige om nogle ting, er vel ganske naturligt )
Skulle man blive gal, har man jo bare besvær med at blive god igen...

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Bak

Dato : 18-07-10 11:18

> [...]
>
> "Så det tager vi lige en sang om" som Gasolin udtrykte det.
>
> Vi starter med en jeg egentlig ikke kan lide, men den har sjælen

Så får du da også lige et par danske rædsler, der er fuldstændig lavet over
denne stafets tema:

Sommer Rendezvous DMGP 1985
http://www.youtube.com/watch?v=4qhnSDZ3Zg4

Hmm. denne kunne jeg ikke finde på dansk, men her er den på svensk:

Arrivederci Frans
http://www.youtube.com/watch?v=sbEJK5Hvrv8

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 18-07-10 21:06

Hej Martin

> Sommer Rendezvous DMGP 1985

Ja, det gør ondt i tæerne.

> Hmm. denne kunne jeg ikke finde på dansk, men her er den på svensk:
>
> Arrivederci Frans

Tak for at du minder mig på hvor rædselsfuld musik kan være :)

Max

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 18-07-10 11:24

Den 18/07/10 00.03, Max skrev:

> "Så det tager vi lige en sang om" som Gasolin udtrykte det.

Så kan vi jo passende tage "Hvis din far gi'r dig lov" med Kim Larsen:

http://www.youtube.com/watch?v=0yrG4IdKTLo

/Henrik

Fra : Max

Dato : 18-07-10 21:10

Hej Henrik

> Så kan vi jo passende tage "Hvis din far gi'r dig lov" med Kim Larsen:

Får mig til at tænke på hvad der er mest vådt, Titanics undergang
eller et kys af Kim :)

Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-10 21:49

> [...]
> hvor man ikke fatter at man kan leve vidre når man kommer hjem
> uden den udkårede inden for rækkevidde :)

Jeg kender ikke lige nogle sange om emnet, så jeg vil spille et par stykker
som altid får mig til at tænke på en bestemt trunte

Først "Comfortably Numb" med Pink Floyd. Bemærk den nøje afstemte rytme
http://www.youtube.com/watch?v=tkJNyQfAprY

Dernæst noget gammel noget, men ikke desto mindre et nummer der bringer
minder. "Night Fever", fra Saturday night fever:
http://www.youtube.com/watch?v=yUmJZ1kyYoU

Til slut "Land Of Confusion" med Genesis:
http://www.youtube.com/watch?v=9ZtWABLuWHo

Det spænder over nogle årtier, men jeg må med stolthed melde at det er den
samme trunte der går igen i dem alle

/Alex

Fra : Max

Dato : 18-07-10 22:56

Hej Alex

> Først "Comfortably Numb" med Pink Floyd. Bemærk den nøje afstemte
> rytme http://www.youtube.com/watch?v=tkJNyQfAprY

Hvad har rytmik med piger at gøre ? :)

> Dernæst noget gammel noget, men ikke desto mindre et nummer der
> bringer minder. "Night Fever", fra Saturday night fever:

En tid hvor Bee Gees ikke var til at holde ud at høre på, og jeg
var lige vokset fra diskotekerne på det tidspunkt.

> Til slut "Land Of Confusion" med Genesis:

En pragtfuld video, de dukker er bare geniale.

> Det spænder over nogle årtier, men jeg må med stolthed melde at det
> er den samme trunte der går igen i dem alle

Jeg har også en efterhånden gammel model gående, og et nummer
får mig altid til at sende hende meget varme tanker.

Oueen - FAT BOTTOM GIRLS
http://www.youtube.com/watch?v=rhKDV0QN4ew

Max

Fra : Max

Dato : 18-07-10 22:46

Hej Max

> "Så det tager vi lige en sang om" som Gasolin udtrykte det.

Det slog mig så lige at på super albummet "Stakkels Jim" er
der jo et nummer der passer til stafetten:

Gasolin' - Perron Garde Nord
http://www.youtube.com/watch?v=AL2e2emZUVI

Max

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-10 20:13

"Max" skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor man ikke fatter at man kan leve vidre når man kommer >hjem
> uden den udkårede inden for rækkevidde :)

Jo da, undtagen Hauge altså, arme dreng

Pink floyd Julia Dream ( man er vel fan)
http://www.youtube.com/watch?v=b9EuKDKH1VA

Mærkeligt at ingen har taget Summer of 69 med Brian Adams, nå så vil jeg
heller ikke tage den.

Men her er en sjældenhed, måske nok mere en kærligheds-sang end en sommer
forelskelse, men pyt med det

Jon English-Six Ribbons-Against The Wind
http://www.youtube.com/watch?v=9HcyS8DZOyw

Den findes også som en "heavy-metal" version med Black Majesty.
http://www.youtube.com/watch?v=iaA7buyQzCg

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-10 20:34

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse

SNIP:

Jeg ved godt det er lidt af en uskik, men den den skal bare med.
Juice Newton - Angel of the morning
http://www.youtube.com/watchv=0xGkscrvMjE&feature=related

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Max

Dato : 20-07-10 00:19

Hej Michael

> Jeg ved godt det er lidt af en uskik, men den den skal bare med.

Det slap du heller ikke godt fra, giver følgende fejl:

"We're sorry, the page you requested cannot be found."

Max

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 20-07-10 19:27

"Max" skrev i en meddelelse

> Det slap du heller ikke godt fra, giver følgende fejl:

Her er den så, en fed fed sang

Fra : Max

Dato : 20-07-10 21:05

Hej Michael

> Her er den så, en fed fed sang

Ja, sangen er god, men hun er kedelig at høre på.

Max

Fra : Max

Dato : 20-07-10 00:18

Hej Michael

> Pink floyd Julia Dream ( man er vel fan)

Fint valg, jeg havde totalt glemt det nummer :)

> Mærkeligt at ingen har taget Summer of 69 med Brian Adams, nå så vil
> jeg heller ikke tage den.

Der er sikkert også et eller andet i vejen med den :)

> Men her er en sjældenhed, måske nok mere en kærligheds-sang end en
> sommer forelskelse, men pyt med det

Ja, det kan jo være svært at holde det adskilt.
Jeg tager den sidste udgave med Black Majesty.

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 23-07-10 19:00

> Hej Michael
>
> Jeg tager den sidste udgave med Black Majesty.

Hvis det skal forstås sådan at du giver staffetten videre til Michael, så
tror jeg ikke helt han har opfattet det?
Hvis man kan, og det skulle man kunne i Michaels tilfælde, så synes jeg det
er en venlig gestus også at sende en mail til den man overdrager staffetten
til. På den måde er enhver tvivl elimineret, og staffetten holdes i spil,
selvom ikke alle er på usenet hver dag, især ikke her om sommeren.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 23-07-10 20:53

Hej Martin

> Hvis det skal forstås sådan at du giver staffetten videre til
> Michael, så tror jeg ikke helt han har opfattet det?

Nej, jeg har givet stafetten vidre til Benny Mortensen

> [...]
> overdrager staffetten til. På den måde er enhver tvivl elimineret, og
> staffetten holdes i spil, selvom ikke alle er på usenet hver dag,

Beklager, men jeg sender ikke uopfordret mail til usenetbrugere.

Og specielt her i ferietiden skal vi have lidt tålmodighed.

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 23-07-10 21:04

> Hej Martin

> Nej, jeg har givet stafetten vidre til Benny Mortensen

Nåh ja. Det havde jeg overset. Sorry.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : perhag

Dato : 24-07-10 02:29

On 18 Jul., 00:05, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> Hej Max

> Næeh, så jeg kan desværre ikke være med i den stafet

Jeg erindrer heller ikke nogle sådanne, men derfor kan man vel godt
belyse emnet med sange.

Sophie Barjac - Un été de porcelaine

http://www.youtube.com/watch?v=1YIar04J_bc

ABBA - Our last summer

http://www.youtube.com/watch?v=Z6YqC3D0GMo

Neighbours - Som om det var i går

http://www.youtube.com/watch?v=aYjrqv9kiLc

Sidstnævnte er måske ikke specifikt tiltænkt en sommerforelskelse, men
den blev vist i går på DR TV som en del af sommerunderholdningen fra
Mariehaven i Ansager. De øvrige optrædende var Viggo Sommer, Anne-
Marie Elten og Tørfisk. Næste uge er Simone og Anne-Dorte Michelsen
gæsteartister sammen med Neighbours.