Audi diesel med donormotor starter ikke - ~
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 17-07-10 21:36

Audi 80 1,9 TDI 1993 har fået donormotor fra A4 1995.
Alt, på nær en føler bag på topstykket som så er overført fra den gamle
motor, ser ud til at passe. Men starte vil den ikke, der kommer ingen
brændstof til dyserne.

Kan det tænkes at motorstyringen ikke vil kendes ved brændstofpumpens
tilsvarende
modtagerenhed?? - Alle forbindelser og stik synes identiske. Kan
motorstyringen mangle et signal?

Hvis nogen her i gruppen kan hjælpe, siger jeg på forhånd stor tak.

Hilsen Palle

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-07-10 14:37

Palle Bugtrup wrote:
> [...]
> motorstyringen mangle et signal?
>
> Hvis nogen her i gruppen kan hjælpe, siger jeg på forhånd stor tak.

Hvad motorkoder har de 2 motorer?

--
- Frank

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 19-07-10 18:40

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad motorkoder har de 2 motorer?
> - Frank

Hej Frank

Begge motorer har koden 1Z, men de er henholdsvis fra 1993 og 1995.

Men problemet har ligget i den elektroniske styring af brændstofpumpen.
En ombytning af regulatorboxene fik pumpen til at virke.

- Men tak for opmærksomhed,
Palle