Økonomibiler!
Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-07-10 16:26

Nu har jeg gennem nogen tid set tests af diverse såkaldt økonomiske
biler og hver gang er der ikke nogen testkører der kom i nærheden af
EU-tallene! Dog med en enkelt undtagelse, der var en 300 km tur for
det meste ad skånske landeveje, hvor de to kombattanter næsten nåede
normen! Det var så en strækning, hvor min gamle Punto ville nå tæt på
27-28 km/l, men det er en anden ting!

Den gamle Punto har altid gået 22+ km/l, når den ikke lige blev
presset af langture på motorvej med 110/130+. Nu har jeg så den sidste
måneds tid besluttet, at jeg ville vide, hvad den kunne i københavnsk
myldretid plus en smuttur til Herning! 4000 km/160 l diesel - yep 25
km/l.

Det er sq da ganske godt gået af en gammel pizza-automat med 255000 på
klokken. Og nej, jeg har ikke ligget i højre spor bag lastbilerne hele
vejen! Det er normal kørsel med tanke på økonomi - og derfor ikke
"pæl-i-bund" !

Jeg sidder stadig og har lyst til at køre bagefter til Wien, når de
skal teste næste generation af Fiesta "super-økonomisk" til 24 km/l!l
) Eller Polo BlueMotion til 22 km/l! Gad vide, hvor meget længere
end min gamle pizzabager de egentlig klarer?

Fra : Gamle

Dato : 17-07-10 20:06

Ivan Madsen wrote:
> [...]
> ) Eller Polo BlueMotion til 22 km/l! Gad vide, hvor meget længere
> end min gamle pizzabager de egentlig klarer?

Hvad søren, kan den ikke køre på brugt fritureolie. Det ville der da være
økonomi i
Men ellers flot klaret.

/Torben

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-07-10 11:12

Følgende er skrevet af Gamle:

> Hvad søren, kan den ikke køre på brugt fritureolie. Det ville der da være
> økonomi i
> Men ellers flot klaret.

Så vil jeg nødigt ligge bagved i stanken af pommes og fiskefilet

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark