Fedtpletter på belægningssten
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 17-07-10 12:47

Hej

Jeg har haft udlånt mit hus, og låner har kvitteret med en masse fedtpletter
(grill) på min nyanlængte terasse :(

Hvad skal man bruge til at fjerne dem med, hvis det overhovedet kan lade sig
gøre?

Ellers må jeg til at skifte sten....

Mvh
Hans

Fra : Henning

Dato : 17-07-10 13:01

On Sat, 17 Jul 2010 13:46:52 +0200, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> [...]
>(grill) på min nyanlængte terasse :(
>
>Hvad skal man bruge til at fjerne dem med, hvis det overhovedet kan lade sig

Det er lige som en bil - den første ridse er den værste!
Pletterne forsvinder med tiden, nye kommer til. Det forekommer mig
lidt voldsomt at skifte sten på grund af noget så simpelt?
Har du prøvet brun sæbe eller anden simpel rengøringsmiddel?

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 17-07-10 13:10

> Det er lige som en bil - den første ridse er den værste!

Ja det har du ret i, men terassen er kun få måneder gammel, og pletterne er
store, og er spredt over et areal på 2 m2.

> Pletterne forsvinder med tiden, nye kommer til. Det forekommer mig
> lidt voldsomt at skifte sten på grund af noget så simpelt?

Det er jo kun 1m2 der skal skiftes, og er da forholdsvis nemt, hvis ikke de
kan fjernes.

> Har du prøvet brun sæbe eller anden simpel rengøringsmiddel?

Har prøvet med skurepulver, hvilket har taget en del, men man kan stadig se
dem.

Måske de forsvinder efter noget tid...?

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-10 13:33

On 17/07/10 13.46, Hans Mouridsen wrote:
> [...]
> (grill) på min nyanlængte terasse :(
>
> Hvad skal man bruge til at fjerne dem med, hvis det overhovedet kan lade sig

Måske petroleom til at opløse fedtet og cementpulver til at suge det op.

Du kan jo prøve et sted hvor det ikke ses eller på en løs sten.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Max

Dato : 17-07-10 13:43

Hej Hans

> Hvad skal man bruge til at fjerne dem med, hvis det overhovedet kan
> lade sig gøre?

De forsvinder af sig selv.

Max

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 17-07-10 14:06

> De forsvinder af sig selv.

Det må vi se...

Tror faktisk før jeg har haft en plet, som er forsvundet, som du siger :)

Mvh
Hans

Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-07-10 13:47

Hans Mouridsen tastede følgende:
> Ellers må jeg til at skifte sten....

Kan du ikke bare vende dem?

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 17-07-10 13:58

Hej

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare vende dem?

Nej kan desværre ikke vendes...

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-10 17:24

Hans Mouridsen wrote:
> Nej kan desværre ikke vendes...

Selvfølgelig kan de vendes! Det vil bare ikke se så smart ud...

Michael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-07-10 23:26

Hans Mouridsen wrote:
> [...]
> fedtpletter (grill) på min nyanlængte terasse :(
>
> Hvad skal man bruge til at fjerne dem med, hvis det overhovedet kan

Motorrens og derefter vand.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : MFN

Dato : 18-07-10 09:19

Jeg har haft succes med en ukrudts-brænder ved netop min grill. Brænd det
væk.

/Michael

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 19-07-10 00:07