Søger hjælp til at finde et udvalg af bile~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-07-10 12:14

Da jeg nu skal til at pendle fast hver dag året rundt, vil jeg
gerne finde en billig bil. MEN der er nogle ting der skal opfyldes.

At den skal køre forholdsvis langt på literen
At den skal have servo
At den skal have air-con (klima gør ikke noget c",)
Ovenstående er et must. Nedenstående er mere "svævende"
Automatgear

Jeg går efter en brugt, så jeg kunne bare godt tænke mig at
få at vide hvilke biler opfylder disse "krav" således at jeg ikke
skal gennemtrævle alle mærker og modeller der er mulighed for passer.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-07-10 12:48

On Sat, 17 Jul 2010 13:14:26 +0200, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:

> [...]
>få at vide hvilke biler opfylder disse "krav" således at jeg ikke
>skal gennemtrævle alle mærker og modeller der er mulighed for passer.

De to vi har stående i indkørslen kan klare det meste bortset fra
pløreturbinen

a - Xsara Weekend 2.0 HDi - aircon, servo, ESC, osv. osv. Kan med
behersket langturskørsel gå over 20 km/l. Må kunne erhverves for
omkring 80000 uden at være kørt helt ned i dag.

b- Punto JTD fra 2002. Uden aircon. Men jeg har over 4000 km kørt 25
km/l - men 23-24 er "normalen" for tiden. Den er efterhånden gammel og
nok ikke den der står først for når der skal vælges. Afløseren fra
Fiat er vel Grande Punto diesel - den 70/75 HK skal man være opmærksom
på, at turboen kan stå af ved ukorrekt service og olie.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-07-10 13:36

Ivan Madsen formulerede spørgsmålet:

> De to vi har stående i indkørslen kan klare det meste bortset fra
> pløreturbinen
???

> a - Xsara Weekend 2.0 HDi - aircon, servo, ESC, osv. osv. Kan med
> behersket langturskørsel gå over 20 km/l. Må kunne erhverves for
> omkring 80000 uden at være kørt helt ned i dag.
Måske lige stor nok til pendlerkørsel. Det er blot jeg der skal fra
A til B. Vi har en "stor" bil i forvejen. Jeg gider bare og sidde
sommer dage og koge over, og om vinteren er den tørre luft fra air-con
god til at fjerne dug hurtigt. Aut-gear nok mere en luxus mere end det
er en bekvemlighed.

> [...]
> Fiat er vel Grande Punto diesel - den 70/75 HK skal man være opmærksom
> på, at turboen kan stå af ved ukorrekt service og olie.
Aircon er et must.

Men tak for et brugbart input

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-07-10 13:59

<...>

>Men tak for et brugbart input

Selv tak. De superøkonomiske har jo ikke aircon - for Audi A2 3L var
jo nærmest oplagt. Ellers find en Skoda Fabia TDI - 1.9 TDI har jo til
praktisk brug haft flotte forbrugstal stort set hele vejen. I en 1.4
3-benet bliver du nok træt af at få "hvid røv" på grund af rystelser

Jeg kender ikke rigtigt til andre - måske en Pug 206 2.0 HDi også kan
overraske med forbrugstallet - ellers er der jo generelt enighed om,
at normtal og reelt forbrug er to vidt forskellige størrelser.

Fra : KASO

Dato : 17-07-10 13:08

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> få at vide hvilke biler opfylder disse "krav" således at jeg ikke
> skal gennemtrævle alle mærker og modeller der er mulighed for passer.

Måske skulle du starte med at remse alle dine fordomme op, så folk ikke
spilder tiden med at hjælpe dig til biler, du alligevel har fordomme mod
(jf. dit lidet hjælpsomme indlæg i tråden om Fiat Doblo).

Derudover ville det sikkert hjælpe at skrive lidt om, hvor langt, du skal
køre hver dag - og dine krav til plads, pris og vedligeholdelse.

Fra : Z

Dato : 17-07-10 16:04

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Fiat-Dobl%C3%B2-Cargo-1,9-JTD-MJ-SX-Maxi-4d_ID224503870.htm