Plastbeholdere til opbevaring af
Fra : Preben

Dato : 16-07-10 11:36

Hvilken type plast kan bruges til fødevarer, og hvor kan det købes?
Jeg tænker især plastkar til saltning af kød, gerne firkantede 20-25 liter
kasser med låg.

--
mvh/Preben

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-07-10 15:15

Preben wrote:
> Hvilken type plast kan bruges til fødevarer, og hvor kan det købes?
> Jeg tænker især plastkar til saltning af kød, gerne firkantede 20-25
> liter kasser med låg.

Spørg i dk.kultur.mad+drikke

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-07-10 06:41

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news.vfxmegfsqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
Hvilken type plast kan bruges til fødevarer, og hvor kan det købes?
Jeg tænker især plastkar til saltning af kød, gerne firkantede 20-25 liter
kasser med låg.

Jeg købte mine saltkar i Fakta men de fåes også mange andre steder. Kig
efter fødevaremærket i bunden, en gaffel og en ske som jeg husker det.

Steen.

Fra : Preben

Dato : 19-07-10 07:31

Den 19.07.2010 kl. 07:40 skrev Steen Jakobsen <ingen@post.dk>:

> Jeg købte mine saltkar i Fakta men de fåes også mange andre steder. Kig
> efter fødevaremærket i bunden, en gaffel og en ske som jeg husker det.

Tak for det.
--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 19-07-10 08:10

Den 16.07.2010 kl. 16:14 skrev Carsten Finn Rasmussen <cfr@c.invalid>:

> Spørg i dk.kultur.mad+drikke

Hvorfor skulle jeg det? Mit spørgsmål drejer sig om plastkasser, ikke om
mad/drikke.
Du kan læse fundatsen for mad/drikke her:
http://www.usenet.dk/fundats/dk.kultur.mad+drikke.txt

--
mvh/Preben

Fra : John V.

Dato : 19-07-10 09:11

Den 16-07-2010 12:36, Preben skrev:
> Hvilken type plast kan bruges til fødevarer, og hvor kan det købes?
> Jeg tænker især plastkar til saltning af kød, gerne firkantede 20-25
> liter kasser med låg.

Jeg troede ikke der var nogen som saltede selv mere.
Skulle jeg lave sådan noget selv ville jeg uden tvivl først spørge en
bødker hvad sådanne kasser koster i træ. Selvfølgelig er de dyrere, men
ser også sjovere ud.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 19-07-10 09:14

On Fri, 16 Jul 2010 12:36:06 +0200, Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>
wrote:

>Hvilken type plast kan bruges til fødevarer, og hvor kan det købes?
>Jeg tænker især plastkar til saltning af kød, gerne firkantede 20-25 liter
>kasser med låg.

Det må være sådan noget som nedenstående du har behov for. Kan købes i
Bauhaus, Silvan, størrer isenkræmmere og indimellem supermarkederne.
Sikkert også fast i Bilka.

http://www.hammarplast.se/products-5.aspx?cat=12647&prod=12800

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : John V.

Dato : 19-07-10 09:34

Den 19-07-2010 10:13, Nicolai Lang skrev:

> Det må være sådan noget som nedenstående du har behov for. Kan købes i
> Bauhaus, Silvan, størrer isenkræmmere og indimellem supermarkederne.
> [...]
Jeg købte engang sådan nogen i Ikea, måske har de dem stadig.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 20-07-10 06:22

"Nicolai Lang" <nnews0404051902@hjorth.com> skrev i meddelelsen

> Det må være sådan noget som nedenstående du har behov for. Kan købes i
> Bauhaus, Silvan, størrer isenkræmmere og indimellem supermarkederne.
> [...]

Det er lige sådan nogen jeg har købt i Fakta.

Steen.

Fra : Preben

Dato : 19-07-10 09:39

Den 19.07.2010 kl. 10:11 skrev John V. <taform@c.dk>:

> [...]
> Skulle jeg lave sådan noget selv ville jeg uden tvivl først spørge en
> bødker hvad sådanne kasser koster i træ. Selvfølgelig er de dyrere, men

For mig er det ikke et spørgsmål om "sjov", men derimod om den bedst
mulige hygiejne, og det får man ikke med træ.

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 19-07-10 09:41

Den 19.07.2010 kl. 10:13 skrev Nicolai Lang <nnews0404051902@hjorth.com>:

> Det må være sådan noget som nedenstående du har behov for. Kan købes i
> Bauhaus, Silvan, størrer isenkræmmere og indimellem supermarkederne.
> [...]

Hammarplast kan man næsten finde overalt, men jeg har kun én gang set det
godkendt til fødevarer, men jeg kigger igen.

--
mvh/Preben

Fra : Nicolai Lang

Dato : 19-07-10 17:20

On Mon, 19 Jul 2010 10:40:49 +0200, Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>
wrote:

>Hammarplast kan man næsten finde overalt, men jeg har kun én gang set det
>godkendt til fødevarer, men jeg kigger igen.

Alle de SmartStore vi har er godkendt til fødevarer, klarer
opvaskemaskine og fryser.

Ikea's ved jeg ikke om de er - dem har vi 40 stykker af.

Harald Nyborg sælger nogle andre, låget er lidt smartere end
Hammarplast - det går nedover med en kant - og så er de billigere. Men
knap så holdbare når man smider rundt med dem.

Med venlig hilsen
Nicolai