Defekt benzindæksel Polo
Fra : Ukendt

Dato : 16-07-10 19:38

Jeg har en VW Polo fra 95 (model 96) hvor da jeg i dag skulle tanke,
opdagede at benzindækslet sad fuldstændigt løst.
Underligt tænkte jeg, jeg plejer altid at låse efter tankning, og låsen har
altid virket.
Der var ingen tegn på indbrud eller hærværk, anden end at låsen nu ikke
virker mere, og når jeg havde låst den kørte den jo med rundt til venstre,
så det undrer mig hvordan det kan lade sig gøre.

Kan det tænkes at en person har brækket eller dirket eller bare mast den op,
så den ikke virker mere ?

Tankede for 100,-kr og kørte i ca 1 time, men hvad vil der ske hvis en idiot
tisser ned i tanken ?
Jeg kan forestille mig at man kan komme andet i tanken så hele motoren går
istykker.

Kan det egentlig lade sig gøre at med vold og magt at ødelægge en sådan lås
på benzindækslet ?

Eller kan den bare gå i stykker af sig selv efter mange års brug ?

Nede hos WV koster en ny til min model knap 300,-kr med 2 nøgler og jeg var
forbi 2 huggere men uden held.

Har søgt og ledt inde på thansen.dk uden held, har de evt en der passer med
lås ?

Kan man købe en med en lås der ikke kan vrides eller dirkes op med vold og
magt ?

Hører gerne fra andre der har haft samme problem eller ved eller har hørt om
lignende problem.

Mvh Kim
Beboer på Nørrebro Kbh
WV Polo Model 1,6 6N
1. gang indregistreret: 16/10-1995
Antal døre 3
Stel nr. WVW2226N2TW026554

Fra : KT

Dato : 16-07-10 18:43

Hvor megen energi orker du at investere for at spare en andel af 300
kroner??

Køb dog en hos forhandleren og få det overstået!

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-10 20:51

"KT" <knut.t@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor megen energi orker du at investere for at spare en andel af 300
> kroner??
>
> Køb dog en hos forhandleren og få det overstået!
>
> Knud

Kære Knud.
Gider du også svare på mine andre spørgsmål ?
Og gerne uden at virke brysk og uden at bruge så mange ? og !...?
Læs gerne hele indholdet om Netikette her først inden du svarer:
http://www.usenet.dk/
Hvis ikke, så lad være med at svare på mine få indlæg

Mvh Kim

Fra : KT

Dato : 17-07-10 05:28

Du behøver ikke blande dig i hvor mange ? og ! jeg anvender
Jeg giver dig blot et godt råd så du ikke spilder din og andres tid med
noget helt ligegyldigt - HUSK 'TID er PENGE' !!!!

Knud

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-07-10 01:04

Kim forklarede den 16-07-2010:
> [...]
> http://www.usenet.dk/
> Hvis ikke, så lad være med at svare på mine få indlæg

Smid Knud i filteret; dét ka man lige så godt gøre først som sidst!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : KT

Dato : 18-07-10 07:57

Du kan åbenbart heller ikke tåle at man forholder sig til virkelighedens
verden - fremfor at fantasere om alle mulige underlige løsninger på et
bagatelproblem!

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-10 09:38

KT skriver:

> Du kan åbenbart heller ikke tåle at man forholder sig til virkelighedens
> verden - fremfor at fantasere om alle mulige underlige løsninger på et
> bagatelproblem!

Hvis du nu bare svarede på det der spurgtes om, frem for at komme med
dit sædvanelige lort.

Klaus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-07-10 14:59

> KT skriver:

> Hvis du nu bare svarede på det der spurgtes om, frem for at komme med
> dit sædvanelige lort.

Hørt!
--
Per

Fra : KT

Dato : 18-07-10 16:17

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> KT skriver:

> Hvis du nu bare svarede på det der spurgtes om, frem for at komme med
> dit sædvanelige lort.

Kender du billigere (også tidsmæssigt) løsning end at smutte ind til
forhandleren, købe et nyt dæksel, betale ved kasse 1, skrue det på og køre
igen!!!!

Er det lort?

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-10 17:04

KT skriver:

> Kender du billigere (også tidsmæssigt) løsning end at smutte ind til
> forhandleren, købe et nyt dæksel, betale ved kasse 1, skrue det på og køre
> igen!!!!
>
> Er det lort?

Det er din talemåde og din generelle opførsel. Og ikke mindst så
undlod du at tage stilling til de resterende spørgsmål.

Klaus

Fra : KT

Dato : 19-07-10 07:59

Hvem fanden siger jeg skal tage stilling til alt melllem himmel og jord -
med min enkle løsningsforslag ville alle problemer jo alligevel være løst
(med eller uden lange udredninger)

Knud

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-07-10 08:48

On Mon, 19 Jul 2010 08:58:49 +0200, "KT" <knut.t@privat.dk> wrote:

> [...]
>med min enkle løsningsforslag ville alle problemer jo alligevel være løst

Problemet er ikke dit forslag som sådan, men derimod måden du giver
udtryk for din egen bedreviden på "Jeg alene vide (ALT)".

Du levner ikke meget plads til andre løsninger end det du selv mener
er det rigtige. Selv om du måtte være både klog og fornuftig, er det
jo ikke sikkert at alle nødvendigvis ved dette og derved er enige i
dine udgydelser.

Du kunne prøve at lægge formen lidt om så andre også kan være med,
altså være åben for andres ideer (selvom du ikke nødvendigvis er
enig), lidt høflighed ville heller ikke skade (andre, men nok dit eget
ego). Det er faktisk meget lidt der skal til for at du undgår at blive
overfaldet/svinet til hver gang du laver et indlæg.

/Hans

Fra : KT

Dato : 19-07-10 10:42

Jeg har svært ved at se hvor jeg sviner nogen fordi jeg foreslår spørgeren
at købe den skide prop og få sagen overstået uden spild af tid og penge!

Knud

Fra : Mcwm

Dato : 19-07-10 11:45

Den 19-07-2010 11:41, KT skrev:
> Jeg har svært ved at se hvor jeg sviner nogen fordi jeg foreslår
> spørgeren at købe den skide prop og få sagen overstået uden spild af tid
> og penge!

Kunne det for fanden være det fucking tonefald der bliver brugt for
helvede??!!!!

Eller sagt på en anden måde; er det muligvis din måde at behandle det
danske sprog på. Når ting KAN siges pænt, er der vel ikke nogen grund
til at tages eder i brug.

Iøvrigt efterlyses der ikke en "skide prop"(formentlig noget til et
toilet eller?)men et tankdæksel til en polo.

Hvad grund OP har til at søge forskellige løsninger, er ikke op til
andre at blande sig i. Måske OP har en ligeså dårlig økonomi som
undertegnede, hvor det betyder noget om der spares 50 kr. her og der.

Det finder jeg af lidt større vigtighed, end at du tillader dig at blive
gnaven over at du råber OP ind i ansigtet "køb dog et dæksel hos
forhandleren og få det overstået" og så bliver irettesat for dit råberi
og nedladende holdning, uden den mindste smule indsigt hvorfor OP
handler som han gør.

Sluttelig, så har du ret. Tid er penge... og har man masser af tid, kan
man derfor spare en masse penge. Nødtvunget eller ej

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-07-10 16:50

On Mon, 19 Jul 2010 11:41:40 +0200, "KT" <knut.t@privat.dk> wrote:

>Jeg har svært ved at se hvor jeg sviner nogen fordi jeg foreslår spørgeren
>at købe den skide prop og få sagen overstået uden spild af tid og penge!

Jeg skriver vist intet om at du sviner folk til ?
Jeg forsøger at forklare dig at du bør give plads til at andre også
kan være tilstede.

Du fører dig frem som værende den (eneste) der har de(t) rigtige svar
på hvad det nu måtte værer.

Nu kaldes usenet jo også for debatgrupper, og du er med din stil ikke
med til at tonen er debategnet, det fordre at man ligesom giver plads
til at andre også kan have en mening om noget og ikke som du bare
tromler frem og er stort set ligeglad med hvad andre måtte mene.

Du giver udtryk for at du har ret og andre har bare at indse dette.
Du ønsker tilsyneladende ikke at argumenterer sagligt for grundlaget
for dine synspunkter for "du ved du har ret, længere er den ikke".

Andre kan af mange grunde ikke vide hvem du er eller på hvilket
grundlag du udtaler dig, derfor er faktisk nødvendigt at du gør bare
et minimum af forsøg på at deltage på lige fod med alle andre, hvad du
så pt ikke gør/formår.

Altså deltag på saglig vis, debater ved brug af normal retorik uden
brug af eder/forbandelser/nedsætninger og ligende kraftudtryk.
Accepter at andre kan have en anden mening om tingene end du selv har
,og vil du overbevise dem om at de tager fejl så argumenter sagligt,
pænt og fornuftigt.

/Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-07-10 15:11

KT skriver:

> Hvem fanden siger jeg skal tage stilling til alt melllem himmel og jord -
> med min enkle løsningsforslag ville alle problemer jo alligevel være løst
> (med eller uden lange udredninger)

Hvis du nu i første ombæring lærte citatteknik, kunne det være at du
kunne finde ud af at tage stilling til de ting der blev skrevet til
dig.

Men for at nå bned på dit tumpeniveau, prøver jeg lige med den første
kommentar, når du har taget stilling til den kan vi så prøve med den
næste.

Første kommentar:

Fra : KT

Dato : 19-07-10 16:21

Hvad ved du om talemåder og MIN generelle opførsel ?

Formentlig er svaret 'INTET'

Klap hesten og forhold dig til indholdet - så passer jeg min talemåde og du
din!

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-07-10 16:55

KT skriver:

> Hvad ved du om talemåder og MIN generelle opførsel ?

Åbenbart en del mere end dig......

Klaus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-07-10 17:21

> KT skriver:

> Åbenbart en del mere end dig......

Der skal så heller ikke så meget til :)

--
Per

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-07-10 21:52

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev

> Kan det tænkes at en person har brækket eller dirket eller bare mast den
> op,
> så den ikke virker mere ?

Ja, de gamle biler har jo ingen si der forhindre benzintyveri med en hævert.

> Kan det egentlig lade sig gøre at med vold og magt at ødelægge en sådan
> lås
> på benzindækslet ?

Ja

> Eller kan den bare gå i stykker af sig selv efter mange års brug ?

Meget kan tærre.

> [...]
> var
> forbi 2 huggere men uden held.
>
> Har søgt og ledt inde på thansen.dk uden held, har de evt en der passer

Jeg mener Biltema har en til 68 kr.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-10 08:58

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev

Hej Uffe, tak for dine svar

> Ja, de gamle biler har jo ingen si der forhindre benzintyveri med en
> hævert.

Jeg kan se en slags spærer, nede i hullet, det er måske bare så benzinen
ikke løber op ad hullet ?

Ved du om man man få monteret en si nede i hullet til tanken, som så
forhindre benzintyveri med en hævert.?

> Jeg mener Biltema har en til 68 kr.

Ligger der kun en Biltema i Ålborg og Næstved ?

http://www.hotfrog.dk/Firmaer/Biltema-Danmark
Biltema Danmark
Store Kongensgade 67c, C/o Advokat C.a. Fabritius Tengnagel, 1264 Kobenhavn,
Hovedstadsområdet
http://www.biltema.dk/

Mvh Kim

Fra : alexbo

Dato : 17-07-10 09:07

"Kim" skrev

> Jeg kan se en slags spærer, nede i hullet, det er måske bare så benzinen
> ikke løber op ad hullet ?

Det er nok en tyverispærre men du kan da prøve, stik en slange eller en
stump tyk ledning ned.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-07-10 00:59

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev i en meddelelse
> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev

> Ved du om man man få monteret en si nede i hullet til tanken, som så
> forhindre benzintyveri med en hævert.?

Jeg mener at Biltema sælger en spiral som kan eftermonteres så man ikke kan
få en sugeslange ned.

http://biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Sikkerhedsdetaljer/Tankspiral/

> Ligger der kun en Biltema i Ålborg og Næstved ?

Nej der ligger også en del i Sverige.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Allig8or

Dato : 21-07-10 01:23

> Nej der ligger også en del i Sverige.
>
> Mvh. Uffe Ravn
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Der skulle snart åbne en i Odense....

Henning Holm

"Its nice to be Important..
but its more important,to be Nice"

allig8or125@hotmail.com

Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-07-10 12:01

Kim forklarede den 16-07-2010:
> Har søgt og ledt inde på thansen.dk uden held, har de evt en der passer med
> lås ?

Jeg fandt bla. denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4048465471&n=1415312211&pn=1415327498
Men der var flere modeller at vælge imellem.
Jeg brugte "tankdæksel" og "Polo" i søgefeltet.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark