Hollywood dæk
Fra : oz3bto

Dato : 16-07-10 07:58

Har altid syntes det var underligt i amrikanske film at uanset underlaget
så kunne dækkene hvine .. Mente ellers kun at det var asfalt og andre hårde
belægninger der kunne få dem til det
´
Efter inat har jeg dog fået en anden mening.. Avis bilen en caddy 4motion
den kan sku få dækkene til at hvine på grus

Så er der ikke altid at film er overdrevet åbenbart

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-10 08:55

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> den kan sku få dækkene til at hvine på grus
>
> Så er der ikke altid at film er overdrevet åbenbart

Hænger vel sammen med deres motorkonfiguration som ligner 150 HK, 4-500 Nm 5
liters motor og så vejer bilerne midst 2 tons.
De mange kg sammen med en motor der ikke kan gå ned i omdrejninger, kan
næsten ikke undgå at raspe dæk...selv om acceleration og tophastighed er
elendige.

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-07-10 14:22

"Tom" <nospam> skrev i meddelelsen

> [...]
> De mange kg sammen med en motor der ikke kan gå ned i omdrejninger, kan
> næsten ikke undgå at raspe dæk...selv om acceleration og tophastighed er

Hvad er det så der får biler i amerikanske film til at springe i luften? Jeg
tror det er det samme ...

... Der bliver fiflet med filmen efter optagelsen :)
--
Per

Fra : Allan M

Dato : 16-07-10 16:35

> Hænger vel sammen med deres motorkonfiguration som ligner 150 HK, 4-500 Nm
> 5 liters motor og så vejer bilerne midst 2 tons.

Den udgave af en VW Caddy jeg kører af og til har omkring 70 Hk - Nm ved jeg
ikke.
Det er en 1.9 TDi i van udgaven.
5 Liters motor i en Caddy ? Findes det ?

Allan

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 16-07-10 17:07

> 5 Liters motor i en Caddy ? Findes det ?

Tror han snakker om amerikanerne :)

Troels

Fra : oz3bto

Dato : 16-07-10 17:53

"Tom" <nospam> skrev i en meddelelse

> [...]
> De mange kg sammen med en motor der ikke kan gå ned i omdrejninger, kan
> næsten ikke undgå at raspe dæk...selv om acceleration og tophastighed er

Det forklare jo så ikke hvorfor at caddyen kunne gøre tricket

Den har langtfra 500nm og kun 110hk (Måske 130) og vejer bestemt ikke 2
tons

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 16-07-10 18:37

> Det forklare jo så ikke hvorfor at caddyen kunne gøre tricket
>
> Den har langtfra 500nm og kun 110hk (Måske 130) og vejer bestemt ikke 2
> tons

Læs min anden post: Han snakker om en amerikaner.

Troels