vdr dk.edb.internet.webdesign.*.* gruppe~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-07-10 22:38

jeg forslog for længe siden at der blev oprettet en
dk.edb.internet.webdesign.begynder gruppe
slet og ret fordi det er et oplagt sted for en begynder at begynde :)
og der vil være begynder til alle tider.

Gruppen blev afvist som Kim ( fra styre gruppen ) sagde det er
dårlig karma at splitte de garvede bruger fra begynderne .. det mener
jeg nu stadigt er noget sludder - slet og ret fordi præmissen er til at
forstå for både den nye og den garvede bruger - hvad der kan forhindre
nogen af de misforståelser , som opstår når den trænede / lærte bruger
forsøger at forklare den nye bruger noget , som den nye bruger på ingen
måde har nogen forudsætninger for at forstå ..

så kunne man med nærværende tro jeg atter vil foreslå denne gruppe
oprettet - men fakta er der kommer ikke flere grupper og det er spild af
tid og prøve at få dem oprettet .. men der er dog en problematik der er
værd at arbejde med som måske i mangel af bedre kan være gavnelig - en
fundats tilføjelse for dk.edb.internet.webdesign.*.* - der tager højde
for den funktion som en begynder gruppe skulle have - hvor der i et svar
fra en bruger til en anden skal tages højde for skribentens færdigheder
eller mangel på samme - slet og ret for at drage omsorg for at en newbi
ikke bliver slået ud så de enten helt opgiver at beskæftige sig med
dette eller mister modet på at skrive på news ..

samt man må formode den nye skribent har ydet det optimal i forhold
de forudsætninger vedkommende har for at beskæftige sig med webdesign og
der i skal man tage udgangspunk for sit svar , der eller vil være
meningsløst da skribenten ikke forstår det der bliver skrevet og den der
svare skriver forgæves.

jeg skrev det her indlæg
http://www.tinyurl.dk/19337

jeg er med på fundats kan det være fejl placeret - men havde for ikke så
længe siden fået en go feed back på et spørgsmål og forestillede mig at
jeg måske kunne få nogen - for forstanden fremkommelige fif (det var det
jeg bad om ) - til en renovering - det vil ikke være for meget at sige
DET GIK HELT GALT :)

Måske var jeg for optimistisk mht. fundatsen der lyder :

http://www.usenet.dk/fundats/dk.edb.internet.webdesign.html.txt
"ligesom det også forventes, at indlæg skrives og
besvares i en sober tone."

lad os prøve at se på hvordan det gik med det :

eksempel :
http://www.tinyurl.dk/19334
klamphuggeri.

http://www.tinyurl.dk/19335
I kender åbenbart ikke pille-Bo. Han er komplet håbløs.

http://www.tinyurl.dk/19336
Hvorfor skal vi blive ved med at beskæftige os med
hans elendige frames-baserede side

Det skal selvf. i retfærdighedens tjeneste sige at jeg (her&der) har
givet svar på tiltale

men uagtet hvad man måtte mene så har jeg ALDRIG skrevet grimt til nogen
der skriver pænt til mig eller måske en sagesløs skribent

jeg har skrevet på news i 15 år så jeg har set de første 1000+ flame war
- men jeg mener hvis man vælger at skrive grimt/nedladende - på en måde
som skribenten ikke har nogen forudsætninger for at forstå - til en
anden skribent - så ønsker man ikke en debat men slet og ret bare
mudderkastning og det er der allerede en udemærket gruppe til.

Til slut så er mit spørgsmål eller søgen efter forslag til en evt.
fundats tilføjelse - der på en fornuftig måde bøjer den nye og den gamle
bruger i mod hinanden ... hvad jeg skønner er fair - da news optimalt
set skal være et sted hvor alle mulige mennesker kan mødes med de
forudsætninger de har og give og tage efter bedste formåen på en sober måde.

Fakta er at det fungere i 9 ud af 10 grupper - så det må også kunne lade
sig gøre her ...

Venligst
Bo M Mogensen

xpost : dk.edb.internet.webdesign,dk.admin,dk.edb.internet.webdesign.html

opfølgning :
dk.admin