Re: Trykkoger
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-07-10 15:57

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> writes:
>det gjorde der også førhen. I hvertfald i alle landkøkkener. Folk
>gider ikke
>lave 'simremad' længere, det tager for lang tid. Nok derfor den er
>gledet
>ud.

Fordi den forkorter tiden over ilden - næppe.

Jeg har ikke en trykkoger, skal heller ikke have en. Har endnu tilgode at
opleve at trykkoger-mad er noget der er værd at skrive hjem om.
Emils oplysninger om fond'erne er nu en smule interessant.
Jeg klarer mig glad og gerne med mine gasblus, mine gryder, potter og
pander - og selvfølgelig nogle knive etc.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er
skråsikre,

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-07-10 15:41

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> Jeg klarer mig glad og gerne med mine gasblus, mine gryder, potter og
> pander - og selvfølgelig nogle knive etc.

Fint nok. Vi laver mad på mange forskellige niveauer. Ikke alt er
'gourmet-mad'
Vi er da nogle der laver ganske almindelige daglige retter, og værdsætter at
man ikke behøver at overvåge en gryde i 'timevis'. Mit køkken indeholder
heller ikke alskens avanceredet udstyr som riskogere, enklaver mv. Ikke
engang et gas/induktionskomfur. Klarer mig fint med det keramiske

jeg er meget glad for de dygtige og kyndige skribenter her i gruppen. (Det
er jo der vi 'almindelige dødelige' henter vores inspiration). Synes dog
også at der skal være plads til os der for det meste laver 'daglig/simpel'
mad.

Carsten, der stadigvæk er glad for sin trykkoger

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...