Støjsvag båndsliber
Fra : Kim

Dato : 15-07-10 18:53

Har en båndsliber fra Harald Skrald. Fungerer glimrende, men høreværn er
påbudt .... Hold da k... hvor den larmer.
Er der nogen af de mere anerkendte mærker, som er støjsvage ? Hvis ja,
hvilke ?

Mvh, Kim

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-07-10 20:26

Kim formulerede spørgsmålet:
> Har en båndsliber fra Harald Skrald. Fungerer glimrende, men høreværn er
> påbudt .... Hold da k... hvor den larmer.
> Er der nogen af de mere anerkendte mærker, som er støjsvage ? Hvis ja, hvilke

Som så mange gange før kan jeg også fortælle dig at man får hvad man
betaler for. Dog vil jeg mene at en båndsliber nok er i den kategori
hvori de larmende maskiner befinder sig. Men en enkelt 100-lap af de
adskillige 100-lapper du har sparet på at købe en billig maskine, kunne
du jo så bruge til et høreværn med radio i :')
Selvfølgelig hvis det er et stykke værktøj du skal bruge tit og meget
er det da de ekstra penge værd at spendere på kvalitet, men ellers
ikke. Jeg borer f.eks. sjældent i beton så min slagboremaskine er
en billig Tip-Top fra Aldi.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Kaj

Dato : 16-07-10 15:46

"Kim" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> påbudt .... Hold da k... hvor den larmer.
> Er der nogen af de mere anerkendte mærker, som er støjsvage ? Hvis ja,

I det sidste nr. af Gør Det Selv er der en test af flere båndslibere, hvor
bla. a. støjnivoet er angivet.

MVH
Kaj