Sagsomkostninger
Fra : /Peter

Dato : 15-07-10 12:02

I en sag om betaingskrav vil jeg gerne hvad det normele er for
betaling sagsomkostninger i disse tre tilfælde af sagens afgørese:

Sagsøgte taber sagen helt.

Parterne enes i et forlig.

Parterne enes i forlig hvor sagsøger "får mest ret"

Sagsøger taber sagen helt.

Er der evt. andet jeg ikke er opmærksom på?

Fra : Codexx

Dato : 18-07-10 18:33

On 15 Jul., 13:01, "/Peter" <nos...@no.mail> wrote:
> I en sag om betaingskrav vil jeg gerne hvad det normele er for
> betaling sagsomkostninger i disse tre tilfælde af sagens afgørese:

Retsplejelovens kapitel 30 samt
http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11884

> Sagsøgte taber sagen helt.

Se takster i linket.

> Parterne enes i et forlig.

Det er en del af forliget. Hvis den ene part udemærket ved han er ved
at tabe sagen vil han selvfølgelig være tilbøjelig til at acceptere at
erstatte modpartens udgifter. Er der omvendt tale om at parterne mødes
"på midten" vil man ofte aftale at hver part bærer egne omkostninger.

> Parterne enes i forlig hvor sagsøger "får mest ret"

Se ovenfor.

> Sagsøger taber sagen helt.

Se takster i linket.

> Er der evt. andet jeg ikke er opmærksom på?

/Codexx

Fra : /Peter

Dato : 19-07-10 09:07

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I en sag om betaingskrav vil jeg gerne hvad det normele er for
> betaling sagsomkostninger i disse tre tilfælde af sagens afgørese:

Se takster i linket.

> [...]

"på midten" vil man ofte aftale at hver part bærer egne omkostninger.

> Parterne enes i forlig hvor sagsøger "får mest ret"

Se takster i linket.

> Er der evt. andet jeg ikke er opmærksom på?

>/Codexx

Mange tak