Ulovlig markedsføring Peugeot?
Fra : (-Peter-)

Dato : 15-07-10 04:11

Hej

Iflg. http://www.peugeot.dk/gratis-synstjek/ kan man få et gratis
synstjek af sin Peugeot.

Jeg skrev til Peugeot for at forhøre hvor lang tid gennemgangen gik,
og fik flg. svar tilbage:

"Hej Peter

Det tager ca. en time.

Hvis der er ting på bilen der skal laves før syn og du vælge ikke at
lave det, koster gennemgangen ½ time.= 445 kr."

Er dette ikke ulovligt, når det fremgår at gennemgangen er gratis?

Hvis ja, er der noget jeg kan gøre ved det?

/Peter

Fra : (-Peter-)

Dato : 15-07-10 04:12

On 15 Jul., 12:10, "(-Peter-)" <garfield...@gmail.com> wrote:
> [...]
> synstjek af sin Peugeot.
>
> Jeg skrev til Peugeot for at forhøre hvor lang tid gennemgangen gik,

sorry det gik lidt for hurtigt - der skulle stå hvor lang tid
gennemgangen tog..

Fra : Pele

Dato : 15-07-10 11:50

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis ja, er der noget jeg kan gøre ved det?
>
> /Peter

Jo det er et brud på god markedsføring. Der står intet om det koster noget
hvis man ikke ønsker bilen ordnet bagefter.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/Klageformular

Fra : (-Peter-)

Dato : 15-07-10 04:54

On 15 Jul., 12:49, "Pele" <P...@brasilienmodspam.dk> wrote:

> Jo det er et brud på god markedsføring. Der står intet om det koster noget
> hvis man ikke ønsker bilen ordnet bagefter.
>
> http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/Klagefor...

Er sidstnævnte link svar på "hvad jeg kan gøre"?

Kan jeg kræve det gratis synstjek?

/Peter

Fra : Jet

Dato : 16-07-10 08:28

On 15 Jul., 12:53, "(-Peter-)" <garfield...@gmail.com> wrote:

> Er sidstnævnte link svar på "hvad jeg kan gøre"?
>
> Kan jeg kræve det gratis synstjek?
>
> /Peter

du kan ikke kræve en rapport udleveret, når du ikke vil betale, så til
hvilken nytte har synstjekket været.
Min mening spild af arbejdstid og din tid også..

Fra : Martin Bak

Dato : 16-07-10 17:25

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

hvilken nytte har synstjekket været.
Min mening spild af arbejdstid og din tid også..
--------
Hvorfor ikke? Ordret citat fra siden:

"Hvis din bil skal til syn, skal du blot bestille tid til Peugeots Gratis
Synstjek og aflevere din bil. Så giver vi dig en klar og detaljeret oversigt
over, hvad der er helt nødvendigt at få repareret, før bilen kan passere
synet. Synstjekket kan således spare dig for meget besvær og koster ikke en
krone."

Der står intet sted nævnt, at tilbuddet kun gælder hvis man vælger at få
udbedret eventuelle fejl hos Peugeot.
Peugeot må hænge på det løfte, selvom et tjek lavet under protest næppe er
meget værd.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : (-Peter-)

Dato : 17-07-10 07:55

On 16 Jul., 18:24, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> udbedret eventuelle fejl hos Peugeot.
> Peugeot må hænge på det løfte, selvom et tjek lavet under protest næppe er

Tja... På samme måde kan man jo også frygte at de "opfinder fejl"
eller skifter noget før det er nødvendigt for at få penge i kassen!

Jeg venter i øvrigt svar fra Peugeot om de stadig fastholder dereskrav
om betaling - hvis dette er tilfældet går jeg videre med sagen.

/Peter

Fra : KaZ

Dato : 17-07-10 15:44

(-Peter-) wrote:

> Tja... På samme måde kan man jo også frygte at de "opfinder fejl"
> eller skifter noget før det er nødvendigt for at få penge i kassen!

Om hvornår dele skal udskiftes/repareres er en subjektiv vurdering, så
medmindre man har en konkret aftale om hvad som skal laves eller max må
koste, så kan du forvente anything, specielt på et sted som Peugeot værksted
(autoriseret værksted).
Jeg har haft aftaler om at hvis andet skulle dukke op så skulle de kontakte
mig for accept.

Fra : (-Peter-)

Dato : 21-07-10 06:18

> [...]
>
> Er dette ikke ulovligt, når det fremgår at gennemgangen er gratis?
>
> Hvis ja, er der noget jeg kan gøre ved det?

Kan oplyse at sagen nu ligger hos Forbrugerombudsmanden.

Når der er nyt, skal jeg nok oplyse om dette.

/Peter