Male filt - Tips tak :-)
Fra : Morten P

Dato : 14-07-10 08:12

Nu har jeg så fået filt op i hele lejligheden.

Tanken er at grunde to gange og så give to gange maling.

Er der behov for to eller er det umuligt at se forskel? Jeg mener det var en
herindefra der anbefalede to gange?

Målet er så glat og fin en overflade som overhovedet muligt!

Når der skal males, hvad giver så bedst og mest glatte ensartede resultat?

Jeg har fået at vide at lakrulle er det rigtige.

Nogle tips til begyndere?

Fra : John V.

Dato : 15-07-10 13:22

Den 14-07-2010 09:12, Morten P skrev:
> [...]
>

> Når der skal males, hvad giver så bedst og mest glatte ensartede resultat?
>
> Jeg har fået at vide at lakrulle er det rigtige.

Det har du ret i, glatvalser kan lave det helt glat.
Husk at slibe grundigt på vævfylderen da det ikke bliver mere glat end
bunden. De fleste vævfyldere er nemme at slibe i.det kan nemt blive
fuldstændigt som et dame inderlår.
Sandpapir korn 120 eller finere er velegnet, jeg har rent faktisk brugt
220 sandpapir nogle gange, når sådanne overflader er påkrævet.
Jeg har en beskrivelse på min hjemmeside, af hvordan du gør på
http://taform.dk/lofter.php, samme fremgangsmåde ved pudsede overflader
også på vægge (der er ingen billeder af det).

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Frede

Dato : 15-07-10 16:03

On 15 Jul., 14:21, "John V." <taf...@c.dk> wrote:

> [...]
> også på vægge (der er ingen billeder af det).

Har lige set din hjemmeside, der er vældig god, men kunne du ikke
vælge en anden baggrund, den er ikke så god at læse på (bare et råd)

Frede

Fra : John V.

Dato : 17-07-10 18:21

Den 16-07-2010 00:03, Frede skrev:

> Har lige set din hjemmeside, der er vældig god, men kunne du ikke
> vælge en anden baggrund, den er ikke så god at læse på (bare et råd)
>
> Frede

Forslag til en anden?

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : John V.

Dato : 17-07-10 19:09

> Har lige set din hjemmeside, der er vældig god, men kunne du ikke
> vælge en anden baggrund, den er ikke så god at læse på (bare et råd)
>
> Frede

Tak for kritik, jeg har prøvet at gøre baggrunden lysere, ved ikke om
det hjælper. Ellers er jeg meget åben for forslag.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Frede

Dato : 18-07-10 12:02

On 17 Jul., 20:09, "John V." <taf...@c.dk> wrote:

> Tak for kritik, jeg har prøvet at gøre baggrunden lysere, ved ikke om
> det hjælper. Ellers er jeg meget åben for forslag.

> [...]

Ja det var også ment som konstruktiv kritik. Når jeg læser på en side
som din bliver jeg bare meget forvirret af den brggrund med alle de
"striber". Det er selvfølgelig bare min mening. Ellers synes jeg det
er en fin hjemmeside.

Frede

Fra : John V.

Dato : 19-07-10 09:18

Den 18-07-2010 20:02, Frede skrev:

> [...]
> som din bliver jeg bare meget forvirret af den brggrund med alle de
> "striber". Det er selvfølgelig bare min mening. Ellers synes jeg det

Jeg ved det er konstruktiv kritik og er også glad for den :)
Noget det ser flot ud på min skærm, behøver ikke nødvendig vis være flot
på andre skærme.
Jeg vil overveje en baggrund i helt ens farve, kikker lige lidt på det.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : N/A

Dato : 21-07-10 14:43

Fra : N/A

Dato : 19-07-10 09:18

Fra : N/A

Dato : 19-07-10 09:18

Fra : Frede

Dato : 20-07-10 02:10

On 19 Jul., 10:17, "John V." <taf...@c.dk> wrote:

> [...]
> på andre skærme.
> Jeg vil overveje en baggrund i helt ens farve, kikker lige lidt på det.

I mine øjne , meget meget bedre, nu er det en side jeg gider at læse
færdig!!!

Fra : John V.

Dato : 21-07-10 14:43

Den 20-07-2010 10:09, Frede skrev:

> I mine øjne , meget meget bedre, nu er det en side jeg gider at læse
> færdig!!!
Tak :), jeg holder mig til den baggrund.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Morten P

Dato : 21-07-10 07:27

> Det har du ret i, glatvalser kan lave det helt glat.
> Husk at slibe grundigt på vævfylderen da det ikke bliver mere glat end
> bunden.

Tak

Jeg har et par områder der ikke dækkede helt efter andet lag maling, skal se
om jeg kan få et par billeder op.

Overvejer om man kan pletmale de steder (der er sol direkte på og man går
næsten parallelt med væggen når man går ind i rummet, så stederne er
tydelige).

Kan man pletmale eller skal man tage hele væggen igen?

Fra : John V.

Dato : 21-07-10 14:45

Den 21-07-2010 08:26, Morten P skrev:
> [...]
> tydelige).
>
> Kan man pletmale eller skal man tage hele væggen igen?

Sandsynligvis skal du male hele væggen igen, beskæringerne er muligvis
ikke nødvendige. Som regel er det nok bare at rulle de store overflader
over igen. det tager da heller ikke ret lang tid.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk