Benzinkort - hvor?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-07-10 14:05

Jeg vil have et nyt benzin/skråstreg dieselkort. Hvor får man bedste pris og
hvem tager ikke penge for at man kan få lov til at betale en regning hos
selskabet?

Jeg er ikke med cvr-adresse.

--
Per

Fra : Torben \(8381 Tilst\~

Dato : 13-07-10 14:54

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg vil have et nyt benzin/skråstreg dieselkort. Hvor får man bedste pris
> og hvem tager ikke penge for at man kan få lov til at betale en regning
> hos selskabet?

OK? Har haft Dem i flere år, tanker for så vidt muligt kun når der er
prisfald. Shell er godt nok gået over til gebyrfri betaling og rabat på
lidteprisen men, kun hvis du tanker +50 l så ikke en option for mig.

--
/Torben

Fra : Gamle

Dato : 13-07-10 15:12

Torben (8381 Tilst) wrote:
> [...]
> prisfald. Shell er godt nok gået over til gebyrfri betaling og rabat
> på lidteprisen men, kun hvis du tanker +50 l så ikke en option for

Koster penge at betale:

Få et OK Benzinkort til billig brændstof
Med et OK Benzinkort får du et kort med rentefri kredit til billig
brændstof, og du kan tanke hos OK over hele landet. Det koster ingenting at
få et OK Kort, og du betaler kun for dit forbrug én gang om måneden.
I forbindelse med betaling tillægger OK et opkrævningsgebyr.
Opkrævningsgebyret er 5,50 kr. inkl. moms, hvis du betaler med BS-opkrævning
og 10,00 kr. inkl. moms pr. fremsendt papirfaktura (girokort).

Mvh.

Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-10 15:36

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Få et OK Benzinkort til billig brændstof
> Med et OK Benzinkort får du et kort med rentefri kredit til billig
> brændstof, og du kan tanke hos OK over hele landet.

Kan desuden benyttes i hele Sverige og Norge....

--
Støt kampen mod japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Gamle

Dato : 13-07-10 15:54

Henrik B. wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Kan desuden benyttes i hele Sverige og Norge....

Spørgsmålet gik på at det skulle være gratis at betale

/Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-10 15:57

> Spørgsmålet gik på at det skulle være gratis at betale

Ja og? Jeg supplerede blot den info du kom med. )

Fra : Gamle

Dato : 13-07-10 16:01

Henrik B. wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Ja og? Jeg supplerede blot den info du kom med. )

Ja og?
For Per er det da ligeyldigt. Han vil så ikke have det. )
Og oplysningerne om dækning ligger på OK's hjemmeside.

/Torben

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-07-10 16:45

> Ja og?

Henrik skal bare...

> For Per er det da ligeyldigt.

Jeg tror, Per vil ha eet, som kan brges sydpå - ganske som Shell-kortet kan
det

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-07-10 17:08

Mogens (K) har bragt dette til os:
> Jeg tror, Per vil ha eet, som kan brges sydpå - ganske som Shell-kortet kan
> det

Shellkortet koster også.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-07-10 17:10

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> Shellkortet koster også.

Men ka anvendes i udlandet. OK kan anvendes i DK :)

Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-10 17:28

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Men ka anvendes i udlandet. OK kan anvendes i DK :)

Og Sverige og Norge!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-07-10 17:30

> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

Ifølge shells begreber: Euroshellkortet kan bruges i udlandet. Shellkortet
kan ikke :)

Udland eller ej - lige nu vil jeg bare have noget rabat :)

--
Per

Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-10 17:31

> Udland eller ej - lige nu vil jeg bare have noget rabat :)

Som det danske marked er skruet sammen i dag - med årelang priskrig und
alles - så får du ik' en ski', som privatkunde. Det er kun firmakunderne der
er interessante for selskaberne.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-07-10 07:49

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message

> Udland eller ej - lige nu vil jeg bare have noget rabat :)

Så skal først og fremmest sørge for at tanke, når der er tilbud. Det gi'r
langt mere end et eller andet kort.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-10 17:28

> Jeg tror, Per vil ha eet, som kan brges sydpå - ganske som Shell-kortet
> kan det

Kan ikke fåes uden (gebyr) betaling !!

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-07-10 17:30

> Kan ikke fåes uden (gebyr) betaling !!

Og hvad mener du så, dét løber op i?

Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-10 17:36

> Og hvad mener du så, dét løber op i?

Ingen anelse, eftersom jeg ikke har interesse i markedet - jeg har
firmakort.
Men noget af det billigste er nok noget som f.eks. OK's løsning, med 56,-
årligt.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-07-10 17:42

> Ingen anelse, eftersom jeg ikke har interesse i markedet - jeg har
> firmakort.
> Men noget af det billigste er nok noget som f.eks. OK's løsning, med 56,-
> årligt.

Jeg giver 12 x 5,50 kr (DKK) om året for mit danske euroshell card. Altså 66
kr for et kort, jeg anvender overalt i Europa og rigtig meget i Sverige.
Rabatten er iøvrigt 5 øre pr liter benzin

I princippet "tjener" jeg altså lidt på rabbatten, hvis jeg handlede i DK
(300 l pr måned = 15 kr rabat), men det gør jeg ikke, fordi benzinen er
mellem 1 kr og 1,35 kr (DKK) billigere pr liter i Sverige.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-10 18:17

"Henrik B." skriver:

> Men noget af det billigste er nok noget som f.eks. OK's løsning, med 56,-
> årligt.

Mit dankort koster 0 kr årligt og der kan jeg tanke hos OKmlige så
tosset jeg vil.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-10 18:41

> Mit dankort koster 0 kr årligt og der kan jeg tanke hos OKmlige så
> tosset jeg vil.

Det er langt fra alle, som har gratis dankort - og da slet ikke hvis det
også skal kunne benyttes i udlandet (Visa).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-10 22:14

"Henrik B." skriver:

> Det er langt fra alle, som har gratis dankort

Så har de et dårligt forhold til deres bank.

> og da slet ikke hvis det
> også skal kunne benyttes i udlandet (Visa).

De fleste har i forvejen kreditkort der kan bruges i udlandet.....

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-10 22:31

> De fleste har i forvejen kreditkort der kan bruges i udlandet.....

Ja, men det koster som regel at have disse...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-10 23:29

"Henrik B." skriver:

> Ja, men det koster som regel at have disse...

Korrekt. De fleste betaler blot til sådan et kort i forvejen, for at
kunne betale på divere gasthofs usw når de alligevel er på vej ned
gennem strækmarchland.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-10 08:32

> "Henrik B." skriver:

> Korrekt. De fleste betaler blot til sådan et kort i forvejen, for at
> kunne betale på divere gasthofs usw når de alligevel er på vej ned
> gennem strækmarchland.

Findes der mon stadig nogen som har hele feriekassen med i kontanter før
afrejsen :D

--
Tom

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 14-07-10 16:48

"Tom" <nospam> skrev i meddelelsen

> Findes der mon stadig nogen som har hele feriekassen med i kontanter før
> afrejsen :D

Jep, jég kender een, som stadig har det. Og ikke 10 vilde heste (og
formaninger) skal få ham fra at medtage rejsevaluta i store mængder. Vi
andre nøjes med at ha lidt med i baghånden

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-07-10 14:55

Per Henneberg Kristensen kom med denne ide:
> [...]
> hvem tager ikke penge for at man kan få lov til at betale en regning hos

Rabatten afhænger jo af hvor du kan komme med i en firmarabatordning.
Det er nok den vej du kan hive de bedste rabatter. Selv bruger vi
konens
medlemskab af Buisness Danmark til at få Shell-rabatkort. 50 øre på
disel og 25 på benzin. Det er på standerprisen. Den der lokker med xx
øre i rabat på listeprisen, er fulde af pis. Det er jo sjældent det er
listeprisen der også er standerprisen, og så er man jo lige vidt.
Dog skal vi af med 5 kr pr mdr. for vort rabatkort.
God jagt, og kom endelig tilbage med resultatet. Det kunne jo være....

Mener iøvrigt der engang for +10 år siden var en der fik hevet en
rabataftale hjem til alle os brugere af denne NG, men det var en
aftale om rabat på listeprisen, så den var reelt værdiløs.

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-07-10 15:02

> [...]
> rabataftale hjem til alle os brugere af denne NG, men det var en
> aftale om rabat på listeprisen, så den var reelt værdiløs.

Det var svjh. Mogens K der lavede en aftale med METAX....
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-07-10 15:14

Brian Sørup kom med denne ide:
> Det var svjh. Mogens K der lavede en aftale
Det husker jeg ikke

> med METAX....
Ja det er rigtigt.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-07-10 16:49

> Ja det er rigtigt.

Det var i de glade dage, hvor vi havde en del events mv.

Jeg griner lidt i skægget over al den snak om rabat. Hvis man kigger på
bundlinien, er det jo ik noget, der batter overhovedet ift. så meget andet.
Jeg tror faktisk, man ka spare mere ved at tænke meget over, hvorledes højre
fod og gearkassen anvendes under kørslen. Vor nye Octavia melder hele tiden,
hvilket gear der er optimalt, så måske det var noget for jer "supersparer"

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-07-10 18:35

> fod og gearkassen anvendes under kørslen. Vor nye Octavia melder hele
> tiden,
> hvilket gear der er optimalt, så måske det var noget for jer "supersparer"

Hmmm - min Octavia SKIFTER sgu selv til det gear der er mest optimalt..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-10 18:38

> [...]
> højre fod og gearkassen anvendes under kørslen. Vor nye Octavia melder
> hele tiden, hvilket gear der er optimalt, så måske det var noget for jer

Det er bare ikke så sjovt at spare (når man kører). Kører jeg frisk så 16
Km/l, efter skiltene 18 Km/l og skal det være helt ekstremt, så kan den lige
klemmes op på 20-21 Km/l.
Ellers klarer jeg mig med Dankort og venter til at de har tilbud, så plejer
jeg at spare ca. 1 Kr/l .... så efter et år bliver det vel til en 800 Kr
sparet.

--
Tom

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-07-10 18:59

> Det er bare ikke så sjovt at spare (når man kører). Kører jeg frisk så 16
> Km/l, efter skiltene 18 Km/l og skal det være helt ekstremt, så kan den
> lige klemmes op på 20-21 Km/l.

20 km/l har jeg så ik prøvet endnu - 19,23 km/l er det bedste resultat
hidtil. Da kørte jeg 110% efter hastighedsreglerne overalt (Octavia Combi
TDI)

> Ellers klarer jeg mig med Dankort og venter til at de har tilbud, så
> plejer jeg at spare ca. 1 Kr/l .... så efter et år bliver det vel til en
> 800 Kr sparet.

Ja det er ingenting...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-07-10 09:56

On 13 Jul., 15:04, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:
> [...]
>
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Jeg har ikke rigtig studeret prisen for det Metax-kort jeg har, det OK-
kort jeg har koster som tidligere nævnt koster 5,50 ved betaling via
BS, Jet-kortet jeg har er gratis ved betaling via BS. Vi har, både
konen og jeg netop modtaget hver et MasterCard fra banken, som ikke
koster noget årligt, og ej heller ved månedlig betaling af (hele) det
skyldige beløb. MasterCard formoder jeg kan bruges på rigtig mange
tanke i Europa, det kan i hvert fald på de forskellige danske jeg har
frekventeret.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-10 17:21

Kim Kristensen skriver:

> Jeg har ikke rigtig studeret prisen for det Metax-kort jeg har

Ganske gratis - ellers havde jeg det ikke (godtnok er det shell).

Klaus

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-07-10 21:00

> Jeg vil have et nyt benzin/skråstreg dieselkort. Hvor får man bedste
> pris og hvem tager ikke penge for at man kan få lov til at betale en
> regning hos selskabet?

Tror det billigste benzinkort er et dankort og så sørge for at tanke om
morgenen. Når jeg kører på arbejde ved 9-tiden er prisen ofte 1 kr under
listeprisen, og den ryger så op igen kl. 10.

Alternativt hvis du vil have kredit, så kan du bruge et Mastercard hvis
du har sådan et i forvejen. Jeg har brugt mit et par gange og det koster
mig ikke noget i gebyr.

--
Mvh. Martin

Fra : ThomasT

Dato : 15-07-10 06:35

Jeg har en rabat på 70 øre af listeprisen pr. liter. Hvad betyder det
helt præcist og hvor finder jeg denne listepris?

For når jeg regner min regning sammen til d. første synes jeg da at
jeg har fået en pæn rabat.

Thomas

Fra : Henning

Dato : 15-07-10 13:56

On Thu, 15 Jul 2010 05:35:08 -0700 (PDT), ThomasT <t@vicki-thomas.dk>
wrote:

>Jeg har en rabat på 70 øre af listeprisen pr. liter. Hvad betyder det
>helt præcist og hvor finder jeg denne listepris?

Jeg har samme aftale, jeg er lidt ligeglad med hvad listeprisen er i
forhold til standerprisen og naboen. Tanker jeg 60 liter kunne jeg
måske spare 5 kroner ved at køre byen rundt - det er mit liv for kort
til Fordelen ved Shell er, at der næsten altid er en når jeg har
brug for den.