adgangskode i outlook 2002 på vista
Fra : jens

Dato : 13-07-10 17:54

Hej
jeg har netop inst. outlook 2002 på en vista business men skidtet beder hele
tiden om adgangskode......

jeg har i den grad været omkring alverdens ting, men har på fornemmelsen at
det er et illle uanseeligt flueben der driller.

Det er tdc der er udbyder - nogen bud - I plejer jo nok at kunne hjælpe.

Jens

Fra : Martin Ploug

Dato : 13-07-10 19:06

Den 13-07-2010 18:54, jens skrev:
> [...]
> at det er et illle uanseeligt flueben der driller.
>
> Det er tdc der er udbyder - nogen bud - I plejer jo nok at kunne hjælpe.

Blot et skud.....skriver du asmtp eller smtp til udgående post?
se http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5701

Fra : Ole C

Dato : 13-07-10 19:31

jens skrev blandt andet:

> [...]
> fornemmelsen at det er et illle uanseeligt flueben der driller.
>
> Det er tdc der er udbyder - nogen bud - I plejer jo nok at kunne

Her er TDC's vejledning i opsætning af Outlook 2002:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6427

--
vh
Ole C

Fra : jens

Dato : 13-07-10 20:17

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> Her er TDC's vejledning i opsætning af Outlook 2002:
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6427
>
> --
> vh
> Ole C

Hej Ole
Alletiders. Nu har jeg så gennemgået guiden, men den laver stadig det samme
crap!

Når jeg taster F9, viser OL en dialogboks, hvor der står "Skriv adgangskoden
til netværket", og boksen er forud udfyldt med "server-navn" - gråt
nedtonet, "brugernavn", men ikke "adgangskode" eller "gem denne adgangskode
på adgangskodelisten".

Hvis jeg så skriver min adgangskode i feltet og sætter flueben i gem i
adgangskodelisten accepterer dialogboksen dette, men der er en
fejlmeddelelse i send og modtag dialogboksen der stadig er åben og der står
under fejlfanen:

"Opgaven 'pop3.mail.dk - sender og modtager' rapporterede en fejl
(0x800CCC92) : 'E-mail-serveren afviste dit logon. Kontroller brugernavnet
og adgangskoden under egenskaber for din konto. Klik på E-mail-konti under
Funktioner. Serveren svarede: ?'"

hvis jeg så escaper send og modtag boksen og atter trykker F9 gør den som
den skal men jeg er i OL.

Slukker jeg for OL og starter igen begynder denne seance forfra.

Hvor er i øvrigt adgangskodelisten henne og hvad er det for en fætter - er
det en, der er specifik for de konti og profiler der ei OL og ikke andre.

Jeg kører jo det der halvgamle OL 2002 program på en Vista - kan det have
betydning. Jeg har prøvet at køre som administrator og jeg har også slået
UAC fra.

Al min post ligger som Windows mail filer og dette program har jeg da også
tænkt mig at bruge indtil OL virker. Men de to programmer taler slet ikke
med hinanden, så det at eksporter/importere er også bikset, men det går
dog.

Hilsen Jens

Fra : jens

Dato : 13-07-10 20:21

"jens" <fake@fake.fake> skrev en masse men indskød så også:

hmmm - sidder og tænker på at det er lige som om den ikke vil gemme
adgangkoden i den der adgangskodeliste - noget sikkerhedsnoget eller
hvad..... bare lige noget jeg tænker på og som kan lede til en ide om en
løsning, når man nu ved at vista er hysterisk sikkerhedsneurotisk

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-07-10 20:55

jens skrev den 13-07-2010 21:21:
> hmmm - sidder og tænker på at det er lige som om den ikke vil gemme
> adgangkoden

Outlook 2002 duer ikke på Vista uden fusk kan man læse i denne tråd:
http://help.lockergnome.com/vista/Outlook-2002-retaining-password-Vista-Home-Basic--ftopict31248.html.

Fra : jens

Dato : 13-07-10 21:35

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Outlook 2002 duer ikke på Vista uden fusk kan man læse i denne tråd:
> http://help.lockergnome.com/vista/Outlook-2002-retaining-password-Vista-Home-Basic--ftopict31248.html.

Hej Jens
Tak for linket. Det var sgu da ellers noget af en gang roderi at skulle i
gang med. Det skal da vist lige nærlæses et par gange.....

Nå, men som jeg altid har sagt om da jeg kørte MS Millenium at det var
slemt, men Vista slår da alle rekorder......

....oooOOO(overvejer sgu seriøst at hoppe på noget Mac-værk i stedet for det
der MS-krammel) undskyld

Jens

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-07-10 21:43

jens skrev den 13-07-2010 22:35:
> ....oooOOO(overvejer sgu seriøst at hoppe på noget Mac-værk i stedet for
> det der MS-krammel) undskyld

Du kunne jo gøre noget mindre drastisk og bruge et ikke-MS-program på
Windows. Programmet Sylpheed skulle ligne OE en del. Jeg bruger selv
Thunderbird.

Fra : jens

Dato : 13-07-10 22:00

> Du kunne jo gøre noget mindre drastisk og bruge et ikke-MS-program på
> Windows. Programmet Sylpheed skulle ligne OE en del. Jeg bruger selv
> Thunderbird.

hej igen jens - det der hotkey noget virkede ikke damn.....

- og var i øvrigt ikke så nørdet endda, da jeg lige fik nærlæst.

og ja, noget andet end MS - men jeg afventer lige noget mulig mere respons
fra en der måske ved noget

indtil videre tak for hjælpen

jens

Fra : Ole C

Dato : 13-07-10 22:27

jens skrev blandt andet:

> [...]
> også tænkt mig at bruge indtil OL virker. Men de to programmer taler
> slet ikke med hinanden, så det at eksporter/importere er også

Selv har jeg desværre stort set intet kendskab til Outlook, men har søgt
lidt på fejlmeddelelsen i Google. Kan løsningen være så simpel som dette:
https://kundeservice.arrownet.dk/kb_article.php?ref=4905-ZSKM-0430
Jeg tvivler i hvert fald på at fejlen skulle ligge i kombinationen
Vista/Outlook 2002, som foreslået i en anden tråd. Mon ikke vi så havde hørt
om det mange gange tidligere her i gruppen?
Men lad os håbe en øvet Outlook-bruger dukker op....

--
vh
Ole C

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-07-10 11:12

Den 13-07-2010 23:26, Ole C skrev:

> [...]
> hørt om det mange gange tidligere her i gruppen?
> Men lad os håbe en øvet Outlook-bruger dukker op....

Jeg kan ikke lige se, om det er blevet foreslået eller om du har prøvet
det, men har du noget liggende i Udbakke og / eller Sendt post? Prøv i
så fald at slette, hvad der ligger der. Så vidt jeg husker fra min tid
hos TDC, kan mails, som ligger her godt holde på gamle / forkerte
serveroplysninger.

Fra : Ole C

Dato : 14-07-10 12:05

Martin Ploug skrev blandt andet:

> [...]
> post? Prøv i så fald at slette, hvad der ligger der. Så vidt jeg
> husker fra min tid hos TDC, kan mails, som ligger her godt holde på

Hvorfor skulle jeg det?
Hvis det er jens du henvender dig til, så bør du svare på hans indlæg og
ikke mit.

--
vh
Ole C

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-07-10 12:09

Den 14-07-2010 13:05, Ole C skrev:

> Hvorfor skulle jeg det?
> Hvis det er jens du henvender dig til, så bør du svare på hans indlæg og
> ikke mit.

Du har ret, undskyld

Fra : Ole C

Dato : 14-07-10 13:23

Martin Ploug skrev blandt andet:

> Du har ret, undskyld

Alt forladt

--
vh
Ole C

Fra : jens

Dato : 15-07-10 09:59

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fald at slette, hvad der ligger der. Så vidt jeg husker fra min tid hos
> TDC, kan mails, som ligger her godt holde på gamle / forkerte

Lyder interessant. Kan ikke tjekke lige på nuværende, men vil prøve. Alle
mails er eksporteret fra winmail. Bl. a. er der nogle mapper fra en tidl.
backup der hedder indbakke og sendt post - de ligger et par niveauer nede i
strukturen, såeh. Men det skal som sagt kigges efter.

Jens

Fra : jens

Dato : 15-07-10 10:24

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev

> Jeg kan ikke lige se, om det er blevet foreslået eller om du har prøvet
> det, men har du noget liggende i Udbakke og / eller Sendt post? Prøv i så
> fald at slette, hvad der ligger der.

sorry - men ellers tak for tippet. Jeg slattede ALLE mails
kalenderoplysniger og så videre, men nope - det var heller ikke det.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-07-10 12:23

> [...]
> Vista/Outlook 2002, som foreslået i en anden tråd. Mon ikke vi så
> havde hørt om det mange gange tidligere her i gruppen?

Jo - det skulle man tro.

Jeg har ikke noget kendskab til Outlook 2002, men har set indlæg fra
brugere af Outlook 2000, der ikke havde problemer, så 2002 burde ikke
volde problemer.

Jeg kører med Outlook 2003 og den virker fortrinligt i både XP og Win7 -
og den virkede også fint i min korte peroiode med Vista på en maskine.

Jan

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-07-10 19:05

Jan Vestergaard skrev den 14-07-2010 13:22:
> Jeg har ikke noget kendskab til Outlook 2002, men har set indlæg fra
> brugere af Outlook 2000, der ikke havde problemer, så 2002 burde ikke
> volde problemer.

Måske havde brugerne bare ikke benyttet de funktioner, der kan være
ustabile. Her er en anden beskrivelse af, hvordan man kan gøre det med
fusk: http://www.outlook-tips.net/howto/vista.htm. Et af problemerne er
at "Recurring calendar items may not open."

Fra : jens

Dato : 15-07-10 09:55

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

klip

> [...]
> hørt om det mange gange tidligere her i gruppen?
> Men lad os håbe en øvet Outlook-bruger dukker op....

er prøvet flere gange - duer ikke

Fra : Carl Drud

Dato : 13-07-10 21:51

Jens Jensen <a@a.invalid> writes:

> Du kunne jo gøre noget mindre drastisk

Installere f.eks. Ubuntu.

> og bruge et ikke-MS-program på Windows. Programmet Sylpheed skulle
> ligne OE en del. Jeg bruger selv Thunderbird.

Sylpheed har mig bekendt ikke kalender.

--
Carl