Dræbersnegl.??
Fra : Mjav

Dato : 13-07-10 11:40

Jeg har været så heldig at være forskånet for at have dræbersnegle i min
have.
Men.....
Idag fandt jeg denne fætter:

http://peecee.dk/upload/view/257343

Er det en dræbersnegl eller??

Susanne

Fra : Preben

Dato : 13-07-10 12:33

Den 13.07.2010 kl. 12:40 skrev Mjav <lochnees@worldonline.dk>:

> Jeg har været så heldig at være forskånet for at have dræbersnegle i min
> [...]

Ja det er det. Den har trukket sig sammen, sikkert fordi den er blevet
forstyrret.

--
mvh/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-10 12:54

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> skrev
> Er det en dræbersnegl eller??

Hej Susanne

Der er en identifikationsnøgle her:
http://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Artsleksikon/Bloeddyr/Snegle/Noegle_identifikation.htm

Så kan du selv tjekke - men den ligner godt nok en lille verdensmester...

Fra : Mjav

Dato : 13-07-10 13:47

"Firstname Lastname" <None> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Så kan du selv tjekke - men den ligner godt nok en lille verdensmester...

Vrææææl!!!!!!!!!!!

Ifølge linket til Skov og natur siden, så ER det en dræbersnegl!!!
æv æv ææææv!!

Men tak for jeres svar allesammen.

Fra : Mjav

Dato : 13-07-10 13:48

Fra : Mjav

Dato : 13-07-10 13:49

Fra : Max

Dato : 13-07-10 12:56

Hej Mjav

> Er det en dræbersnegl eller??

En biolog jeg kender siger at det kan kun
en obduktion afgøre.

Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-07-10 14:57

Max forklarede den 13-07-2010:
> Hej Mjav

> En biolog jeg kender siger at det kan kun
> en obduktion afgøre.

Men for en sikkerheds skyld ville jeg give den det glatte lag salt.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-07-10 15:29

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
> Max forklarede den 13-07-2010:

> Men for en sikkerheds skyld ville jeg give den det glatte lag salt.

Det er faktisk dyrplageri. Man skal ifølge eksperterne hælde kogende vand
på, så dør de med det samme. Salt giver en langsom aflivning.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hauge

Dato : 13-07-10 15:34

Tove Krieger skrev:
> Det er faktisk dyrplageri. Man skal ifølge eksperterne hælde kogende
> vand på, så dør de med det samme. Salt giver en langsom aflivning.

Det med langsom aflivning, er der ikke så mange der tænker på ved f.eks.
fisk. Så at tage hensyn til et skadedyr i forhold til fisk, er lidt
dobbeltmoralsk.

Mvh Hauge

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-07-10 16:32

On Tue, 13 Jul 2010 16:28:32 +0200, "Tove Krieger"
<missminimiv@dk.invalid> wrote:

>Det er faktisk dyrplageri. Man skal ifølge eksperterne hælde kogende vand
>på, så dør de med det samme. Salt giver en langsom aflivning.

En solidt plantet størrelse 44 kan nu også gøre underværker på sådan en
gut
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 13-07-10 21:42

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev

> En solidt plantet størrelse 44 kan nu også gøre underværker på sådan en
> gut

Hedder det ikke en .45 Magnum?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-07-10 17:11

Tove Krieger forklarede:
> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> Det er faktisk dyrplageri. Man skal ifølge eksperterne hælde kogende vand på,
> så dør de med det samme. Salt giver en langsom aflivning.

Saltet er lige ved hånden ude i haven. Kogende vand skal først
produceres. Altså er det salten der vinder. Man kan jo komme ud
for at Ninjasneglen er stukket af inden man får lavet noget kogende
vand til at hælde over den

Fra : Jens G

Dato : 13-07-10 17:23

On Tue, 13 Jul 2010 18:10:33 +0200, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:

> [...]
>produceres. Altså er det salten der vinder. Man kan jo komme ud
>for at Ninjasneglen er stukket af inden man får lavet noget kogende

Du kunne jo også fange den først

Jeg skærer dem over, eller finder en sten at mase dem med.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Martin Bak

Dato : 14-07-10 19:28

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Tove Krieger forklarede:

> Saltet er lige ved hånden ude i haven.

Nå? Jeg har nu sjældent, for ikke at sige aldrig, saltkarret med ude i
køkkenhaven...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-07-10 20:20

Efter mange tanker skrev Martin Bak:
> Nå? Jeg har nu sjældent, for ikke at sige aldrig, saltkarret med ude i
> køkkenhaven...

Jeg skrev nu også kun salt, så det var jo en mulighed for at det var
vejsalt. Det har jeg ikke inde i mit køkken, men ude i indkørslen.
Nu hvor vi har fået hund, er saltet ikke blevet brugt, så Ninja-sneglen
var en kærkommen gæst så jeg kunne bruge mit salt på noget fornuftigt.

Fra : Armand

Dato : 17-07-10 12:17

Andersen [3650] skrev:
> Max forklarede den 13-07-2010:

> Men for en sikkerheds skyld ville jeg give den det glatte lag salt.

Selvom den måtte være etnisk dansk er det jo ikke ligefrem et nyttedyr,
så slagt bæstet :-|

--
Armand.
(der dog er så imponeret af sine leopardsnegle at dé får lov at leve)

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 13-07-10 21:47

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> skrev
> Idag fandt jeg denne fætter:
>
> http://peecee.dk/upload/view/257343
>
> Er det en dræbersnegl eller??

Velkommen i klubben. Jeg husker godt hvilket gys der gik gennem mig, da jeg
med sikkerhed fandt den første dræbersnegl. Tager det nu helt afslappet, de
skal bare holdes effektivt nede, så er de ikke værre end deres slægtninge,
jeg i forvejen holder natjagter på.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mjav

Dato : 13-07-10 21:55

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> afslappet, de skal bare holdes effektivt nede, så er de ikke værre end
> deres slægtninge, jeg i forvejen holder natjagter på.

Det vil jeg så prøve på!!

Men er der i det hele taget ikke mange snegle i år??
Syntes vi har en masse af de alm. med hus

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 13-07-10 22:02

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> skrev

> Det vil jeg så prøve på!!

Man kan få dem ud fra et vildnis med rugbrød, der dog ret hurtigt spises af
fugle og andre dyr, så læg det om aftenen. De tiltrækkes som andre snegle
også af døde kolleger, dødt plantemateriale m.m.

> Men er der i det hele taget ikke mange snegle i år??

De ses jo mest i fugtig varme, men jeg valgte da at bruge gift i år, det er
yderst virkningsfuldt.

> Syntes vi har en masse af de alm. med hus

Havde jeg også, og de ødelæger med fryd de planter du netop holder mest
af.....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Bak

Dato : 14-07-10 19:31

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af fugle og andre dyr, så læg det om aftenen. De tiltrækkes som andre
> snegle også af døde kolleger, dødt plantemateriale m.m.

Rigtigt godt råd, men husk at samle brødet ind når det er besat af snegle!
Jeg har prøvet en gang at vente for længe, hvilket betød at 1,8 kg. rubrød i
skiver var forsvundet, og jeg ved ikke hvor mange dræbersnegle var blevet
mætte den dag, men sikkert mange. Både brød og snegle var væk næste morgen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 14-07-10 16:44

Mjav wrote:
> Jeg har været så heldig at være forskånet for at have dræbersnegle i
> [...]

Den er vist god nok. Endda en frisk og velvoksen en af slagsen ser det ud
til.
Den hurtige bekæmpelse er mekanisk. Gå en tur med en spade eller lign. efter
duggen er faldet, og del dem i to. Fuglene og dens artfælder rydder op næste
dag
Den nemme metode er en ølfælde. En plasticbøtte med højden 10-15 cm
nedgravet i jordhøjde i kanten af det grønne hvor sneglene kommer fra.Tilsæt
ca. 2 cm øl i bunden, og den vil være fuld af druknede snegle næste morgen.
Jeg tømmer mine hveranden dag. Sneglene har ikke forstand på øl, så hvidtøl,
lyst øl, ølsjatter fra festen i går virker alle lige fint

Jeg giver mine snegle Feuillien, man har vel lidt stil

Med hensyn til aflivning er jeg sikker på at de dør lykkelige

En effektiv bekæmpelse skal koordineres med naboerne, da bekæmpelse i en
enkelt have ikke har den store virkning på bestanden.

Held og lykke, og husk: de er kun et problem for dig, hvis de æder noget af
det du kan lide

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Armand

Dato : 17-07-10 12:20

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> En effektiv bekæmpelse skal koordineres med naboerne, da bekæmpelse i en
> enkelt have ikke har den store virkning på bestanden.

Netop din ølfælde er dine naboer sikkert glade for (fordi deres snegle
rykker mod duftet af øllet)

--
Armand.