findes der nogen lovgivning om navngivning~
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-07-10 17:27

findes der nogen lovgivning om navngivning af hus ?
nogen gange ser man er hus heder det ene eller det andet
og jeg havde slet og ret tænkt mig at hænge et af de her skildte hvor
der står (hvis jeg må) Imagin også 1971 med mindre typer (efter John
Lennons album af samme navn) - men der er jo fame så mange regulativer
her hvor jeg har mit hus må man f.eks ikke have hæg eller hegen ud til
vejen - men dog gerne inde på sin grund osv.

Mv.
BMM

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-07-10 17:34

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> her hvor jeg har mit hus må man f.eks ikke have hæg eller hegen ud til
> vejen - men dog gerne inde på sin grund osv.

Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle være forbudt at navngive sit hus.
Prøv at ringe til formanden i din grundejerforening, om de evt. har nogen
indvendinger. Det tror jeg godt nok ikke de har.

Du skal lige huske at John Lennon's album hedder "Imagine", du mangler et
"e" i slutningen af det du har skrevet. .-)

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : KaZ

Dato : 12-07-10 17:54

Tove Krieger wrote:
> [...]
> sit hus. Prøv at ringe til formanden i din grundejerforening, om de
> evt. har nogen indvendinger. Det tror jeg godt nok ikke de har.

'...forbudt at navngive sit hus'?

danskere er virkelig et underligt folkefærd... forbud og regelsæt uden
grænser.

Hvorfor i al verden skal han ringe til formanden når du hverken kan
forestille dig eller tror der er problemer med det? Hvad med ansøgning til
byrådet? Er der en lov som forbyder at navngive dit hus (om navngivning af
hus), var spørgsmålet?

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-07-10 18:52

"KaZ" <enkrop@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvorfor i al verden skal han ringe til formanden når du hverken kan
> forestille dig eller tror der er problemer med det?

Mange grundejerforeninger har nogle yderst mærkelige regler om, hvad
husejerne må og ikke må ------derfor.
Det er da mærkeligt at man ikke må have en hæk eller et hegn ud mod vejen
for blot at nævne én ting.

Hvad med ansøgning til
> byrådet? Er der en lov som forbyder at navngive dit hus (om navngivning af
> hus), var spørgsmålet?

Det må være dig der har misforstået mit svar. Jeg har udmærket forstået Bo's
spørgsmål. Jeg er sikker på at både byrådet og lovgiverne er totalt
ligeglade.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-07-10 18:53

On Mon, 12 Jul 2010 18:53:57 +0200, "KaZ" <enkrop@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>byrådet? Er der en lov som forbyder at navngive dit hus (om navngivning af

ja du ved det da åbenbart heller ikke - konstruktive forslag er ok men
det sludder prøve lige at læs her :

http://www.usenet.dk/fundats/dk.videnskab.jura.txt

Ønskes ikke:
- ------------
Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål.

Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme
eller rene gætterier.

Vurderinger af det fornuftige og rimelige ved lovgivningen
samt dens samfundsmæssige og sociale konsekvenser.

osv.

*******************************

Hvor man kan sige Tove - forslår hvordan jeg kan få afklare
spørgsmålet ved hendvændelse til bestyrelse -der angiveligt ved noget
om det ...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-07-10 18:45

On Mon, 12 Jul 2010 18:34:23 +0200, "Tove Krieger"
<missminimiv@dk.invalid> wrote:

> [...]
>Prøv at ringe til formanden i din grundejerforening, om de evt. har nogen
>indvendinger. Det tror jeg godt nok ikke de har.

ja det vil jeg da gøre uanset hvad - men problemet er hvordan hirakiet
er i mellem bestemelser i en grundejerforening og dansk lovgivning

vi har b.la en bestemelse om at græsset skal være slået i mellem
offentlig vej og ikke hele huset men jeg tror det er den del der heder
rabaten - fordi vi ikke har noget fortorv og de bliver brugt af
beboerne til det - nu ejer jeg ikke en græslå maskine og kommer aldrig
til det - så min nabo gør det jeg skal så bare rive det sammen og
fjerne det - hvad jeg så gør - men altså så tænkte jeg fanden tag det
så for jeg sgu asfalteret den del af mit matrikel MEN DET MÅ JEG IKKE
man må heller ikke have rødt tag - holde høns eller brænde sit have
affald af osv osv.
og jeg holder mig da nogenlunde punkteligt til det - jeg gider ikke
være i en strid med de iøvrigt udemærkede mennesker - på nær en eller
anden syg kælling der ikke kan leve med at primært min hund gør
(men det kom hun igen vegne med) da de 15 andre huse der lå tætter på
ikke havde noget problem med det og i øvrigt ga derres hunde lige så
meget hals ..

>Du skal lige huske at John Lennon's album hedder "Imagine", du mangler et
>"e" i slutningen af det du har skrevet. .-)

ja det vil jeg nu altid tjekke inden :) Microssoft har nedlagt med de
sidste opdateringer til ie8 fjernet oe - der næppe det ville hjælpe
på et engels ord - men for en med mine stavefærdiheder der det en
katastrofe

Fra : Preben

Dato : 12-07-10 17:40

Den 12.07.2010 kl. 18:27 skrev Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>:

> [...]
> her hvor jeg har mit hus må man f.eks ikke have hæg eller hegen ud til
> vejen - men dog gerne inde på sin grund osv.

Hvis du bare staver det, som du gør her, sker der vist ikke noget

--
mvh/Preben

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-07-10 18:55

Tove Krieger wrote:

> Mange grundejerforeninger har nogle yderst mærkelige regler om, hvad
> husejerne må og ikke må ------derfor. Det er da mærkeligt at man ikke må
> have en hæk eller et hegn ud mod vejen for blot at nævne én ting.

Så vil der være tinglyst deklarationer om dette på den enkelte ejendom.

--
Jesper Lund

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-07-10 20:25

On 12 Jul 2010 17:55:21 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Så vil der være tinglyst deklarationer om dette på den enkelte ejendom.

Hvis der ikke er det så kan jeg sådan set hænge mit skildt som jeg
vil? nu har jeg jo se hvordan BW bor (og det må han selv om) og ud
fra den betragtning må man sige så er alt i principet muligt

Fra : alexbo

Dato : 12-07-10 19:22

"Bo M Mogensen" skrev

> findes der nogen lovgivning om navngivning af hus ?

Ja det må ikke være stødende, du risikerer dit hus bliver beslaglagt.

Tærten.dk
Ordensmagten har beslaglagt en havebænk fra en privat forhave i Odsherred,
fordi den var forsynet med inskriptionen "nur blankes, kaffer nie". Bænkens
76-årige ejer sigtes efter racismeparagraffen.

http://tærten.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=2543&start=0

Hvis så huset minder lidt om huset i videoen, vil det jo passe fint.

http://www.youtube.com/watch?v=okd3hLlvvLw

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-07-10 21:12

Bo M Mogensen wrote:

> Hvis der ikke er det så kan jeg sådan set hænge mit skildt som jeg vil?
> nu har jeg jo se hvordan BW bor (og det må han selv om) og ud fra den
> betragtning må man sige så er alt i principet muligt

Så længe dit skilt ikke indeholder ytringer som strider mod
racismeparagraffen, opfordrer til terror, udtrykker støtte til visse
terrorist organisationer, eller fremsætter injurier mod andre, kan jeg
ikke se noget problem.

Udover tinglyste deklarationer skal du dog også være opmærksom på
lokalplaner, som kan indeholder bestemmelser om facadecensur. PÃ¥ den
anden side kan man argumentere for at et skilt på huset er en ytring som
er beskyttet af Grundlovens §77 og EMRK, og det må veje tungere end en
lokalplan.

--
Jesper Lund

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 13-07-10 01:03

On 12 Jul 2010 20:11:39 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

> [...]
>racismeparagraffen, opfordrer til terror, udtrykker støtte til visse
>terrorist organisationer, eller fremsætter injurier mod andre, kan jeg

Det kunne så ikke falde mig ind ...

> [...]
>anden side kan man argumentere for at et skilt på huset er en ytring som
>er beskyttet af Grundlovens §77 og EMRK, og det må veje tungere end en

skide godt svar tak skal du ha ...

Fra : Leif Neland

Dato : 13-07-10 11:01

Den 12-07-2010 18:27, Bo M Mogensen skrev:
> [...]
> her hvor jeg har mit hus må man f.eks ikke have hæg eller hegen ud til
> vejen - men dog gerne inde på sin grund osv.

Hvad med den ophavsrettighed'e del af sagen?

"Imagine (1971)" har næppe værkshøjde, men med f.ex. et gruk (Piet Hein)
eller en tegneseriefigur kan det være noget andet.

Jeg mener at der var en børnehave, der fik Disney på nakken for
ulicencieret at male Anders And på en væg. (Havde de købt en plakat
eller et klistermærke, hvor der allerede var betalt royalty, var der
ikke noget problem).

Leif