Leverpostej?
Fra : kk

Dato : 13-07-10 09:06

Hende som skal adlydes og jeg, laver leverpostej med jævne mellemrum. Vi
synes at den smager bedre end den købte, og det gør børnebørnene også.
Men ofte, og ikke videre motiveret, bliver den lidt "rød" i bunden. Vi kan
ikke hitte ud af, hvad årsagen er. Vi har prøvet at justere på bagetiden, og
andre småting.
Ved noget, hvad vi gør forkert?
På forhånd tak.
mvh
kk

Fra : cykelsmeden

Dato : 13-07-10 10:10

Den 13-07-2010 10:06, kk skrev:
> [...]
> ikke hitte ud af, hvad årsagen er. Vi har prøvet at justere på bagetiden, og
Ved det ikke, men vi har altid formene stående i vandbad i ovnen, og
vore leverpostejer er ret konsistente.

og enig! - leverpostej (og fiskefrikadeller) SKAL være hjemmelavet.

finn

Fra : Ralph

Dato : 13-07-10 11:36

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse
> Ved det ikke, men vi har altid formene stående i vandbad i ovnen, og vore
> leverpostejer er ret konsistente.

Jeg bruger så aldrig vandbad, direkte fra fryseren og i ikke forvarmet ovn,
180 grader ca. en time, til der ikke hænger noget fast når man har mærket på
den med en kniv. undervarme + varmluft.

> og enig! - leverpostej (og fiskefrikadeller) SKAL være hjemmelavet.

Som så meget andet, dog roses mine kiks, men de spises ikke , ketchup kan
jeg heller ikke finde ud af.

--
Ralph

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 13-07-10 14:40

On 13 Jul., 10:06, "kk" <k...@nospammail.dk> wrote:

> Ved noget, hvad vi gør forkert?

Vores postejer er ofte lyserøde i midten, selvom de temperatur-mæssigt
absolut er gennembagt. Jeg aner ikke, hvorfor det er sådan, jeg spiser
dem bare med velbehag.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : kk

Dato : 14-07-10 09:12

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke hitte ud af, hvad årsagen er. Vi har prøvet at justere på bagetiden,

Idet jeg takker for alle svarene, kan jeg meddele at vi prøvede følgende, -
tilsyneladende med godt resultat:
Håndrøring af levermassen, altså ingen stavblender.
Formene anbragt på rist over vand i bradepanden, forvarmet ovn og vand 175
grader, ingen blæseluft, ca 1½ time, slukket de sidste 15 min.
Guf guf!
mvh
kk

Fra : Carsten

Dato : 21-07-10 20:56

Den 14-07-2010 10:11, kk skrev:
> [...]
> Formene anbragt på rist over vand i bradepanden, forvarmet ovn og vand 175
> grader, ingen blæseluft, ca 1½ time, slukket de sidste 15 min.

Jeg har ikke prøvet at lave leverpostej siden de gode gamle dage i
hjemmekundskab, men har ofte tænkt tanken. Kunne man lokke en god,
gennemprøvet opskrift ud af nogen af jer? Evt. krydret med et par gode
tips om fremgangsmåden :)

/Carsten