Fra : Kall, Mogens

Dato : 12-07-10 09:29

"Kall, Mogens" skrev ...

Sent: Monday, July 12, 2010, CET 09:07, GMT 07:07
Subject: Flere gamle ægteskaber går i opløsning og Først ferie - så skilsmisse
11386 news:4c3abef7$0$277$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/33e9c1b5d8396153
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/33e9c1b5d8396153

> Sølvbryllupsskilsmisserne undrer ikke sociolog Karen Sjørup.
>
> - Vi møder nu den første generation af ældre, som er en del af
> individualiseringskulturen, der i langt højere grad har fokus på
> "mine behov" og "mine ønsker", siger Karen Sjørup.

Apropos behovspyramiden

Spørgsmål til overvejelse:

Er mennesket bare et primitivt pattedyr, der skal ha' tilfredsstillet sine
behov ?

Og ...

Skal *jeg* altid komme i første række, FØREND de andre ?

Hmm ... (dét minder mig for resten om) ...

Fra : Vidal

Den 12-07-2010 10:28, Kall, Mogens skrev:
> [...]
>
> Og ...
>
> Skal *jeg* altid komme i første række, FØREND de andre ?
>

> Hmm ... (dét minder mig for resten om) ...

Få dig et barn, så du kan tale med om at have børn.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kall, Mogens

Dato : 12-07-10 12:24

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:4c3aee7e$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]

Interrupt RETURN from ...

Sent: Monday, July 12, 2010, CET 12:09, GMT 10:09
11391 news:4c3ae9a3$0$285$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/de57179036cff575

> https://sites.google.com/site/kallfiles1/by-person/vidal

> Jeg kan ikke gøre for, hvis du har ægteskabelige problemer (selvom
> jeg ikke undrer mig længere), men ...
>
> Heaven-posten skal altså ud !
>
> Dette er en *ordre* fra "Postmesteren" (Matt. 25,14-30), uanset hvad en
> lyseslukker siger !

Og jeg kan heller ej gøre for, at du muligvis er en så dårlig forældre, at
selv børnene dine har gennemskuet dine mangler !

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11394

Fra : Patruljen

Dato : 13-07-10 13:20

On 12 Jul., 12:29, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> [...]

Enhver kan agere sæddonor. Få dig en uddannelse, så du kan tale med om
tingene -

Fra : tkruse

Dato : 12-07-10 05:51

On 12 Jul., 10:28, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com>
> [...]
>         > individualiseringskulturen, der i langt højere grad har fokus på
>         > "mine behov" og "mine ønsker", siger Karen Sjørup.

behov for ånd

Jehova betyder
jer hoved har behov for ånd
i er behøvers vidne
og i har behov for at vide hvordan man skaber ånd med hjertet
alt andet er nonsens
læg løvens brøl i lyden jehova
læg lyden jehova i bølgens brænding
læg lyden jehova i de spædes kalden
og du vil høre at det passer
hør også indianerne
je-jeho-va-va-va ,je-jeho-va-va-va,je-jeho-va-va-va
de behøver
de har behov for ånd
du ved hvad der føles godt
så mes til det som føles godt , smager godt , dufter godt
de spæde har brug for det samme
men de er plaget af dit teknik sind
der er for mange skarpe kanter
men messer du til det som føles godt , dit behov , du behøver , jeg
behøver , narkomanen behøver , JEHOVA at messe til det som føles godt
den spæde kan mærke det øjeblikkeligt
den spæde kan se hvordan du gør
den spæde kan huske
behov for fred uden skygge Jehova
er ikke nogen person
ingen person må sætte sit nav på tilstanden fred uden skygge
fred uden skygge , vil altid være det højeste for alle personer i hele
universet
og alle har et behov for den tilstand
behov = JEHOVA fred uden skygge
jeg er JEG BEHØVERS VIDNE

VÅGN OP

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-07-10 09:06

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c3ad20d$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Og ...
>
> Skal *jeg* altid komme i første række, FØREND de andre ?
>

> Hmm ... (dét minder mig for resten om) ...

Kan du så opføre dig ordentlig, din lille ødipus-kompleks-hungrende
skabning. Du forsøger jo hele tiden at så splid mellem autoriteterne,
bare for at ku' drage egen fordel heraf, din egoist !

11399

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-07-10 11:07

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c3c1e3f$0$276$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

Compare with ...

(Apostlen Paulus skriver til sin stedfortræder)

En mand, der volder splittelser, skal
du vise bort, efter at du én eller
to gange har advaret ham;

Du ved jo, at et sådanr menneske
er på vildspor og synder, dømt af
sig selv

(Tit. 3,10-11)

samt ...

Det er dem, som volder splittelser,
"sjælelige°", uden Ånd.

(Jud 1,19)

Hertil blev der så endvidere sagt under en psykoterapeutisk samtale:

Som *barn* er det måske normalt at have et ødipus-kompleks, men som
voksen BURDE du være kommet over dette stadie !

11400

Fra : tkruse

Dato : 13-07-10 10:09

On 13 Jul., 12:06, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com>
wrote:
> [...]

Eva er så smuk
fotograferne gad ikke at ofre en blitz på dig
men da Eva gik på talerstolen
så blev hun helt solbrændt af blitz
vi søger altid det smukkeste
ikke bare i udsende
men også i følelse
så føl dig selv som noget herligt , dans for det , syng for det ,
og en herlig ånd vil udgå fra dig
du er blevet til en herligånds skaber
og kun det smukke og raske kan udviske
det grimme og skarpe og firkantet

Fra : tkruse

Dato : 17-07-10 18:32

wrote:
> [...]

alle har ånd
men ikke alle har lært at stilne den overdøvende tanke
så de kan mærke ånden
og bygge videre på ånden
og den psykoterapeutisk samtale:
er bagud
meget bagud
den tramper sandheden ned
og udstøder dem som har det virkelige guld i dem selv
og graver efter det
og giver af det
men det de giver overdøves af fjolser
der synes det er smart at kunne skrive om
psykoterapeutisk samtale:
se jeg er noget
jeg har psykoterapeutisk samtale: knapper på min klædning
og mange latinske ord i min hat
men du har taget nøglen til kundskaben
og du er ikke gået ind
og andre vil du hindre i at gå ind

Fra : Kall, Mogens

Dato : 04-08-10 07:26

> [...]
>
> Og ...
>
> Skal *jeg* altid komme i første række, FØREND de andre ?
>

> Hmm ... (dét minder mig for resten om) ...

Medens vi er ved emnet børneopdragelse, så kommer her nogle nyttige
ord fra andagtshæftet 'Et ord til dagen' udgivet af www.ucb.dk

(udgives gratis 4 gange om året. Dagens tekst indtastet *før* juni 2010)

=== citat start ===

Onsdag 4. august (2010)

Pile

"Børn er en gave fra Herren ..."
Sl 127,3

Bibelen siger, at forældre er som bueskytter, og deres børn er som pile.

Dit arbejde som far eller mor - som bueskytte - er at beskytte dem i
koggeret (hjemmet).

Jacqueline Kennedy blev efter attentatet på sin mand spurgt, om hun nu
havde tænkt sig at blive politisk aktiv.

"Nej", svarede hun. "Jeg helliger mig helt mine børn. Går det dem galt,
vil jeg intet kunne gøre, som set med offentlighedens øje, har nogen
mening."

Vore børn tilhører en generation, der vokser op med adgang til stoffer,
til at købe våben, til at dyrke sex, og de har mulighed for at gøre det
alt sammen under dit eget tag via en computer.

Det bør skærpe din opmærksomhed!

Du siger måske: "Jeg klarede mig - det vil de også gøre."

Nej, hør her:

"Et barn opdrages ved vejledning og irettesættelse, en uopdragen unge
bringer skam over sin mor.
Hvis landets ledere er onde, sker der mange forbrydelser, men de
retskafne holder ud og vil opleve regimets fald.
Opdrag dine børn godt, så vil de bringe dig glæde og fred."
Ordsp 29,25-17

(Egen-kommentar 2010-08-04: Bibel-henvisningen er desværre forkert)

Men pas på, for hvis dine børn opfatter dig som dømmesyg og glædesløs,
vil de undgå dig og så senere eksplodere som en tidsindstillet bombe.

Opbyg et hjem, hvor de oprigtigt kan stille spørgsmål, få svar og danne sig
livslange værdinormer.

Kæmp for dem!

At styre dem i den rigtige retning.

"Lær dine børn at træffe rette valg, så vil de gøre det, så længe de lever."
Ordsp 22,6

Lad være med at overbeskytte dem, for dermed kvæler du deres
kreativitet; lad være med at ofre dem for materielle goder og lad være
med at projektere dine egne uopfyldte drømme over på dem.

Hjælp dem med at opdage deres stærke sider og med at skimte Guds
plan for deres liv, og bliv så den, som støtter og opmuntrer bedst af
alle.

At slippe dem fri.

Det kan være svært at give slip, at sende pilen af sted, men det er
lettere, når du har lært dem, at de er dækket af bøn og står under Guds
beskyttelse

=== citat slut ====

File no: 11432