Fra : Kall, Mogens

Dato : 12-07-10 08:07

"Jesus-loves-you" skrev ...

News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.videnskab.psykologi
Sent: Tuesday, December 16, 2008, CET 23:48, GMT 22:48
Subject: Om at komme sig efter en skilsmisse
08238 news:gi9b8t$2ugc$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/9783f96baf090437

> [...]
>
> Sunde mennesker træffer sunde valg, så brug tid på at læse Guds ord, bede,
> søge rådgivning, og tillad dig selv at blive hel igen.
>

> 4) Begynd at give lidt tilbage.
>
> "... Herren, jeres Gud, er nådig og barmhjertig. Han vil ikke lade jer i
> stikken, hvis I vender om til ham." 2.Krøn 30,9
>
> Når du indser, at Gud ikke har ladt dig i stikken, vil du blive i stand til
> at "... videregive hans trøst og styrke til andre, der har det svært." 2.Kor
> 1,4
>
> Når det sker, er du blevet hel, din fremtid er lys, og dine muligheder er

News 1:
=== citat start ===

Flere gamle ægteskaber går i opløsning

11. jul. 2010 22.04 Indland

Når sølvbrylluppet nærmer sig, vælger flere at forlade deres
ægtefælle. De ældre sætter pris på det frie liv, skriver Berlingske
Tidende mandag.

- Skilsmissen var hård, men i dag er jeg glad for mit liv, og jeg
elsker at klare mig selv, siger 76-årige Christine Glindeman, der
blev skilt en måned inden sit sølvbryllup.

Stor stigning

Men hun er ikke den eneste. I løbet af de seneste tre år er
antallet af ældre, der vælger at blive skilt efter næsten 25 års
ægteskab, steget med 37 procent. Det viser tal fra Danmarks
Statistik.

Sølvbryllupsskilsmisserne undrer ikke sociolog Karen Sjørup.

- Vi møder nu den første generation af ældre, som er en del af
individualiseringskulturen, der i langt højere grad har fokus på
"mine behov" og "mine ønsker", siger Karen Sjørup.

Ny generation

Og denne generation vil have det bedste ud af livet, også selvom
det betyder, at de må luge ud i et næsten 25 år gammelt ægteskab.

På bare ti år er antallet af skilsmisser blandt ældre over 60 år
mere end fordoblet fra 259 i 1999 til 588 sidste år, skriver
Berlingske Tidende.

=== citat slut ====

News 2:
=== citat start ===

Først ferie - så skilsmisse

12. jul. 2010 06.19 Østjylland Opdat.: 12. jul. 2010 06.22

Det der skulle være en hyggelig sommerferie ender for mange par
i stedet i skænderi og skilsmisse. Statsforvaltningen Midtjylland
melder om en kraftig stigning i antallet af par, der går fra hinanden
efter ferien i forhold til resten af året.

- Efter sommerferien ser vi normalt en stigning i antallet af
ægteskabssager. Altså sager om separation og skilsmisse, fortæller
kontorchef i Statsforvaltningen Midtjylland, Mogens Elming.

Det er ellers i ferien, vi endelig har tid til at hygge os sammen,
tage på ferie, slappe af, spise god mad og få plejet forholdet.
Men for mange går det stik modsat, siger par- og psykoterapeut
Eva Ganc fra Århus.

Som at være sammen med en fremmed

- Når man er på ferie, opdager man, at man ikke har noget at sige
til sin partner. At der ikke er noget nærhed. At man er gledet fra
hinanden. Det er som at være sammen med en fremmed, eller én,
man kender så godt, at man faktisk ikke har lyst til at være sammen
med personen.

Skylden skal findes hos klassikeren: Vores travle hverdag, hvor vi
glemmer hinanden.

- Vi har næsten alle en karriere, travlt med at aflevere og hente
børn og alle de dagligdags pligter. Og så glemmer vi at holde
kæreste-aftener, at kigge hinanden dybt i øjnene og fokusere på
kærligheden. Det er man nødt til at gøre, også i hverdagen.
Kærligheden kommer ikke af sig selv i ferien, forklarer Eva Ganc.

Tal om forventningerne

En god idé forud for ferien er at afstemme forventningerne til
hinanden og indholdet af fridagene.

- Afstem forventningerne, spørg hinanden, hvad man har lyst til
og lav så evt. noget andet, end man plejer at gøre i ferien, siger
Eva Ganc.

=== citat slut ====

Tillad mig i den forbindelse af genopfriske, at mange misforståelser
kan afhjælpes ved at have kendskab til din partners kærlighedssprog.
Læs evt. mere herom ...

Webside:
https://sites.google.com/site/kallfiles1/christianity/love/5-love-languages

Fra : Vidal

Dato : 12-07-10 08:16

Den 12-07-2010 09:07, Kall, Mogens skrev:

> Kærlighed er som en blomst i have. Den kommer ikke af sig selv, apropos
> forelskelse (eros). Den skal passes og plejes, og ja; det koster lidt kræfter,
> men det er alle anstrengelserne værd ... .-)

Hvorfor er du så interesseret i andres kærligheds- og
sexliv. Koncentrer dig dog om ting, der er relevante
for dig selv.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kall, Mogens

Dato : 12-07-10 11:09

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:4c3ac125$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvorfor er du så interesseret i andres kærligheds- og
> sexliv. Koncentrer dig dog om ting, der er relevante
> [...]

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallfiles1/by-person/vidal

> Vi har altså - med andre orde - beklagelig vis at gøre med en
> *umoden* kristen ...

Jeg kan ikke gøre for, hvis du har ægteskabelige problemer (selvom
jeg ikke undrer mig længere), men ...

Heaven-posten skal altså ud !

Dette er en *ordre* fra "Postmesteren" (Matt. 25,14-30), uanset hvad en
lyseslukker siger !

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11391