Fin gul blomst - kan nogen genkende den?
Fra : Carsten

Dato : 12-07-10 14:09

Hej alle,

Vi har en fin gul blomst i vores kolonihave, som vi ikke lige kan
genkende. Jeg har taget masser af frø fra den, men jeg ved ikke lige
hvad jeg skal skrive på frøposen. Er der mon nogen der i gruppen, som
kan give et bud på hvad den hedder?

Billeder kan ses nedenfor.

http://img401.imageshack.us/img401/2610/gulblomst13.jpg
http://img337.imageshack.us/img337/2622/gulblomst23.jpg
http://img203.imageshack.us/img203/9674/gulblomst33.jpg

Med venlige sommerhilsener,
Carsten

Fra : Mjav

Dato : 12-07-10 14:25

"Carsten" <spaaaaaaam@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg skal skrive på frøposen. Er der mon nogen der i gruppen, som kan give

Hejsa.

Er det ikke en Engblomme??
Mvh
Susanne

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 12-07-10 17:41

Den 12-07-2010 15:24, Mjav skrev:

> "Carsten" <spaaaaaaam@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hejsa.
>
> Er det ikke en Engblomme??
> Mvh
> Susanne

Hej. JO, det er en engblomme, " Superbus ". Den findes også med
orangeblomster " Orange globe "
Mvh. Mette

Fra : Carsten

Dato : 14-07-10 18:37

Den 12-07-2010 18:41, Matthias H. Matthiessen skrev:

>>> http://img337.imageshack.us/img337/2622/gulblomst23.jpg

> Hej. JO, det er en engblomme, " Superbus ". Den findes også med
> orangeblomster " Orange globe "
> Mvh. Mette

Det kunne godt se ud til at I ramte plet med Engblommen, og jeg takker
for assistancen!

Med venlig hilsen,
Carsten

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 12-07-10 22:18

> [...]
> jeg skal skrive på frøposen. Er der mon nogen der i gruppen, som kan give

Den vilde Engblomme er lysere, hvidgul, og kønnere. Smag og behag er
heldigvis forskellig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen