Stafetten: Vand
Fra : Max

Dato : 11-07-10 00:28

Hej

Det er sommer i DK, temperaturen sniger sig over de
tredive grader og nu har jeg drukket øl hele aftenen og
hvad trænger man så til i denne varme, kold vand.

Så vi tager en stafet omkring dette, vand til tørsten.

Vi starter ud med den første sang der faldt mig ind
ved disse våde tanker :)

Burl Ives - Cool Water
http://www.youtube.com/watch?v=qtxqFZbyzS0

Max

Fra : Carl Drud

Dato : 11-07-10 08:31

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Det er sommer i DK, temperaturen sniger sig over de
> tredive grader og nu har jeg drukket øl hele aftenen og
> hvad trænger man så til i denne varme, kold vand.
>
> Så vi tager en stafet omkring dette, vand til tørsten.

Dire Straits - Water Of Love

http://www.youtube.com/watch?v=Erg4DPUMyIU

--
Carl

Fra : Max

Dato : 12-07-10 20:43

Hej Carl

> Dire Straits - Water Of Love

Et fint nummer, men det er vidst ikke
almindelig tørst der er snak om :)

Max

Fra : Hauge

Dato : 11-07-10 08:53

Hej Max
Max skrev:
> Så vi tager en stafet omkring dette, vand til tørsten.

Og da vand er livet, så skal vi da ikke undvære:
http://www.youtube.com/watch?v=yV7Y0RPUoLs

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 12-07-10 20:46

Hej Hauge

> Og da vand er livet, så skal vi da ikke undvære:
> http://www.youtube.com/watch?v=yV7Y0RPUoLs

Han har jo en forkærlighed for elementerne, og du
er jo fan af den musikform. Men vi håber der ikke
løber vand i instrumenterne :)

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 11-07-10 10:03

> [...]
> hvad trænger man så til i denne varme, kold vand.
>
> Så vi tager en stafet omkring dette, vand til tørsten.

Et par eksempler på musik der er inspireret af digtet "The Rime of the
Ancient Mariner" fra 1798.

Historien fortælles af en sømand, der har været med på et skib i havsnød. En
Albatros kommer til syne, og leder dem ud af stormen og tågen. Men sømanden
skyder albatrossen med bue og pil. Retsen af besætningen bliver vrede på
ham, og bebrejder ham de nye trængsler skibet løber ind i, herunder tørst.
(Water, water, everywhere, Nor any drop to drink.)

Han tvinges til at bære den døde albatros om halsen. Skibet møder et
spøgelsesskib hvor selveste døden er ombord, og en efter en dør besætningen
rundt om sømanden, der dog slipper med livet i behold.

Iron Maiden, The Rime of the Ancient Mariner

Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=twdSq22pDzo

Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=XOL4cASklwo

Og Tommy Steele:
http://www.youtube.com/watch?v=oT4P8zQrT70

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 12-07-10 20:50

Hej Martin

> Iron Maiden, The Rime of the Ancient Mariner

En god historie, jeg kan godt lide gamle legender
sat op med musik og sang.

> Og Tommy Steele:
> http://www.youtube.com/watch?v=oT4P8zQrT70

Så fik vi da også noget vand :)

Desværre en noget elendig synkroniseret udgave
du har fundet på røret.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-07-10 10:48

> Så vi tager en stafet omkring dette, vand til tørsten.

Her løber vandet vandet festligt ned af næsen på folk:
http://www.youtube.com/watch?v=bHVmgrr0VSk

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-07-10 13:52

> Så vi tager en stafet omkring dette, vand til tørsten.

HOV! - efter den omgang torden og lynild i morges kn intet vist passe bedre
end:

John Mogensen: Grufuldt mareridt (hvor der synges om torden og lyn og jeg
ved snart ikke hvad.

Kan kun finde den med et P3-agtigt næserings-orkester, hvor man ikke kan
høre hvad de synger http://www.youtube.com/watch?v=NJN2yAOplOw

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-10 16:23

> Det er sommer i DK, temperaturen sniger sig over de
> tredive grader og nu har jeg drukket øl hele aftenen og
> hvad trænger man så til i denne varme, kold vand.
>
> Så vi tager en stafet omkring dette, vand til tørsten.

Så skal vi da have "Smoke On The Water":
http://www.youtube.com/watch?v=7mCK05dgwgU&feature=fvsr

Så til noget helt andet, som Monty Python ville have sagt, nemlig Georg
Friedrich Händels "Water Music":
http://www.youtube.com/watch?v=RaqcRcVJo1Y

Til slut, koncertaktuelle Dizzy Mizz Lizzy, med deres gennembrud,
"Waterline":
http://www.youtube.com/watch?v=UveZhj6qlqY

/Alex

Fra : Max

Dato : 12-07-10 20:53

Hej Alex

> Så skal vi da have "Smoke On The Water":

En klassiker der aldrig går i glemmebogen :)

> Så til noget helt andet, som Monty Python ville have sagt, nemlig
> Georg Friedrich Händels "Water Music":

Det er så det mest afvigende nummer i stafetten, så jeg er nødt
til at give den vidre til dig.

> Til slut, koncertaktuelle Dizzy Mizz Lizzy, med deres gennembrud,
> "Waterline":

Beklager, men det holder ikke i min verden.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-10 23:35

> Det er så det mest afvigende nummer i stafetten, så jeg er nødt
> til at give den vidre til dig.

Jeg takker, og finder et nyt emne.
Nummeret har faktisk været med mig næsten altid. Jeg var med til at spille
det på fløjte, da jeg var en 10-11 år gammel.
Det er et fantastisk smukt og stemningsfuldt stykke musik.

> Beklager, men det holder ikke i min verden.

Teksten stinker, men der er nogle geniale temposkift i det nummer, som giver
den flere stjerner hos mig.

Fra : Hauge

Dato : 11-07-10 17:49

Max skrev:
> Så vi tager en stafet omkring dette, vand til tørsten.

Så tager vi et glas vand til tørsten:
http://www.youtube.com/watch?v=5FPXNjiBhHs

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-07-10 18:21

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Så tager vi et glas vand til tørsten:
> http://www.youtube.com/watch?v=5FPXNjiBhHs
>
> Mvh Hauge

Hvorfor ikke tage denne her?
http://www.youtube.com/watch?v=lsKbX0bU_zQ&feature=related
FNIS
Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 12-07-10 20:55

Hej Hauge

> Så tager vi et glas vand til tørsten:
> http://www.youtube.com/watch?v=5FPXNjiBhHs

Det må være et klip fra børnetime :)

Max

Fra : Hauge

Dato : 12-07-10 20:56

Hej Max
Max skrev:
> Det må være et klip fra børnetime :)

Ikke helt, Gepetto-news, der skulle jo være noget seriøst musik i denne
tråd

Mvh Hauge

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 11-07-10 18:42

Den 11/07/10 01.27, Max skrev:

> Det er sommer i DK, temperaturen sniger sig over de
> tredive grader og nu har jeg drukket øl hele aftenen og
> hvad trænger man så til i denne varme, kold vand.
>
> Så vi tager en stafet omkring dette, vand til tørsten.

Rammstein - Feuer und Wasser:

http://www.youtube.com/watch?v=aWD6CJfSrW0

/Henrik

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-07-10 00:49

> [...]
>
> Så vi tager en stafet omkring dette, vand til tørsten.
>
> Vi starter ud med den første sang der faldt mig ind

Vand er jo ikke til at undvære... Specielt da ikke, når man er ude i
ørkenen... Så længes man noget så skrækkeligt... Ja så meget, så Johnny Cash
her synger om en masse Cool Water... Til sit æsel, der hedder Dan....

http://www.youtube.com/watch?v=ZccIm5SDxJU

Eller Jim Reeves med Deep dark water..

http://www.youtube.com/watch?v=Omg3JA5_CG0

Og så for at falde helt ud af stilen... Dire Straits, Down to the waterline

http://www.youtube.com/watch?v=juY9dBueOk0

M.V.H....Benny..

Fra : Michel

Dato : 12-07-10 17:36

> Det er sommer i DK, temperaturen sniger sig over de
> tredive grader og nu har jeg drukket øl hele aftenen og
> hvad trænger man så til i denne varme, kold vand.

Hvad med Elitsa & Stoyan: "Voda" (som betyder "vand" på bulgarsk

http://www.youtube.com/watch?v=F9ytzgtLW1A

Og så er der jo også Frankie Boy med "I will drink the wine". Ikke just
anbefalesværdigt under en hedebølge, men der er nu også mange hentydninger
til vand i teksten.

http://www.youtube.com/watch?v=nGDgVkGIjJU

Nå, noget tyder på at vandet fra himlen vil melde sin ankomst her i
Kjøvenhavnstrup senere på dagen - vist akkompagneret af en vis portion
torden og lynild...

Med dehydrerede hilsner
Michel

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 12-07-10 20:15

"Max" skrev i en meddelelse

> Så vi tager en stafet omkring dette, vand til tørsten.

Glass of Water - Coldplay
http://www.youtube.com/watch?v=5L27wGRTTjw

--
Venlig Hilsen