Søde kirsebær
Fra : bsbs@privat.tele.dk

Dato : 05-08-01 05:32

Hvilke sorter skal jeg vælge hvis jeg vil have søde kirsebær?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-08-01 17:31

On Sun, 05 Aug 2001 06:31:33 +0200, bsbs@privat.tele.dk wrote:

>Hvilke sorter skal jeg vælge hvis jeg vil have søde kirsebær?

Sunburst, Lapins og Stella er alle gode bær og de er selvbestøvende.
Sunburst giver meget store bær.

Om nogle er mere søde end andre skal jeg ikke gøre mig klog på, de
forbandede fugle når altid at æde mine inden jeg får dem smagt.

Sorten 'Merton Glory' kan man dog være heldig at smage, fordi den ikke
er rigtig rød når den er moden, den er nærmest gullig med rød kind, og
fuglene er åbenbart ikke så hurtige til at opdage den.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 08-08-01 19:24

<bsbs@privat.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:quipmtsq597mj0gtaoc3k7kb27q9f5st78@4ax.com...
> Hvilke sorter skal jeg vælge hvis jeg vil have søde kirsebær?

Vi har selv Lapins, og den er ret god - store bær, som ikke revner så let.

Mvh. Marlene.

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-08-01 22:37

<bsbs@privat.tele.dk> skrev

> Hvilke sorter skal jeg vælge hvis jeg vil have søde kirsebær?

Jeg har et Stella som har givet ret godt. Her i vinter har jeg godt nok
byttet om på 2 træer, et blommetræ og mit Stalla, så det har ikke givet
noget godt resultat i år.

Problemet var at blommetræet stod under min foretrukne havebænk (der hvor
der er aftensol) og blommer har det med at falde ned når de er modne (jeg
har fået mange blommer i nakken), hvorimod kirsebær bliver siddende på træet
til fuglene tager dem eller til de tørrer ud - de bliver i hvert fald
siddende.

Tænk på det når I planlægger siddepladsen i haven Findes der noget mere
irriterende end at få en rådden blomme i nakken?

Det var et stort arbejde at bytte rundt på de 2 træer, der er 6 år gamle -
men skulle det gøres, skulle det gøres nu (i vinterhalvåret) inden de blev
for store - og de har da begge båret frugt, men ikke så meget som før - de
skal jo lige danne nyt rodnet oven på den hårde behandling.

--
Allan