Dagens opmuntring, et profetisk ord fra He~
Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-07-10 08:04

Opmuntring til en ven i nød:

Fra andagtshæftet 'Et ord til dagen' udgivet af www.ucb.dk

(udgives gratis 4 gange om året. Dagens tekst indtastet *før* juni 2010)

=== citat start ===

Fredag 9. juli (2010)

Er du i ilden i dag ?

"Men de våben, som anvendes imod jer, vil ikke fungere, ..."
Es 54,17

Hvis du kunne tale med de tre unge hebræere om deres oplevelse
i den gloende ovn ... [ ... ] ..."de våben, som anvendes imod jer,
vil ikke fungere, og de, der anklager jer, bliver selv dømt. Jeg vil
selv forsvare mine tjenere og give dem oprejsning." Es 54,17

Gennemgår du noget af en varm og brændende prøvelse i dag ?
Hvis du gør, så vid, at du ikke er alene - Gud er med dig! Fat mod!
Når han har ført dig igennem, kender du ham bedre, stoler mere på
ham og så har du noget at berette, som vil få andre til at lytte.

=== citat slut ====

Dagens andagtstekst fra www.blr.dk har også et interessant budskab
i dag:

=== citat start ===

Fredag 9. juli (2010)

Nu tror vi ...

John 4,31-42

(Jesus siger:)
Jeg har sendt jer for at høste, hvor I ikke har sået.
Andre har slidt med forarbejdet, men I skal nu
bjærge høsten ind...

=== citat slut ====

Og i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2010-07-09, Fredag, CET 09:00, GMT 07:00)
- "Kom."

CET 09:01
- "Lad os vandre."

CET 09:03
- "Side by side."

Wow ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11342 news:4c282ee1$0$280$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11372

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-10 09:39

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> === citat slut ====
>

> Og i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
> (2010-07-09, Fredag, CET 09:00, GMT 07:00)

tak for opmuntringen

Ole

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-07-10 13:05

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse news:4c36e02d$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Under en privat samtale blev der endvidere også sagt i den forbindelse, at ...

Sent: Friday, July 09, 2010, CET 09:12, GMT 07:12
=== citat start ===

Det hårde slid, forarbejdet, kommer Salme 126 også ind på med ordene:

De, som sår med gråd, skal høste med frydesang;

de går deres gang med gråd, når de udstrør sæden,
med frydesang kommer de hjem, bærende deres neg.

(Sl 126,5-6)

=== citat slut ====

> tak for opmuntringen
>
> Ole

You're welcome ...

Men jeg håber da ikke, at du er i nød.

For øvrigt undrede jeg mig over, at Norea Radio, som et andet af dine indlæg
henviser til ...

Sent: Friday, July 09, 2010 7:31 AM
Subject: Norea radio: Åbenbaringsbogen
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/eef2ae9429491f5e

> Vil bare sige at Norea Radio gennemgår Åbenbaringsbogen fra idag
> http://norea.noernet.dk/podcast.php sæt denne ind i iTunes for at abonnere.

.... ikke har en webside, hvor man kan downloads *alle* deres
radio-programmer indeholdende ...

Vejen Gennem Biblen

Der er jo udgivet henved 2180 indtil nu.

Nåh jo, det er jo mig, som er et fjols (som sædvanlig)

Her er oversigten:

NT:
http://norea.noernet.dk/vgb_nt.htm

GT:
http://norea.noernet.dk/vgb_gt.htm

De er ganske gode, disse undervisninger i Bibelen, så jeg tillader mig at henvise til
dem på min hjemmeside ...

https://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/Home/bible-download

Har du flere gode bibel-relaterede henvisninger, Ole ?

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11374

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-10 16:19

> Har du flere gode bibel-relaterede henvisninger, Ole ?

jeg har så mange, men her er nogle af mine egne hjemmesider

http://www.danmarkforjesus.dk/andagter.php

http://www.lindbergbibelen.dk/

http://www.degamlestier.dk/

http://www.skabelsesberetningen.dk/

http://www.creationdays.dk/

http://www.detnyetestamente.dk/

håber det er ok at reklamere herinde for ens egne hjemmesider

KH

Ole

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-07-10 16:41

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse news:4c373ddf$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> http://www.creationdays.dk/
>
> http://www.detnyetestamente.dk/
>
> håber det er ok at reklamere herinde for ens egne hjemmesider

Okay. Mange tak ...

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11377