shell
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-07-10 19:41

Det er ikke muligt mere for privatkunder at få euroshell-kort, så jeg har
mistet muligheden for at få tanket bilen op i udlandet uafhængigt af mit
visa-kort.

Hvilket _benzin_-kort bruger I i udlandet, når I er på tur?

--
Per

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-07-10 21:49

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilket _benzin_-kort bruger I i udlandet, når I er på tur?

Jeg anvender mit Shell-kort, som jeg har haft i mange år...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-07-10 01:49

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg anvender mit Shell-kort, som jeg har haft i mange år...

Det har jeg skam også gjort - indtil Shell pludselig kun havde
EURO-shellkort til firmaer ...

--
Per

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-07-10 05:56

> Det har jeg skam også gjort - indtil Shell pludselig kun havde
> EURO-shellkort til firmaer ...

Så Shell har inddraget dit kort eller hva?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-07-10 20:28

> Så Shell har inddraget dit kort eller hva?

Hallo !!

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-10 20:33

> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Hallo !!

Du tror ikke at det blot er udløbet?

--
Støt kampen mod japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-07-10 04:56

> Du tror ikke at det blot er udløbet?

Aner ikke, hva der er sket, men nu har vi så fået en forklaring, som netop
ikke omhandler, at kortet er udløbet - Henrik B...

Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-10 06:53

> Aner ikke, hva der er sket, men nu har vi så fået en forklaring, som netop
> ikke omhandler, at kortet er udløbet - Henrik B...

Men det kunne ikke desto mindre have været en (anden) forklaring - end
indragelse - Mogens (K). )
Som en anden også fortæller...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-07-10 16:52

> Men det kunne ikke desto mindre have været en (anden) forklaring end
> indragelse...

Og?
Det er sgu da ligesom væsentlig for os med det fine kort, om Shell har
et brændstofkort, der ikke ka anvendes. Naturligvis har jeg flere kort med
mig (og kontanter), men allywell - Henrik B :)

Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-10 17:30

> [...]
> med et brændstofkort, der ikke ka anvendes. Naturligvis har jeg flere kort
> med mig (og kontanter), men allywell - Henrik B :)

*Tsk tsk*

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-07-10 21:35

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Hallo !!

Jeg havde først et euroshell-kort. Det har jeg haft lige så langt tilbage
jeg kan huske det - om det er 10 eller 20 år ...

Så introducerede de Shell Master card, som jeg så brugte indtil de slukkede
for den mulighed. Så fik jeg i stedet et Shell-kort - hvilket jeg ikke
tænkte nærmere over indtil jeg i forrige uge stod 700 km fra hjemmet
(Dortmund) og skulle have brændstof på.

Men jeg ser på

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-07-10 21:41

> [...]
> ikke tænkte nærmere over indtil jeg i forrige uge stod 700 km fra hjemmet

Fejl 40.

Men jeg ser på

http://www.shell.dk/home/content/dnk/products_services/on_the_road/card_services/shell_fuel_card_for_private/card_management_forms/

at de ikke tilbyder euroshellkort til _nye_ kunder - hvilket jeg ikke vil
betragte med selv som jf. ovenstående. Holder de på deres, så sender jeg min
uforbeholdne mening om det over til dem sammen med et shell-kort med 3 klip
i :)

--
Per

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-11-10 18:25

"Per Henneberg Kristensen" skrev i meddelelsen

> Det har jeg skam også gjort - indtil Shell pludselig kun havde
> EURO-shellkort til firmaer ...

Og nu inddrager Shell så mit internationale Shell-kort den 10. december, har
de meddelt mig pr. brev idag. Man ønsker ikke at have udenlandske kunder
mere. Måske hænger det også sammen med, at jeg for en måneds tid siden
bestilte et svensk Shell-kort, fordi Shell S de næste 3 mdr gir 30 øres
rabat pr. liter. Hvornår lærer man at holde sin kæft

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-11-10 18:46

Den 22-11-2010 18:24, Mogens (K) skrev:
> [...]
> siden bestilte et svensk Shell-kort, fordi Shell S de næste 3 mdr gir 30
> øres rabat pr. liter. Hvornår lærer man at holde sin kæft

Jeg fatter minus af deres nye kort og rabatter. Jeg har gennem mit
forbund en rabatordning som giver mig rabat på standerprisen.
Det er da noget man kan tage og føle på, samt regne den endelige
pris ud. Nu skal vi overgå til rabat på listeprisen. OG så er det
lige jeg spørger, hvor fanden finder man den. Når der så er krig
i et område så kan man jo komme ud for at man ikke får en fis i
rabat idet prisen er sænket mere end rabatten.
Tror sq jeg dropper det Shell tis, og finder en bedre løsning.

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-11-10 18:50

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tror sq jeg dropper det Shell tis, og finder en bedre løsning.

Statoil gør det på samme måde.

Det er rent til grin og sidde at gennemgå rabatterne på de enkelte
tankninger på begge vore benzinkort.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-11-10 19:08

Den 22-11-2010 18:49, Bjørn J. skrev:
> Statoil gør det på samme måde.
>
> Det er rent til grin og sidde at gennemgå rabatterne på de enkelte
> tankninger på begge vore benzinkort.

Vi lavede for år tilbage en klub her i dk.fritid.bil med henblik
på noget rabat. Mener det var Metax der gav en smule på listeprisen
men det forsvandt jo også pga de konstant lå under listepris
(så meget at den opnåede rabat ikke kom i spil).
Tror bare ikke der findes nogen rabatter man kan bruges til noget
konstruktivt nu om dage
Så det må blive det selskab med laveste standerpris der løber med
mine surt skatteplagede kroner.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-11-10 19:40

"Andersen [3650]" skrev i meddelelsen

> [...]
> men det forsvandt jo også pga de konstant lå under listepris
> (så meget at den opnåede rabat ikke kom i spil).

Jep, det var moi, der udfærdigede dén aftale :)

> Tror bare ikke der findes nogen rabatter man kan bruges til noget
> konstruktivt nu om dage
> Så det må blive det selskab med laveste standerpris der løber med
> mine surt skatteplagede kroner.

Prøv at regne ud, hvad det egentlig betyder for dig pr år -> peanuts :)
35.000 km / 10 km/l = 3.500 liter * 25 øre = 875 kr
Tag et par overarbejdstimer istedet og tank tilfældigt, når tanken er tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 23-11-10 16:13

Mon, 22 Nov 2010 19:39:33 +0100, skrev Mogens (K), på 20 linier, i
<4ceab8e1$0$23761$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Prøv at regne ud, hvad det egentlig betyder for dig pr år -> peanuts :)
>35.000 km / 10 km/l = 3.500 liter * 25 øre = 875 kr
>Tag et par overarbejdstimer istedet og tank tilfældigt, når tanken er tom

Ja eller listepris på 11,02 og en standerpris på 10,04
35.000 km / 10 km/l = 3.500 liter * 98 øre = 3430 kr
Eller 286 kr pr måned

3 kasser øl af 120kr, 150 kr i brænstof Tyskland/Horsens retur.
incl en lille burger på McD
Altså kan jeg få 3 øl gratis om dagen så

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henning

Dato : 23-11-10 16:30

On Tue, 23 Nov 2010 16:13:24 +0100, Karsten Andersen
<jyden_news@bitmanmail.dk> wrote:

> [...]
>>

>Ja eller listepris på 11,02 og en standerpris på 10,04
>35.000 km / 10 km/l = 3.500 liter * 98 øre = 3430 kr

Shell giver som standard 65øre i rabat på listeprisen til div. forbund
og arbejdspladser (det plejede at være 1 kr indtil for et års tid
siden). Det betyder trods alt, at jeg ikke gider lede rundt, jeg
tanker bare hos Shell.

Fra : Henning

Dato : 23-11-10 16:33

On Tue, 23 Nov 2010 16:29:47 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Shell giver som standard 65øre i rabat på listeprisen til div. forbund

Ups... På diesel, ikke sammenlignbart med d.o.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-11-10 18:18

"Henning" skrev i meddelelsen

> Ups... På diesel, ikke sammenlignbart med d.o.

Nej og det er sikkert samme fejl, Karsten gør

Fra : Karsten Andersen

Dato : 23-11-10 23:17

Tue, 23 Nov 2010 18:18:22 +0100, skrev Mogens (K), på 7 linier, i
<4cebf75e$0$23758$14726298@news.sunsite.dk>, :

>"Henning" skrev i meddelelsen

>Nej og det er sikkert samme fejl, Karsten gør

Tror nu også min bil brokker sig over og køre Diesel.
Så hellere tanke som i dag til 9.85 for 95.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Anders Majland

Dato : 23-11-10 16:34

> Prøv at regne ud, hvad det egentlig betyder for dig pr år -> peanuts :)

Samme peanutes er omtrent forskellen på de store bager-butikker/grill-barer
med brændstofsalg og de små rene tankanlæg.

Jeg bruger næsten konsekvent de rene tankanlæg. Om de så hedder
ok/dk/jet/metax eller noget 17'ende er ligemeget. Har ikke styr på hvilke af
de store der giver mulighed for at betale ved standeren og hvilke der kræver
at man skal i bagerbutik/grillbar. Specielt på mc er det en fordel at kunne
tanke og betale med hjelmen på ...

Min filosofi er at tanke på sidste tank inden jeg kører tom da
tidsforskellen på at tanke 75% og 95-99% af kapaciteten er meget lille. Så
ved at køre længst muligt mellem tankninger spilder jeg mindst muligt tid på
at tanke...

Desuden har jeg droppet alle de benzinkort der er faktureringsgebyrer på. Så
det er længe siden jeg har haft et euroShell kort.

/A

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-11-10 18:18

"Anders Majland" skrev i meddelelsen

[...]
-----------
Jeg tanker på samme Shell-tank hver gang - idag med mit nye Shell-kort.
Jeg kører som regel tanken tom til der mangler 85 km jvf. instrumentet.
Om der er gebyr på en fakturering eller ej, kan ik bringe mit pis i kog.
Blot jeg er tilfreds med brændstoffet - og det er jeg med Shell :)

Fra : Anders Majland

Dato : 23-11-10 18:55

> Jeg tanker på samme Shell-tank hver gang - idag med mit nye Shell-kort.
> Jeg kører som regel tanken tom til der mangler 85 km jvf. instrumentet.

Du kører måske temmelig mange korte ture siden du kan få det til at passe ?

I smart'en har jeg været oppe på 5 gange i træk på samme tank - men så
tankede jeg også kun 90% af kapaciteten 2 ad gangene. Men det var så for at
udnytte tiden mens knægten var til fodbold og tanken ligger lige i nærheden.

I smarten er der i snit kun 650km imellem tankninger, mens c5'en holder
1000km

/A

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-11-10 20:09

>Du kører måske temmelig mange korte ture siden du kan få det til at passe ?

Jeg har en stor tank i bilen, som tilmed går langt på literen.
Kører hver dag mindst 110 km - minus week-end's...

Fra : cykelsmeden

Dato : 24-11-10 19:32

Den 22-11-2010 19:39, Mogens (K) skrev:
> Tag et par overarbejdstimer istedet og tank tilfældigt, når tanken er
> tom
eller som jeg:
hvis der kan være mere end ~10 l, tanker jeg når det er billigt!

//finn

Fra : Armand

Dato : 24-11-10 20:12

Den 24-11-2010 19:31, cykelsmeden skrev:
> eller som jeg:
> hvis der kan være mere end ~10 l, tanker jeg når det er billigt!

Lige efter mit hjerte!
Indenfor de ca. 900 km der er i mine tankfulde finder jeg oftest en tank
med ,50kr under dagsprisen, men jeg hopper dog sjældent på før efter
tanken er ca. halv-tom.
Det skal siges at mit kørselsbehov fortrinsvis har været lokalt de
sidste par år og flere kørte km's sikkert vil få mig til at slå til
tidligere på tankmåleren. Endvidere bor jeg næsten ud til en af byens
primære ind/ud -faldsveje hvor alle selskaberne er bredt representeret
Hvorved jeg kører forbi 'dagstilbuddene' næsten hver gang jeg kører
hjemmefra.

Og så lige før alle 'jeg gider ikke det mas for de få penge -
kommentarerne':
Hvis jeg således stedse sparer ,50kr/literen svarer det til ca. 5,5%
hvilket bliver rundt regnet 1000,-kr om året med mit kørselsbehov.
Det ér altså ikke meget arbejde at gøre for at få ca. to tankfulde
foræret skattefrit om året :-|

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-11-10 09:31

> [...]
> tanken er ca. halv-tom.

> Hvorved jeg kører forbi 'dagstilbuddene' næsten hver gang jeg kører

Nu har jeg 7km til nærmeste tank, men ved da også hvilke tanke der oftest
ligger under listeprisen.

> [...]

> Hvis jeg således stedse sparer ,50kr/literen svarer det til ca. 5,5%
> hvilket bliver rundt regnet 1000,-kr om året med mit kørselsbehov.

Og ved at tanke konsekvent på lavpristanke spare man det halve ...
Men selv 500,- sparet for ?2 timer? er da en ganske god timeløn ...

C5'en er tanket 18gange iår og i gennemsnit 63,5liter. så 18 gange extre for
at spare 0,50 på 30liter giver 270kr for næsten 11 måneder. 18*extra 5min =
90min eller 170kr/timen skattefrit

Smartens mindre tank gør at den tankes noget oftere. Så der bliver
besparelsen noget mindre. Tanket 26gange i år og i gennemsnit 29,8liter - Så
26gange extra for at spare 0,50 på 15liter giver 26*0,5*15 = 195kr på
26*5min = 90kr/timen

Og så postulerer jeg igen at den reelle besparelse nok kun er 25øre literen
og timelønnen derfor kun er 85kr/timen eller 45kr/timen

Konklusion - på en bil med stor tank kan det bedre betale sig at tanke
billigt bare der er plads til 1/2 mængde.

Men det skal godt nok være billigt for at det kan svare sig at tanke
10liter...

Nu er der jo store regionale forskelle på hvor der ofte er priskrig, men vi
har i år tanket 1982,06liter diesel til 18020,23kr = 9,09kr/l

Armand, du har vel ikke tal på hvad du har brugt - Så kan vi se hvad din
besparelse reelt har været i forhold til min strategi med at tanke "sent".
Andre der kan byde ind med hvad deres udgifter har været i år og deres
tankningsstrategi

/A

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-10 19:21

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Statoil gør det på samme måde.

Statoil giver da 7 øre på standerprisen, ikke meget, men lidt har jo også
ret ;)
Eller sagt på en anden måde, det gør jeg i hvert fald.
Desuden mener jeg at jeg så en reklame på pumpen for netop dette.
I hvert fald var standerprisen 9,47 kr/l. sidst jeg tankede hos Statoil (små
14 dage siden)
men på efterfølgdende opkrævning var prisen nu 9,40 kr/l.

Mvh

Thomas

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-11-10 21:30

On Mon, 22 Nov 2010 18:24:49 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

> [...]
>bestilte et svensk Shell-kort, fordi Shell S de næste 3 mdr gir 30 øres
>rabat pr. liter. Hvornår lærer man at holde sin kæft

Jeg tror ikke at din bestilling af et svensk kort spiller ind, for de
har gjort nøjagtigt det samme med mig i forgårs.

Samme rabat på listeprisen, men kun i DK,N,S og FIN.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-07-10 06:22

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message
> Det er ikke muligt mere for privatkunder at få euroshell-kort, så jeg har
> mistet muligheden for at få tanket bilen op i udlandet uafhængigt af mit
> visa-kort.

Hvis ikke det er muligt at få det - hvorfor mon man stadigvæk kan bestille
det ??

http://www.shell.dk/home/content/dnk/products_services/on_the_road/card_services/

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-07-10 06:30

> Hvis ikke det er muligt at få det - hvorfor mon man stadigvæk kan bestille
> det ??
>
> http://www.shell.dk/home/content/dnk/products_services/on_the_road/card_services/

Upss - du har sgu ret - det kniber med at læse....
Der står jo virkeligt at man ikke mere udsteder Euro Shell til privatkunder
mere - men at man er velkommen til at bestille et Shell Card som kan
anvendes i Danmark....

Eneste formildende omstændighed er tilsyneladende at de har droppet
indbetaligsgebyret når man betaler med PBS.

Gad vide hvad de gør når de EuroShell kort vi har, skal fornyes (mit er
gyldigt til november)

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-07-10 14:03

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> indbetaligsgebyret når man betaler med PBS.
>
> Gad vide hvad de gør når de EuroShell kort vi har, skal fornyes (mit er

Jeg har snakket med dem igen - hvis man har haft et mastercard, så kan man
ikke få euroshell igen, fordi de ikke modtager nye ansøgninger. Jeg meddelte
dem at så ville jeg ikke benytte mit kort til andet end nødstilfælde.

Set i bakspejlet - så har jeg også mistet den rabat, jeg fik både på
mastercard og det gamle euroshell kort. På privat shell er der ingen
adresse - så der må lige laves en ny tråd om hvor man så skal have
benzinkort :)

--
Per

Fra : -

Dato : 13-07-10 17:38

> [...]
> mastercard og det gamle euroshell kort. På privat shell er der ingen
> adresse - så der må lige laves en ny tråd om hvor man så skal have

Gør som andre der vil spare penge, køb hvor det er billigst. Her i Kbh.
er der næppe en uge uden at diesel kan fås 1-1,50kr billigere end
listeprisen et eller andet sted.

/Claus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-07-10 18:07

"-" <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> skrev i meddelelsen

> Gør som andre der vil spare penge, køb hvor det er billigst. Her i Kbh. er
> der næppe en uge uden at diesel kan fås 1-1,50kr billigere end listeprisen
> et eller andet sted.

Det er som regel 1,10 kr. billigere i Esbjerg end i resten af området,
takket være Haahr.

Man burde jo støtte Haahr som tak for hjælpen :)
--
Per

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-07-10 19:01

> Man burde jo støtte Haahr som tak for hjælpen :)

De har sikkert en konto, du eventuelt kan indbetale noget på. Sådan
"SKAT-agtigt" du ved

Fra : Per O.

Dato : 13-07-10 22:41

On Sat, 10 Jul 2010 07:30:25 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>indbetaligsgebyret når man betaler med PBS.
>
>Gad vide hvad de gør når de EuroShell kort vi har, skal fornyes (mit er

Jeg har da fået mit euro-Shell kort fornyet i april år, og det skal
jeg åbenbart holde godt fast ved .. det er jo ligefrem penge værd
Brugte det på sommerferien i juni i tyskland, østrig og italien uden
problemer.

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-10 23:04

On 2010-07-10 07:30:25 +0200, Andreas M. Hansen said:

> Gad vide hvad de gør når de EuroShell kort vi har, skal fornyes (mit er
> gyldigt til november)

Jeg fik mit fornyet i marts (husker ikke udløbsdatoen) og der fik jeg
bare tilsendt et nyt euroshell kort (gældende til 2014)

Jeg var lidt spændt på det, da jeg havde hørt fra en kammerat, at hans
kort var helt lukket da det åbenbart ikke var brugt i lang tid, så han
kunne ikke få euroShell kortet længere.

mvh. Joakim

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-10 14:15

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> af mit visa-kort.
>
> Hvilket _benzin_-kort bruger I i udlandet, når I er på tur?

Kan man ikke bruge et alm. Shell kort i udlandet? Hmm...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-07-10 16:29

"J. Fogd" <nomail> skrev i meddelelsen

> Kan man ikke bruge et alm. Shell kort i udlandet? Hmm...

Dine muligheder fremgår af dette link:
http://www.shell.dk/home/content/dnk/products_services/on_the_road/card_services/shell_fuel_card_for_private/