Subaru - Godt/skidt?
Fra : oz3bto

Dato : 09-07-10 18:48

Har været lidt på jagt efter en extra bil med 4x4 og er faldet over en del
Subaru Impreza 1.8 heroppe i Norge

De fleste har gået over 200.000 men er det et problem for en subaru ?
Har bla kik på denne

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22910438

Rust er normalt ikke det store problem heroppe da der bliver brugt meget
lidt salt om vinteren .. Faktisk kun for og efterår at de bruger salt
Ihvertfald når man kommer et stykke op i landet

Det er mest motoren jeg er bange for om kan holde ..
Bilen skal hovedsageligt bruges til småture ~10km men også på længere ture
til DK (7-800km hver vej)

Er det subarus egen motor eller dele der motor med andre mærker ?

Fra : TDN

Dato : 09-07-10 20:10

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> til DK (7-800km hver vej)
>
> Er det subarus egen motor eller dele der motor med andre mærker ?

Subaru går for at være noget af det mest solide der er produceret og
undersøgelser i lande hvor de bliver solgt i større mængder end i DK viser
at ejerne er overmåde tilfredse, selv Toyota (fra før verden gik af lave for
dem) får grundigt bank. De har boxermotor, ikke specielt benzin økonomiske,
lidt kedelige i design og interiør. super holdbare (skal dog som alle andre
biler have ekstra rustbeskyttelse).

Mvh
Thomas

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-07-10 06:07

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> Subaru går for at være noget af det mest solide der er produceret og
> undersøgelser i lande hvor de bliver solgt i større mængder end i DK viser
> at ejerne er overmåde tilfredse...

Jep - f.eks. den nyeste test desangående i Sverige !

Fra : KASO

Dato : 10-07-10 13:53

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> Jep - f.eks. den nyeste test desangående i Sverige !

Og de deler ikke motorer med andre (hvis vi lige ser bort fra, at en Impreza
fik nyt skilt på og blev kaldt Saab på et tidspunkt - og at der vist er en
Toyota Coupé på vej, som reelt er en Subaru, men i begge tilfælde, er det
Subaru, der "låner ud").

Jeg kender ikke reservedelspriser - men det er det vist de færreste, der
gør - forbruget skulle være ret lavt

Fra : oz3bto

Dato : 10-07-10 22:42

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfælde, er det Subaru, der "låner ud").
>
> Jeg kender ikke reservedelspriser - men det er det vist de færreste, der

Altså reservedele til subaru er ikke dyere heroppe som til alle andre mærker
...Ja ok de er så heller ikke helt billige iforhold til DK priser

Men lader til at man godt kan risikere at købe såen en med 200.000km på
tælleren

Fra : TDN

Dato : 11-07-10 07:01

> [...]
> mærker ..Ja ok de er så heller ikke helt billige iforhold til DK priser
>
> Men lader til at man godt kan risikere at købe såen en med 200.000km på

Jeg vil ikke ikke være bange hvis den ellers har fået skiftet olie
undervejs, min Carina E havde kørt 225 t.km. da jeg købte den og har nu kørt
365 t.km og den går som ny. Moderne motorer kan sagtens køre langt.

Mvh.
Thomas

Fra : Fister

Dato : 11-07-10 11:06

TDN submitted this idea :
> [...]
> min Carina E havde kørt 225 t.km. da jeg købte den og har nu kørt 365 t.km og
> den går som ny. Moderne motorer kan sagtens køre langt.

Jeps, Passat 2.0 fra 95 der runder 300kkm om lidt, motor virker som ny
og drikker ikke olie.
Kai

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-07-10 05:16

On 11 Jul., 12:05, Fister <i...@interessant.nej> wrote:
> TDN submitted this idea :

> Jeps, Passat 2.0 fra 95 der runder 300kkm om lidt, motor virker som ny
> og drikker ikke olie.
> Kai- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Samme her: den Pug 405 jeg havde engang fejlede intet i motoren mellem
km 220.000 og 334.000, hvor jeg ejede den. Den rustede heller ikke,
men resten af bilen faldt da stille og roligt fra hinanden.
Hjulophæng, gearkasse og den slags.

Nå, det er jo ligegyldigt, for vores tråd handler jo om en Subaru, og
den har et godt ry, så jeg ville godt turde købe sådan en med 200.000
km på tælleren, men jeg ville uden tøven ofre de penge, en FNM-test
koster på den. Mon ikke FDM hedder sådan i Norge... ?

Leo

Fra : oz3bto

Dato : 11-07-10 16:57

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

km på tælleren, men jeg ville uden tøven ofre de penge, en FNM-test
koster på den. Mon ikke FDM hedder sådan i Norge... ?

------------------------

Nej det hedder mig bekendt NAF

Men bilen får ikke såen test .. Har chefen med og han er pladesmed
autolakker og gammel mekker så den skal nok blive gennemgået grundigt

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-07-10 13:39

On 11 Jul., 17:57, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:

> [...]
> autolakker og gammel mekker så den skal nok blive gennemgået grundigt- Skjul tekst i anførselstegn -

Bare OK. Jeg ville gøre det for at få checket hjulophæng/vinkler,
differentiale(r), drivaksler og den slags ting, som ikke er så nemme
at fange fejl på ved bare at kigge på og køre en prøvetur i bilen.

MVH Leo